Ένα ταξίδι «αστραπή» στο Παρίσι πραγματοποιήσαμε πριν από μερικές μέρες, στην «καρδιά» της Renault, για να παρακολουθήσουμε ζωντανά την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Austral.
Λόγω εμπάργκο όμως ήμασταν αναγκασμένοι να κρατήσουμε μέχρι την Τρίτη 8 Μαρτίου το «στόμα» μας κλειστό…
Η στατική παρουσίαση του μοντέλου δε μας επέτρεψε να το οδηγήσουμε στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας, ωστόσο το αγγίξαμε, το παρατηρήσαμε από κάθε οπτική γωνία, το εξερευνήσαμε, επιβιβαστήκαμε στην καμπίνα του και μάθαμε τα πάντα σχετικά με το νέο C-SUV της Renault. Ήρθε ή ώρα να μοιραστούμε ελεύθερα μαζί σας όλες τις πληροφορίες που συγκεντρώσαμε.
Η στιγμή της αποκάλυψης
H μουσική από τα ηχεία δυνάμωσε, οι παλμοί ανέβηκαν ξαφνικά και η αγωνία μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα διαδέχτηκε τον ενθουσιασμό, όταν με μια αστραπιαία κίνηση το μαύρο σεντόνι τραβήχτηκε, αποκαλύπτοντας τη σιλουέτα του νέου Austral.
Η πρώτη μας σκέψη όταν το αντικρύσαμε ήταν ότι διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τη σχεδιαστική ταυτότητα της Renault, ωστόσο έχει αρκετά νέα χαρακτηριστικά. Από την πρώτη σειρά των καθισμάτων, στην αίθουσα της παρουσίασης, βρισκόμασταν σε απόσταση αναπνοής από το νέο Austral.
Παρατηρήσαμε αμέσως το νέο μεγάλο λογότυπο της Renault που δεσπόζει στο κέντρο της μάσκας. Η όψη του δείχνει μυώδης, χάρη στις δυο έντονες «νευρώσεις» στο εμπρός καπό, το οποίο βρίσκεται πιο κοντά στους θόλους των τροχών, ενισχύοντας τη δυναμική του εικόνα.
Τα χαρακτηριστικά σχήματος “C” Led φωτιστικά σώματα της Renault ενσωματώνουν έως και επτά μονάδες που μπορoύν να προσαρμόζουν τον τρόπο κατανομής του φωτός. Σημειώνεται ότι τα εμπρός φώτα προσφέρονται σε τρεις εκδοχές, “Pure Led Vision”, “Adaptive Led Vision”, και “Matrix Led Vision” με δυναμικά φλας.
Το επάνω τμήμα της μάσκας διαπερνά μια οριζόντια μπάρα χρωμίου, η οποία ευθυγραμμίζεται με τα φώτα, ενώ από κάτω της υπάρχουν πολλά μικρά επιχρωμιωμένα τετραγωνάκια που δημιουργούν ένα καρό μοτίβο.
Το σχήμα “C” υιοθετούν και τα πίσω διαιρούμενα Led φωτιστικά σώματα που επεκτείνονται στην πόρτα του χώρου αποσκευών (τονίζοντας το πλάτος του οχήματος) και φτάνουν μέχρι το σημείο, όπου έχει τοποθετηθεί και εδώ το νέο λογότυπο της Renault, κάτω από το οποίο αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα το όνομα του Austral.
Σύμφωνα με τη Renault την αεροδυναμική του νέου Austral ενισχύουν οι κεντρικές και πλευρικές εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα μαζί με την ελαφριά καθοδική πορεία της πίσω κολόνας, την οποία μοιάζει να ακολουθεί και η αεροτομή οροφής.
Η παλέτα για το αμάξωμα του νέου Austral περιλαμβάνει συνολικά επτά αποχρώσεις οι οποίες είναι οι “Glacier White”, “Pearl White”, “Flame Red”, “Iron Blue”, “Diamond Black” και η νέα “Shale Grey”.
Το Austral όμως που είχαμε μπροστά μας ήταν βαμμένο με την ειδική ματ απόχρωση “Satin Shale Grey” της νέας έκδοσης Esprit Alpine (για πρώτη φορά στη γκάμα της Renault), ενώ αντίθεση σχημάτιζε το μαύρο χρώμα στην οροφή, στους πλευρικούς καθρέπτες, στα φτερά, στις ράγες οροφής, στο περίγραμμα των πλευρικών γυάλινων επιφανειών, χαμηλά στις θύρες και στις βάσεις των προφυλακτήρων. Παράλληλα το λογότυπο Esprit Alpine έχει «καρφιτσωθεί» στα εμπρός φτερά, ενώ η ένδειξη Alpine αποτυπώνεται στις ζάντες των 20 ιντσών.
