Η σύνθεση της Toyota δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί επίσημα και ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα δεν έχει επί του παρόντος όλα τα …χαρτιά.
Ο Φινλανδός ελπίζει, ότι οι οδηγοί που θα τρέξουν με Yaris στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι 2023, θα επιβεβαιωθούν στο Ράλι Ιαπωνίας. Ωστόσο δηλώνει, πως η τελική απόφαση δεν εξαρτάται από αυτόν.
Η Toyota ήταν η κυρίαρχη ομάδα το 2022, κερδίζοντας τόσο τον τίτλο των οδηγών, με τον Κάλε Ροβάνπερα, όσο και τον τίτλο των κατασκευαστών -για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Ροβάνπερα και ο Έβανς οδήγησαν και οι δυο, σε πλήρες πρόγραμμα αγώνων φέτος, ενώ οι Οζιέ και Λάπι μοιράστηκαν το τρίτο Yaris, με τον Κατσούτα να αγωνίζεται, με ένα τέταρτο αυτοκίνητο, στο πρόγραμμα, Toyota Next Generation.
Ο Ροβάνπερα έχει υπογράψει για το 2023 και ο Έβανς δεν δείχνει να έχει τη διάθεση να φύγει για άλλη ομάδα, ενώ ο Οζιέ δήλωσε, πρόσφατα, ότι εξετάζει ένα ίδιο πρόγραμμα με αυτό του 2022. Όπως και ο Λάπι, που θέλει να συνεχίσει με την Toyota.
Πριν από δύο μήνες, ο Λάτβαλα είπε, πως δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή, και αυτο θα ήταν μια ιδανική κατάσταση για την ομάδα και το πρωτάθλημα.
Αλλά, η απόφαση του Oτ Τάνακ, να αποχωρήσει από τη Hyundai, ενώ είχε ακόμα συμβόλαιο για του χρόνου, έχει αναζωπυρώσει την αγορά των οδηγών και στην Toyota ακόμα, δεν έχει παρθεί η τελική απόφαση.
«Δεν μπορώ να σας δώσω τίποτα επίσημο» είπε ο Λάτβαλα, «αλλά υποθέτω ότι το ερώτημα είναι, «αν κερδίσεις όλα τα πρωταθλήματα, υπάρχει λόγος να αλλάξεις κάτι;» Όμως δεν είναι δική μου απόφαση. Έχουμε πει, ποιούς οδηγούς θα θέλαμε να έχουμε του χρόνου στην ομάδα, αλλά φυσικά η τελική απόφαση έρχεται από την TMC [Toyota Motor Corporation].Ας ελπίσουμε ότι θα έχουμε νέα, όταν φτάσουμε στην Ιαπωνία».
Ο Λάτβαλα δεν έχει μιλήσει στα μέσα ενημέρωσης από τότε, που ανακοινώθηκε η αποχώρηση του Tάνακ από τη Hyundai.
«Γνωρίζουμε ότι ο Oτ Τάνακ είναι ένας γρήγορος οδηγός, ένας από τους πιο γρήγορους οδηγούς. Νομίζω ότι αυτός και ο Κάλε είναι οι πιο γρήγοροι στο πρωτάθλημα. Όμως, είναι καλό για την ομάδα και για το πρωτάθλημα;Πρέπει να δούμε τα οφέλη. Αυτά είναι τα πράγματα, που πρέπει να συζητήσουμε και νομίζω, ότι αυτό, που είναι καλό με εμάς είναι, ότι μπορούμε να έχουμε μια καλή επικοινωνία. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύω, πως μπορούμε να συζητήσουμε και να καταλήξουμε στο καλύτερο, οπότε τότε είμαστε όλοι ευχαριστημένοι με την απόφαση. Ελπίζω στην Ιαπωνία, τα πράγματα να ξεκαθαρίσουν, για να ανακοινωθούν οι οδηγοί εκεί. Αλλά αυτή τη στιγμή, όλα είναι ακόμα ανοιχτά».
Λέτε να σκάσει η βόμβα και να δούμε τον Τάνακ στην Toyota; Η λογική λέει, πως δεν θέλεις έναν οδηγό σαν τον Εσθονό απέναντι σου, γιατί ανα πάσα στιγμή μπορεί να σου κάνει ζημιά. Οπότε το καλύτερο, που έχεις να κάνεις είναι να τον εντάξεις στην ομάδα σου. Παλιά δοκιμασμένη συνταγή. Mείνετε συντονισμένοι, το σίριαλ με τον Τάνακ, τώρα είναι στα πρώτα του επεισόδια.