Το 2020 η Suzuki γιορτάζει τα 100 χρόνια καθώς τον Μάρτιο του 1920 ο Μίκιο Σουζούκι ξεκίνησε για πρώτη φορά την ιδέα των επιχειρήσεων με την κατασκευή υφαντικών εργαλείων.
Αυτά έγιναν πιο εξελιγμένα και πολύ δημοφιλή μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1950, όταν σημειώθηκε η παγκόσμια παρακμή στη βιομηχανία βαμβακιού.
Στο μεσοδιάστημα, το 1937 η Suzuki έκανε τα πρώτα βήματα στην κατασκευή αυτοκινήτων, αν και η ιδέα αυτή σταμάτησε λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Το 1955 κυκλοφόρησε το Suzukilight το οποίο άρχιζε να καλπάζει στις πωλήσεις.
Από τα 200 κομμάτια που ήταν η αρχική παραγωγή έφτασε το 1960 σε 5.824 μονάδες.
Μάλιστα τον Μάρτιο του 1963 το μοντέλο Fronte FEA στο πλαίσιο του πρώτου ιαπωνικού Γκραν Πρι που πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Σουζούκα το μικρό Fronte κέρδισε την 1η, 2η και 4η θέση στην κατηγορία. Το αυτοκίνητο έφερε και ένα ξεχωριστό σύστημα λίπανσης (κάτι σαν ξηρό κάρτερ) που έφερε την ονομασία Selmix.
Για το λανσάρισμα όμως του Fronte SS360 στην Ευρώπη η Suzuki έδωσε τα «κλειδιά» στον Βρετανό οδηγό αγώνων Στέρλινγκ Μος καθώς και στον Ιάπωνα αναβάτη Μιτσούο Ίτο, ο πρώτος νικητής από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου νικητής στον αγώνα Isle of Man τo 1963.
Ετσι στις 12 Αυγούστου του 1968 η Suzuki παραχώρησε ένα κόκκινο Fronte 360 SS για τον Βρετανό οδηγό και ένα κίτρινο για τον Ιάπωνα αναβάτη.
Ο στόχος ήταν ο εξής. Την απόσταση από το Μιλάνο στη Ρώμη και από εκεί στη Νάπολι μέσω της Autostrada del Sol –676 χλμ.- να καλυφθεί όσο πιο γρήγορα γινόταν ώστε να αποδειχθούν οι δυνατότητες του μικρού Ιαπωνικού αυτοκινήτου. Τότε δεν υπήρχαν ραντάρ, ούτε περιορισμοί ταχύτητας.
Ο Μος έφτασε από το Μιλάνο στη Ρώμη σε 4 ώρες και 22 λεπτά καλύπτοντας σε αυτό το χρόνο 544 χλμ.
Η επίδοση του Μος με το μικρό Suzuki με τον κινητήρα των 360 κ.εκ. απόδοσης 25 ίππων και βάρους 420 κιλών σημειώνοντας μ.ω.τ. 124 χλμ. (με πόσα χλμ. οδηγούσε δηλαδή ο Βρετανός) ) έγινε παγκόσμια είδηση για να συνεχίσει μέχρι τη Νάπολη με μ.ω.τ. 121 χλμ./ώρα.
Η Suzuki είχε πετύχει την καλύτερη δυνατή διαφήμιση με έναν θρύλο στο τιμόνι με το μικρό Fronte 360 SS με κινητήρα και κίνηση στους πίσω-10 ιντσών-τροχών.
Ετσι η Suzuki στο πέρασμα των χρόνων έγινε γνωστή για τα μικρά και πετυχημένα μοντέλα της. Αναπτύχθηκε όμως και σε μεγαλύτερες κατηγορίες και σε SUV καθώς και σε άλλους τομείς όπως οι μηχανές θαλάσσης.
Να αναφέρουμε δύο-τρία ξεχωριστά σημεία στην ιστορία της Suzuki πέρα από τον Μος.
Την 1η Οκτωβρίου 1958, 300 εργαζόμενοι στοιχήθηκαν κατά τέτοιον τρόπο που σχημάτισαν το logo της Suzuki με το αρχίγραμμα “S” το οποίο διατηρείται ατόφιο μέχρι και σήμερα.
Το 1965 ξεκίνησαν οι πωλήσεις της πρώτης εξωλέμβιου για βάρκες.
Το 1970 στην έκθεση της Οζάκα η Suzuki στη σιλουέτα του Carry, που την υπογράμμιζε ο Τζορτζέτο Τζουτζιάρο παρουσίαζε την άποψή της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Την ίδια χρονιά εμφανίζεται το Jimny με υφασμάτινη οροφή και τρομερές δυνατότητες εκτός δρόμου λόγω της τετρακίνησης.
Εκτός από την πολύ ωραία φωτογραφία με τον Μος στο τιμόνι του αριστεροτίμονου Fronte 360 SS με φόνο το Κολοσσαίο στη Ρώμη, πολύ αντιπροσωπευτικές είναι και οι φωτογραφίες από το παρελθόν.
Περισσότερες εικόνες εδώSuzuki