To Austral είναι το πρώτο μοντέλο της Renault, το οποίο έχει «αναγερθεί» στην πλατφόρμα CMF-CD, ενώ οι διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται στα 4.51 μέτρα, 1.83 μέτρα και 1.62 μέτρα αντίστοιχα. Το αμάξωμα απέχει 170 χλστ. από το έδαφος και πατάει σε τροχούς έως 20 ιντσών.
Μπήκαμε μέσα
Παραπάνω αναφέραμε ότι το Austral γενικότερα εναρμονίζεται με την εξωτερική σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault, ωστόσο το εσωτερικό του θέτει νέα δεδομένα. Σημείο αναφοράς αποτελεί αναμφισβήτητα το ψηφιακό του κόκπιτ, το οποίο έχει σχήμα ξαπλωμένου “L”. Η λεπτή οθόνη OpenR είναι μια από τις μεγαλύτερες στην αγορά, την οποία πρωτοείδαμε στο νέο Megane E-Tech Electric.
Ενσωματώνει το ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κάθετη κεντρική οθόνη αφής, η οποία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Χρησιμοποιεί γυαλί Gorilla-Glass, όπως τα smartphones και τα tablets, το οποίο είναι εξαιρετικά ανθεκτικό σε γρατσουνιές, χτυπήματα και στο επαναλαμβανόμενο καθάρισμα, ενώ η φωτεινότητα της προσαρμόζεται άμεσα στο ηλιακό φως.
Ο οριζόντιος πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών (ανάλυση 1.920 x 720 pixel) πλαισιώνεται από δυο κομψούς κάθετους αεραγωγούς, ενώ «δένει» αρμονικά με την κάθετη κεντρική οθόνη αφής των 12 ιντσών (ανάλυση 1.250 x 1.562 pixel). High-tech νότα αποτελεί και το head-up display με μεγάλη προβολή 9,3 ιντσών σημαντικών ενδείξεων στο εμπρός παρμπρίζ.
Υπάρχουν τέσσερις επιλογές προβολών για το προσαρμοζόμενο ψηφιακό πίνακα οργάνων (Classic, Navigation, Zen και Road), οχτώ διαφορετικά χρώματα φωτισμού και πέντε παράθυρα ενδείξεων (οικονομία καυσίμου, πίεση ελαστικών, απόσταση, οικολογική οθόνη, μουσική). Μας άρεσε επίσης το ελαφρώς τετραγωνισμένο τιμόνι με τη μικρή του διάμετρο που κάνει πιο εύκολη την επιβίβαση-αποβίβαση του οδηγού, ενώ εξασφαλίζει απρόσκοπτη θέα προς το ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα του οδηγού μας φάνηκε άνετο, ενώ προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα, λειτουργία θέρμανσης και μασάζ. Από τον κόσμο της αεροναυπηγικής και της ωρολογοποιίας, εμπνεύστηκε η συρόμενη ψηλά τοποθετημένη χειρολαβή στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ανάμεσα από τα δυο μπροστινά καθίσματα.
Εντοπίσαμε επαγωγική φόρτιση για smartphones, θύρες USB-C και για τους πίσω επιβάτες, άφθονες θήκες για αποθήκευση μικροαντικειμένων (συνολικά έως 35 λίτρα), ατμοσφαιρικό κρυφό Led φωτισμός 48 διαφορετικών χρωμάτων στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών.
Φυσικά δεν παραλείψαμε να εξετάσουμε την ποιότητα των υλικών στα ενδότερα του νέου Austral. Μαλακό πλαστικό καλύπτει σχεδόν όλο το επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ ανάλογα με την έκδοση τοποθετούνται ξύλινα, μαύρα γυαλιστερά και σατινέ διακοσμητικά ένθετα, δέρμα και αλκαντάρα. Γενικότερα η συναρμογή και η υφή όλων των επιφανειών λαμβάνουν υψηλή βαθμολογία.
Εκτιμήσαμε δεόντως τους γενναιόδωρους χώρους που εξασφαλίζει η νέα πλατφόρμα για τους πίσω επιβάτες, καθώς διαπιστώσαμε ότι τα πόδια δε στριμώχνονται καθόλου (μεταξόνιο 2,67 μέτρα) και ότι υπάρχει άφθονος «αέρας» για τα κεφάλια, ακόμα και με την παρουσία της προαιρετικής πανοραμικής γυάλινης οροφής.
Ο μεσαίος πίσω επιβάτης δε θα δυσκολευτεί, διότι το κεντρικό δάπεδο είναι ελάχιστα υπερυψωμένο. Πόντους εργονομίας προσθέτουν τα συρόμενα έδρανα των πίσω καθισμάτων (το καθένα μετακινείται σε μια διαδρομή 16 εκ.), η ρυθμιζόμενη κλίση για τις πλάτες τους (25°, 27° και 29°) και το φαρδύ άνοιγμα των θυρών (67,6 εκ. μπροστά και 57,7 εκ. πίσω), κάνοντας ευκολότερη την επιβίβαση-αποβίβαση.
