Και να πως η ηλεκτροκίνηση αποκτά ενδιαφέρον καθώς οδηγείς ένα μοντέλο όπως το Born της Cupra το οποίο αναπτύχθηκε ως αμιγώς ηλεκτρικό μεν, αλλά δρα ως αγχολυτικό δε.
Και το πρώτο μήνυμα ότι αναπτύχθηκε ως αμιγώς ηλεκτρικό είναι ότι δεν υπάρχει το χαρακτηριστικό τούνελ στο μέσον του δαπέδου στο εσωτερικό του αμαξώματος .
Διαβάστε ακόμα
Το Born χρησιμοποιεί το δάπεδο MEB του ομίλου VW που είναι αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα.
Από σχεδιαστικής άποψης το Born είναι αυτό που είχε αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Luca de Meo πριν αναχωρήσει για το Παρίσι και τη Renault, ότι κάθε μοντέλο της Cupra θα αποπνέει δυναμισμό και θα ξεχωρίζει από πλευράς design.
Και το Born ξεχωρίζει με τις πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες με τις ακμές να κυριαρχούν, ειδικά πίσω, τα τριγωνικά-ενωμένα-φώτα, τον διακριτικό διαχύτη (μην ψάξετε για εξατμίσεις, στα ηλεκτρικά δεν υπάρχουν), τους επίσης τριγωνικούς προβολείς που εκτείνονται στα μπροστινά φτερά, η μάσκα στον ίδιο χρωματισμό που είναι τα σήματα της Cupra, ενώ πουθενά δεν αναγράφεται η ονομασία του μοντέλου.
Την όλη εικόνα συμπληρώνουν το «κόψιμο» των πίσω παραθύρων και οι ζάντες 19 ιντσών με ελαστικά 215/50.
Oι διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 4,322 χλστ./1.809 χλστ./1.540 χλστ. με μεταξόνιο 2.766 χλστ. και 385 λίτρα αποσκευών, σωστά εκμεταλλεύσιμο, ενώ κάτω από τη μοκέτα υπάρχει χώρος για τα καλώδια φόρτισης.
Το εσωτερικό είναι πιο λιτό σε σχέση με τις εντυπωσιακές γραμμές του αμαξώματος και κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά.
Ο μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού και στο πάνω δεξί σημείο ο περιστροφικός διακόπτης του αυτόματου κιβωτίου με ενδείξεις στο καντράν. Φυσικά όλες τις ώρες εντός των τειχών το είχαμε «κλειδώσει» στην ένδειξη «Β» που κάνει ανάκτηση ενέργειας φρενάροντας το αυτοκίνητο με το που αφήνεις το πεντάλ γκαζιού.
Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη αφής 12 ιντσών, που είναι για όλες τις λειτουργίες. Από κλιματισμό, μέχρι θερμαινόμενα καθίσματα (άνετα και με λειτουργεία μασάζ), ενδείξεις κατανάλωσης, σταθμοί ραδιοφώνων και Bluetooth. Μεταξύ των καθισμάτων υπάρχουν μεγάλοι χώροι μικροαντικειμένων καθώς και σημείο επαγωγικής φόρτισης smartphone.
Ο ηλεκτροκινητήρας στην έκδοση των φωτογραφιών είναι 58 kWh με την ηλεκτρογεννήτρια να αποδίδει 204 ίππους με 310 Nm ροπής με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, αλλά με 4 προγράμματα οδήγησης και αυτονομία 362 χλμ. όπως έδειξε ο πίνακας οργάνων μετά από πλήρη φόρτιση.
Ηλεκτροκινητήρας και κίνηση «όλα» πίσω στο Born.
Ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η επιτάχυνση είναι από (0) στροφές, και όσο πατάς το γκάζι το αυτοκίνητο επιταχύνει, αλλά όσο πατάς τόσο ρεύμα καταναλώνει.
Μπορεί με την εκκίνηση το αυτοκίνητο να είναι γρήγορο (7,3 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος, 160 χλμ./ώρα η τελική ταχύτητα), αλλά οδηγώντας σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι να «τρέχεις» στα στενά της πόλης, αλλά να οδηγείς στις παραμέτρους που σου προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την ησυχία να κυριαρχεί στο εσωτερικό, την ευκολία, την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, τον μικρό κύκλο στροφής καθώς οι μπροστινές ρόδες στρίβουν πάρα πολύ καθώς δεν υπάρχουν ημιαξόνια, το ελαφρύ αλλά άμεσο τιμόνι, στοιχεία τα οποία δρουν ως αγχολυτικά στην τρέλα της καθημερινότητας.
Και επι της ουσίας αυτή είναι η «αποστολή» ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Εδώ θα σημειώναμε την πολύ καλή λειτουργία των αναρτήσεων, που παρά τις διαστάσεις των τροχών 19 ιντσών με χαμηλό σχετικά προφίλ δεν «χτυπούν» ούτε μεταφέρουν στο εσωτερικό ανεπιθύμητους θορύβους.
Εντός των τειχών όταν οδηγήσης ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δε θέλεις να «κατέβεις».
Όμως μέχρι εκεί. Ίσως και για αποστάσεις που η αυτονομία θα σε καλύψει για να επιστρέψεις, καθώς μπορείς να βρεις δίκτυο για να φορτίσεις, αλλά ο φορτιστής να είναι «κατειλημμένος» για άγνωστη ώρα…
Σε ο,τι αφορά το ρεύμα, το κομπιούτερ έδειξε 17,4 kWh/100 χλμ.
Από 39.900 ευρώ ξεκινάει η τιμή του Born σε αυτήν την έκδοση χωρίς το κίνητρο «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που έπρεπε ήδη να είχε ξεκινήσει από τον Απρίλιο. Επιπλέον τα ηλεκτρικά έχουν δωρεάν στάθμευση στις ζώνες ελεγχόμενου πάρκινγκ αρκεί να υπάρχει σε ορατή θέση το σήμα δωρεάν στάθμευσης ηλεκτροκίνητου οχήματος, αλλιώς θα δεχτείτε το πρόστιμό και μετά θα αρχίσετε τη διαδικασία «σβησίματος» του προστίμου με τον Δήμο.
Πάντως το Born δεν περνούσε απαρατήρητο, καινούργια βλέπετε σιλουέτα στους ελληνικούς δρόμους, και δεχτήκαμε πολλές ερωτήσεις κάθε φορά που παρκάραμε στα στενά της πόλης…