Όπως έχουμε καταλάβει και αποδεχθεί όλοι, η νέα πραγματικότητα στην αυτοκίνηση είναι εδώ. Ηλεκτροκίνηση, αυτόνομη οδήγηση και απίστευτα gadgets έχουν αλλάξει όλα όσα ξέραμε, καθώς μέχρι και η νομοθεσία πλέον ανανεώνεται για να ακολουθήσει την εποχή.
Με τα υβριδικά σύνολα να έχουν κατακλύσει την αγορά και να προετοιμάζουν ουσιαστικά το πεδίο για την ηλεκτροκίνηση, έχουν αλλάξει πολλά από αυτά που ξέραμε στον τρόπο της οδήγησης και όχι μόνο. Ένα κομμάτι αποτελεί και ο περιορισμός της τελικής ταχύτητας, είτε για λόγους «ασφαλείας» (βλέπε Volvo με ηλεκτρονικό κόφτη στα 180χλμ. σε όλα της τα μοντέλα), είτε για λόγους εξοικονόμησης μπαταρίας.
Σε ποια αυτοκίνητα θα μπει κόφτης στα 180 χλμ./ώρα;
Είναι όμως μια θυσία που αποδέχονται οι αγοραστές;
Ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα διαθέτουν ηλεκτρονικό κόφτη στα 170 ή 180χλμ. για να μην πέσει κατακόρυφα το απόθεμα της μπαταρίας. Το ερώτημα όμως παραμένει, σχετικά με το πόσες ελευθερίες απομένουν στον οδηγό.
Η αλήθεια είναι πως με εξαίρεση της AUTOBAHN, δεν υπάρχει δημόσιος δρόμος που να επιτρέπει αυτές τις ταχύτητες για λόγους φυσικά ασφαλείας και ελέγχου του οχήματος, όμως υπάρχει πραγματική τήρηση των ορίων;
Η αλήθεια είναι πως στην Ελλάδα πολλές φορές έχουμε δει στην αριστερή λωρίδα αυτοκίνητα να ταξιδεύουν με 200+ χλμ./ώρα για πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα, ακόμα και για λόγους ανάγκης.
Η νέα πραγματικότητα όμως βάζει φρένο σε κάθε τέτοια απόπειρα και ο στόχος πλέον δεν είναι να δημιουργούνται καλύτεροι οδηγοί, αλλά πιο ασφαλή και αργά αυτοκίνητα