Εδώ να πούμε ότι οι πόρτες και οι άξονες έχουν κατασκευαστεί από αλουμίνιο, ώστε να διατηρηθεί χαμηλά το βάρος του οχήματος. Διαπιστώσαμε ότι το πορτμπαγκάζ έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ προσφέρει 500 λίτρα (στις εκδόσεις Mild Hybrid και Mild Hybrid Advanced) και 430 λίτρα στην έκδοση E-Tech Hybrid. Όταν διατίθενται τα συρόμενα έδρανα των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα φτάνει μέχρι τα 575 λίτρα (στην έκδοση E-Tech Hybrid στα 555 λίτρα).
Μόνο υβριδικό χωρίς diesel
Πλήρως εξηλκετρισμένη είναι η γκάμα κινητήρων του νέου Austral. Ξεκινάμε από την υβριδική έκδοση E-Tech Hybrid, η οποία συνδυάζει το νέο τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων (130 ίππων και 205 Nm ροπής), με ηλεκτρικό μοτέρ (68 ίππων και 205 Nm ροπής) που συμβάλει στην κίνηση των τροχών, καθώς και ένα ακόμα που λειτουργεί ως γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης (HSG) για την εκκίνηση του κινητήρα καύσης, τις αλλαγές ταχυτήτων και τη φόρτιση της μπαταρίας, ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 1,7 kWh/400 V) και το πολλαπλών λειτουργιών αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 ταχυτήτων (δύο για ηλεκτρική λειτουργία και πέντε για υβριδική λειτουργία).
Η συνδυαστική ισχύ του νέου Austral E-Tech Hybrid είναι 160 ή 200 ίπποι (αναλόγως την έκδοση), ενώ η γαλλική εταιρεία αναφέρει επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 4,6 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές C02 που περιορίζονται στα 105 γρ./χλμ. Επισημαίνει ακόμα ότι εκκινεί πάντα με ηλεκτρική λειτουργία, η οποία χρησιμοποιείται σε ποσοστό έως 80% εντός της πόλης που ισοδυναμεί με 40% εξοικονόμηση καυσίμου σε σύγκριση με ένα συμβατικό βενζινοκινητήρα.
Ντεμπούτο με το νέο Austral κάνει το προηγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα 130 ίππων της Renault, το οποίο «παντρεύει» τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων, μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μοτέρ εκκίνησης. Το τελευταίο βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν απαιτείται πρόσθετη ισχύ και ταυτόχρονα περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου (επίσημη μέτρηση 5,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 123 γρ./χλμ.).
Σειρά έχει το γνωστό από άλλα μοντέλα της Renault ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Daimler. Χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.3 λίτρων, μοτέρ εκκίνησης, μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, βελτιωμένο σύστημα Start&Stop, μηχανικό ή αυτόματο X-Tronic κιβώτιο ταχυτήτων και αποδίδει 140 ή 160 ίππους.
Τεχνολογίες και ασφάλεια
Ειδική μνεία αξίζει στο προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL του νέου Austral, το οποίο ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίβουν προς την ίδια ή την αντίθετη κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς, ενισχύοντας σημαντικά την ευελιξία και την πρόσφυση. Σύμφωνα με τη Renault όταν το νέο Austral συνδυάζεται με το τρίτης γενιάς σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL διαθέτει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ενώ ο κύκλος στροφής μειώνεται από τα 11,5 στα 10,1 μέτρα.
Πλούσια είναι η λίστα με τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας του νέου Austral, καθώς περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Adaptive Cruise Control, περιοριστή ταχύτητας, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, εντοπισμό πινακίδων με όρια ταχύτητας, κάμερα 360 μοιρών, έλεγχο «νεκρής» γωνίας, επτά αερόσακους συμπεριλαμβανομένου και του νέου κεντρικού, e-call που ενημερώνει αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος και αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης.
Συμπέρασμα
Στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των C-SUV η Renault επανασυστήνεται με το νέο Austral, καθώς το έχει χρήσει διάδοχο του Kadjar. Γενικότερα η γαλλική εταιρεία παίρνει πιο επιθετικές θέσεις μάχης στον «πόλεμο» των SUV, κάτι που έχει φανεί από τα νέα Arkana και Megane E-Tech Electric.
Το Austral πάντως κέρδισε τις εντυπώσεις (σχεδίαση, χώροι, ποιότητα και τεχνολογικό υπόβαθρο), αλλά ανυπομονούμε και να το οδηγήσουμε, ώστε να αποκτήσουμε μια ολοκληρωμένη γνώμη. Οι παραγγελίες του θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2022, ενώ οι πωλήσεις του θα αρχίσουν το φθινόπωρο.