Ένα από τα πιο σημαντικά συστήματα του αυτοκινήτου του, είναι εκείνο της ψύξης.
Μαζί φυσικά και με τον κλιματισμό, εργάζονται υπερωρίες ώστε να διατηρούν τον κινητήρα στη σωστή θερμοκρασία και φυσικά τον θάλαμο των επιβατών δροσερό, ή ζεστό αναλόγως της εποχής.
Όσο αυξάνονται οι θερμοκρασίες, ειδικά στην… ακινησία των αστικών κέντρων, τόσο μεγαλύτερες είναι και οι ανάγκες για ψύξη. Δεν είναι λίγες δε οι φορές που βλέπουμε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα να βγάζουν καπνούς, είτε λόγω κάποιας διαρροής είτε λόγω κάποιας βλάβης στο σύστημα ψύξης, με όποια ταλαιπωρία συνεπάγεται για οδηγό και επιβάτες.
Ψυκτικό υγρό: Ελέγχουμε συχνά τη στάθμη του
Αν και όλα τα αυτοκίνητα θα προειδοποιήσουν τον οδηγό για χαμηλή στάθμη ψυκτικού υγρού, είναι καλό να ελέγχουμε τακτικά την ποσότητά του, ειδικά πριν από κάποιο ταξίδι. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε δυσάρεστες καταστάσεις, όπως να χρειαστεί να σταματήσουμε εν μέσω καύσωνα, για να συμπληρώσουμε με νερό, αφού σχεδόν σίγουρα δεν θα υπάρχει το ίδιο το ψυκτικό υγρό στο χώρο αποσκευών.
Στη δυσάρεστη περίπτωση που ανάψει η λυχνία χαμηλής στάθμης ψυκτικού υγρού, σε καμία περίπτωση δεν ανοίγουμε αμέσως την τάπα πλήρωσης, καθώς υπάρχει κίνδυνος εγκαύματος ή τραυματισμού, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και πιέσεων. Περιμένουμε να κρυώσει ο κινητήρας και το κύκλωμα ψύξης και ανοίγουμε την τάπα, αλλά ποτέ με γυμνά και ακάλυπτα χέρια.
Αν δεν υπάρχει σε κοντινή απόσταση κάποιο βενζινάδικο, αναγκαστικά θα συμπληρώσουμε με νερό, ωστόσο θα χρειαστεί σύντομα να επισκεφτούμε κάποιο συνεργείο για έλεγχο του συστήματος ψύξης και των σωληνώσεων, αλλά και για την αλλαγή του ψυκτικού υγρού στη σωστή αναλογία. Το ψυκτικό υγρό είναι μείγμα νερού και αιθυλενογλυκόλης, που αυξάνει το σημείο βρασμού και μειώνει το σημείο πήξης.
Στην αγορά υπάρχουν τόσο έτοιμα υγρά προς συμπλήρωση, που συστήνεται να υπάρχουν στο αυτοκίνητο, ή συμπυκνωμένα. Επίσης πολλοί κατασκευαστές διαθέτουν τα δικά τους, έτοιμα προς χρήση, που δεν χρειάζεται ανάμειξη με νερό και απλώς συμπληρώνουμε στο δοχείο του ψυκτικού υγρού.
Τέλος το ψυκτικό υγρό πρέπει να αλλάζεται στα διαστήματα που ορίζει ο κατασκευαστής, ή για παράδειγμαμ όταν αλλάζονται οι ιμάντες χρονισμού, μαζί με την αντλία του νερού, για τη σωστή λειτουργία του συστήματος ψύξης και κατ’ επέκταση του κινητήρα.