Αντικρίζοντας τα μεγάλα επιβατικά πλοία, αραγμένα στο λιμάνι του Πειραιά, σου ξυπνάει μια διάθεση για ταξίδι και απόδραση, ενώ το ίδιο ισχύει και στη θέα του νέου Suzuki S-Cross.
Με το ιαπωνικό SUV μπορείς να αποδράσεις οικονομικά, με όλη την παρέα/οικογένεια, να ταξιδέψεις άνετα και με ασφάλεια, αλλά και να πατήσεις-με προσοχή-χώμα. Με απλά λόγια, στη διάθεση μας είχαμε το νέο προσθιοκίνητο S-Cross με τον 1.4 BoosterJet βενζινοκινητήρα, ο οποίος διαθέτει στάνταρ ήπιο υβριδικό σύστημα.
Διακριτικά κομψό
Σχεδιαστικά το νέο S-Cross δεν το χαρακτηρίζεις εξεζητημένο, όμως σίγουρα η εξωτερική του εικόνα είναι σαφώς πιο μοντέρνα και εκλεπτυσμένη. Η όψη του απέκτησε περισσότερο δυναμισμό, χάρη στην εμφατική κάθετη μάσκα, στο πάνω τμήμα της οποίας τοποθετείται μια παχιά χρωμιωμένη λωρίδα, ενώ στο κέντρο της δεσπόζει το λογότυπο της Suzuki.
Επανασχεδιασμένα είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα, με τρεις Led λαμπτήρες, ενώ τα πίσω, επίσης τεχνολογίας Led, είναι σκουρόχρωμα, πλατύτερα, διαιρούμενα και επικοινωνούν μεταξύ τους με ένα λεπτό μαύρο πλαίσιο που επεκτείνεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Περιμετρικά το αμάξωμα προστατεύεται με μαύρο πλαστικό, το οποίο είναι τονισμένο και τετραγωνισμένο στους θόλους των τροχών. Παρατηρήστε ακόμα τις αλουμινένιες ράγες, τις όμορφες 17αρες ζάντες που ντύνονται με ελαστικά διαστάσεων 215/55 και τις αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω. Οι διαστάσεις του το κατατάσσουν στην κατηγορία των συμπαγών SUV, καθώς το μήκος, το πλάτος και το ύψος διαμορφώνονται στα 4.300 χλστ., 1.785 χλστ. και 1.580 χλστ. αντίστοιχα.
Χώροι, εργονομία και μεγάλη οθόνη
Οι σχεδιαστικές εξάρσεις αποφεύγονται και στο εσωτερικό του νέου S-Cross, καθώς δεν έχουν πραγματοποιηθεί ριζοσπαστικές αλλαγές. Σημείο αναφοράς αποτελεί η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας των 9 ιντσών με νέα γραφικά. Υποστηρίζει συνδεσιμότητα για smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto, αναγνώριση φωνής, ενώ προβάλει το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, τη ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος, την εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας και την πανοραμική κάμερα 360 μοιρών. Το μόνο που θα θέλαμε είναι μια ταχύτερη απόκριση στην αφή της οθόνης.
Τα καλομονταρισμένα υλικά σε κάνουν να ξεχνάς τα σκληρά πλαστικά που κυριαρχούν στα ενδότερα, ενώ πόντους στην ποιότητα προσθέτουν οι επενδύσεις δέρματος κατά μήκος του ταμπλό και στο πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι. Οι θήκες για μικροαντικείμενα και η τοποθέτηση όλων των κουμπιών και χειριστριών σε αναμενόμενα σημεία, ευνοούν την εργονομία εντός του νέου S-Cross.
Εκτιμήσαμε το φαρδύ άνοιγμα των πίσω θυρών που διευκολύνει την επιβίβαση-αποβίβαση των επιβατών. Ακόμα περισσότερο όμως εκτιμήσαμε τους γενναιόδωρους χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών (μεταξόνιο 2.600 χλστ.) και την απόσταση που υπάρχει ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή. Σημειώστε ακόμα ότι η κλίση στις πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι ρυθμιζόμενη σε δυο επίπεδα. Το ελάχιστα υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο δε θα δυσκολέψει τη φιλοξενία και ενός μεσαίου τρίτου πίσω επιβάτη.
