Το Jimny δημιούργησε έναν πονοκέφαλο στη Suzuki. Από τη μία οι πωλήσεις ικανοποιούσαν (και με το παραπάνω), όμως από την άλλη ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.5 λίτρων είχε αυξημένες εκπομπές ρύπων.
Αυτός ο συνδυασμός σημαίνει ότι το Jimny ανεβάζει το μέσο όρο εκπομπών της Suzuki πανευρωπαϊκά, με αποτέλεσμα να γίνεται δύσκολο για τους Ιάπωνες, να παραμείνουν εντός των ορίων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η πρώτη σκέψη ήταν να πωλείται το σκληροτράχηλο SUV μέχρι τα τέλη του 2020 και μετά να σταματήσει η διάθεσή του. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα σήμαινε χαμένα έσοδα για της Suzuki, δεδομένης της καλής εμπορικής του πορείας.
Η λύση στον γρίφο ήταν η μεταπήδηση του μοντέλου στον κλάδο των επαγγελματικών. Τα επαγγελματικά έχουν πολύ πιο χαλαρούς περιορισμούς σε ό,τι αφορά τους εκπεμπόμενους ρύπους, οπότε με αυτόν τον τρόπο το πρόβλημα παύει να υφίσταται.
Φυσικά για να πωλείται πλέον το Jimny ως επαγγελματικό έπρεπε να δεχτεί κάποιες αλλαγές, με βασικότερη όλων την κατάργηση των πίσω καθισμάτων. Έτσι, η άδεια πλέον δε θα αναγράφει 5 επιβάτες, αλλά μόνο 2.
Πλέον ο χώρος αποσκευών απλώνεται από την πίσω πόρτα, μέχρι τι πλάτες των καθισμάτων οδηγού – συνοδηγού, με τη χωρητικότητα να φτάνει τα 863 λίτρα. Λόγω της πλήρους αφαίρεσης των πίσω καθισμάτων, αυτό το νούμερο είναι κατά 33 λίτρα μεγαλύτερο, συγκριτικά με το πενταθέσιο Jimny (με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα).
Πέραν των παραπάνω, το ιαπωνικό μοντέλο δε διαφέρει από αυτό που ξέραμε. Ο κινητήρας είναι ο ίδιος ατμοσφαιρικός των 1.5 λίτρων που αποδίδει 102 ίππους και 130 Nm ροπής. Το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι το χειροκίνητο 5 σχέσεων που ξέρουμε. Φυσικά το “παρών” δίνει και το σύστημα τετρακίνησης, το οποίο έχει και κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού.
Η Suzuki έκανε γνωστό ότι το επαγγελματικό, πλέον, Jimny θα διατίθεται μόνο σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες και όχι σε όλες όπου είχε παρουσία σε πενταθέσια μορφή.
Περιμένουμε ανακοινώσεις σχετικά με την ελληνική αγορά.