Το Διακοφτό (ή Διακοπτό) είναι μία παραθαλάσσια κωμόπολη των 3.000 περίπου κατοίκων η οποία προσφέρει ηρεμία, ξεκούραση αλλά και επιλογές για διασκέδαση, οπότε μπορεί να γίνει ιδανικός προορισμός για τις καλοκαιρινές διακοπές. Αυτό ακριβώς ανακαλύψαμε στην επίσκεψή μας, με το πετρελαιοκίνητο Opel Corsa των φωτογραφιών.
Ιδανικό για “άραγμα”, αλλά και για εξορμήσεις
Το Διακοφτό είναι ένα μέρος στο οποίο θα κάνεις μπάνιο σε καθαρές θάλασσες, χωρίς πολυκοσμία και έντονη εμπορική εκμετάλλευση, όμως θα σου προσφέρει τη δυνατότητα και για παραπάνω από ικανοποιητική νυχτερινή ζωή. Επιπλέον, είναι ένα σημείο που αποτελεί εξαιρετική βάση για να επισκεφτείς πολύ όμορφα μέρη σε μικρές αποστάσεις, ενώ ταυτόχρονα είναι η αφετηρία ίσως της ομορφότερης διαδρομής που μπορεί κάποιος να κάνει με τρένο στην Ελλάδα, του Οδοντωτού Σιδηρόδρομου, ο οποίος τερματίζει στα Καλάβρυτα.
Επίσης, ξεκινώντας από το Διακοφτό και φτάνοντας μέχρι την Πάτρα, όλο το παραλιακό μέτωπο έχει πολλά όμορφα χωριουδάκια. Όρεξη για εξερεύνηση να υπάρχει, με το Corsa d να μη μας πονοκεφαλιάζει, καθώς όπως θα διαβάσετε στις πιο κάτω γραμμές είναι ιδιαίτερα οικονομικό.
Άρα σε προκαλεί για αποδράσεις καθώς η Ελλάδα έχει τόσο ωραία αλλά και άγνωστα μέρη που μπορείς να «ανακαλύψεις».
Opel Corsa 1.2 AT8 με 100 ίππους! Η εύκολη οδήγηση είναι και η ομορφότερη
Αποστάσεις και διόδια
Ένα ακόμα πλεονέκτημα που έχει το Διακοφτό είναι ότι βρίσκεται κοντά στην Αθήνα, με την απόσταση που πρέπει να διανύσει ο επισκέπτης να είναι 161 χλμ. ενώ εκείνος από την Πάτρα μόνο 54 χλμ. Το ταξίδι γίνεται χρησιμοποιώντας την Ολυμπία Οδό, ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο από τους πολλούς που έχουν παραδοθεί τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, με τα διόδια φυσικά να είναι κάτι που δεν μπορεί να αποφευχθεί, αν και στην προκειμένη περίπτωση το κόστος δεν είναι μεγάλο. Φτάνει τα 8.40 ευρώ με τρεις στάσεις σε μετωπικούς σταθμούς (Ελευσίνα, Ισθμός και Κιάτο) και μία σε πλευρικό σταθμό (Κόμβος Καλαβρύτων).
Αυτό είναι και το βασικό πρόβλημα στους περισσότερους αυτοκινητόδρομους στη χώρα μας. Οι συνεχείς στάσεις για διόδια που κοστίζουν σε χρόνο, σε κατανάλωση (λειτουργία στο ρελαντί και επιτάχυνση) και κατά συνέπεια οδηγούν σε αύξηση των εκπομπών. Ειδικά στις περιοχές όπου βρίσκονται οι σταθμοί διοδίων, ο αέρας επιβαρύνεται σημαντικά.
Η ταυτότητα του αυτοκινήτου
Το ταξίδι και η παραμονή στο Διακοφτό έγιναν με το «δίχρωμο» Opel Corsa. Συγκεκριμένα, το γερμανικό μοντέλο είχε τον κινητήρα πετρελαίου των 1.5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 102 ίππους και 250 Nm ροπής.
Οι επιδόσεις που προσφέρει αυτό το σύνολο στο Corsa, σε συνδυασμό με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, είναι 10.2 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και 188 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.
Τι οικονομία είναι αυτή!
Ωστόσο, το μεγάλο ατού του αυτοκινήτου είναι η οικονομία στις μετακινήσεις. Η Opel ανακοινώνει τιμή στα 4.0 – 4.5 λίτρα 100 χλμ. Εμείς κινηθήκαμε με αυτά ακριβώς με αυτά ακριβώς τα νούμερα (4.0 λίτρα/100 χλμ. έδειξε ο ψηφιακός πίνακας πργάνων) με τον κλιματισμό να λειτουργεί υπερωρίες λόγω των ακραίων θερμοκρασιών που επικράτησαν το φετινό καλοκαίρι. Όσο για τις εκπομπές ρύπων, αυτές είναι στα 105 – 117 γρ. CO2/χλμ. με αποτέλεσμα να μην πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Επιπλέον, η τόσο χαμηλή κατανάλωση σημαίνει ότι με ένα γέμισμα (41 λίτρα diesel) μπορεί να καλύψει (οριακά) μέχρι και 1.000 χλμ.
Βολεύει στο παρκάρισμα
Εκτός από την κατανάλωση, το Corsa ήταν ιδανικό στους κυρίως στενους δρόμους της ελληνικής επαρχίας και λόγω των διαστάσεών του. Οι μετρήσεις για μήκος/πλάτος/ύψος είναι στα 4.060/1.765/1.433 χλστ. με αποτέλεσμα να χωράει να παρκάρει παντού. Μπορεί το Διακοφτό να μην έχει μεγάλο πληθυσμό, όμως το καλοκαίρι έχει πάρα πολλούς επισκέπτες και παραθεριστές, οπότε η αγορά αγαθών στο κέντρο σε ώρα αιχμής, συνοδεύεται από δυσκολία στο παρκάρισμα.
Άνετη και ποιοτική καμπίνα
Παρά τις μαζεμένες εξωτερικές διστάσεις, με το μήκος να ξεπερνά οριακά τα 4 μέτρα, η καμπίνα του Corsa είναι ευρύχωρη, χάρη και στα 2.538 χλστ. που έχει μήκος το μεταξόνιό του. Οι δύο μπροστά επιβάτες απέχουν αρκετά μεταξύ τους και πίσω θα μπουν με άνεση δύο άτομα. Το πλάτος επιτρέπει την ύπαρξη και τρίτου, όμως το ψηλό τούνελ δε βοηθάει. Ταυτόχρονα, το Corsa διαθέτει πορτ-παγκάζ πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, το οποίο έχει χωρητικότητα 309 λίτρα.
Η ποιότητα των υλικών είναι στα επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η Opel, φροντισμένο δηλαδή. Στο επάνω μέρος του ταμπλό υπάρχει μία λεπτή μαλακή επένδυση. Από εκεί και πέρα τα υλικά είναι σκληρά αλλά ποιοτικά και δείχνουν καλά συναρμολογημένα, καθώς τις μέρες που μας ταξίδευε δεν ακούσαμε τριγμούς.
Καλή η οθόνη, όμως θέλουμε και διακόπτες
Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής των 7 ιντσών. Από εδώ ελέγχονται πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όμως η Opel διατήρησε κάποιους φυσικούς διακόπτες. Ο πρώτος που ξεχωρίζει είναι στο κάτω μέρος της οθόνης για την αυξομείωση της έντασης και την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του ήχου. Το δεύτερο σημείο με διακόπτες είναι στο air-condition, καθώς η ρύθμιση θερμοκρασίας και έντασης γίνεται από εκεί (στις εκδόσεις με clima οι φυσικοί διακόπτες παραμένουν).
Οθόνη συναντήσαμε και στη θέση του πίνακα οργάνων, με τη διαγώνιο να είναι και σε αυτή την περίπτωση 7 ίντσες.
Βάζεις τα πάντα
Γύρω από τον οδηγό υπάρχει ικανός αριθμός από θήκες για μικροαντικείμενα, όπως εκείνη μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων, οι ποτηροθήκες ανάμεσα σε οδηγό – συνοδηγό και εκείνη για μπουκάλι 1 λίτρου στην πόρτα.
Πιο σπορτίφ από όσο περιμένεις
Έχοντας κατά νου ότι το Corsa είναι ένα αυτοκίνητο που θα λύσει τα χέρια στην καθημερινότητα, μας εξέπληξε ευχάριστα ο τρόπος που κινείται. Έχει περισσότερη πρόσφυση από όσο θα περίμενε κάποιος, επιταχύνει χωρίς προσπάθεια χάρη στην πλούσια ροπή του πετρελαιοκινητήρα, ενώ και οι αλλαγές σχέσεων γίνονται πραγματικά απροβλημάτιστα. Έχει και Sport λειτουργία για όταν ο οδηγός θέλει το κάτι παραπάνω.
Βολεύεσαι άμεσα
Το Opel Corsa είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο μέσα σε ελάχιστες ώρες όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι του νιώθει σα να το έχει χρόνια. Είναι οικείο από την πρώτη στιγμή, δεν απαιτεί από τον οδηγό να προσαρμοστεί επάνω του και θα αποδειχθεί αρκετό στις περισσότερες από τις ανάγκες που προκύπτουν στην καθημερινότητα. Μέσα σε αυτές είναι και τα ταξίδια, τα οποία θα κάνει με άνεση και οικονομία.
Κόστος
Η βασική έκδοση του γερμανικού μοντέλου ξεκινά από τα 14.550 ευρώ, ενώ εκείνη με τον πετρελαιοκινητήρα από τα 17.070 ευρώ.