Το πορτμπαγκάζ των 430 λίτρων (με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων 1.230 λίτρα) έχει φαρδύ άνοιγμα με σχετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ ικανοποιεί με το βάθος και το εκμεταλλεύσιμο τετραγωνισμένο σχήμα του. Κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ βρήκαμε, για ακόμα μια φορά, κιτ επισκευής ελαστικού, το οποίο δεν ταιριάζει σε SUV, ακόμα και αν είναι προσθιοκίνητο.
Με 129 ίππους και ήπιο υβριδικό σύστημα
Όπως προαναφέραμε, το κόκκινο S-Cross των φωτογραφιών, τροφοδοτείται από turbo BoosterJet άμεσου ψεκασμού τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων (1.373 κ.εκ.), ο οποίος είναι γνωστός από το Vitara. Παράγει 129 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 235 Nm ροπής (2.000-3.000 σ.α.λ.).
Συνδυάζεται πάντα με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V (τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός καθίσματα), μετατροπέα τάσης (48V-12V) και ηλεκτρογεννήτρια (μίζα) ISG 14 ίππων και 53 Νm ροπής.
Στην πράξη αντιληφθήκαμε ότι το ήπιο υβριδικό σύστημα κάνει πιο άμεση την επιτάχυνση με την ενίσχυση της ροπής που δίνει, αλλά και την απόκριση του συστήματος Start/Stop, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει, ώστε να διατηρούνται χαμηλά οι εκπεμπόμενοι ρύποι και η κατανάλωση καυσίμου. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι σε πραγματικές συνθήκες καταγράψαμε 6,2 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,3 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές CO2 120 γρ./χλμ.).
Όταν φρενάρεις και όταν το αυτοκίνητο ρολάρει, η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στη μπαταρία. Ο οδηγός ενημερώνεται για την ανεπαίσθητη αυτή λειτουργία με μια ένδειξη που εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων.
Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, το οποίο μας κέρδισε με τη σωστή του κλιμάκωση και τον σαφέστατο επιλογέα του. Προαιρετικά διατίθεται και με σύστημα τετρακίνησης AllGrip. Αν και οι επιδόσεις δεν είναι το ζητούμενο, αλλά η απόδοση, να αναφέρουμε ότι η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 9,5 δευτ. και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 195 χλμ./ώρα.
Στο δρόμο
Οδηγώντας το S-Cross αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι προτεραιότητα αποτελεί η άνεση, η οποία ευνοείται από τη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που απορροφά τους κραδασμούς από τις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων. Παράλληλα δεν αφήνει περιθώρια για αυξημένες, αλλά μόνο για λογικές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, εκτός αν το παρακάνεις. Στις περισσότερες περιπτώσεις πάντως η συμπεριφορά του S-Cross είναι ουδέτερη, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις.
Τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω) ικανοποιούν σε αποτελεσματικότητα και δεν αγχώνουν. Στον αυτοκινητόδρομο, κυρίως μετά τα 120 χλμ./ώρα, θα κάνει την εμφάνιση του αεροδυναμικός θόρυβος, τον οποίο ευνοεί λίγο η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (175 χλστ.) και οι μεγάλοι πλευρικοί καθρέπτες. Μέσα στην πόλη το τιμόνι μας άρεσε διότι είναι ελαφρύ και γρήγορο, όμως παρά τη μεταβλητή του υποβοήθηση σε υψηλότερες ταχύτητες δε διακρίνεται, αλλά και δεν απογοητεύει, για την ακρίβεια του, ειδικά σε θέση ευθείας. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει καλή ορατότητα, ενώ ρόλο παίζουν και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.
Συμπέρασμα
Τίμιο, αυτή είναι η λέξη που περιγράφει με το συντομότερο τρόπο το προσθιοκίνητο S-Cross 1.4 BoosterJet Hybrid, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι στη βασική εξοπλιστική έκδοση GL κοστίζει 22.330 ευρώ. Εξηλεκτρισμένο, όπως επιβάλουν οι τάσεις, αποδοτικό, με μεγάλους χώρους, καλό εξοπλισμό και με όλα τα απαραίτητα σύστημα ασφαλείας, αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία.