Σίγουρα, τα αυτοκίνητα με κίνηση και στους δύο άξονες, πηγαίνουν ακόμα πιο πέρα από εκείνα που έχουν κίνηση μόνο στον ένα άξονα,
Είτε στον μπροστινό, είτε στον πίσω.
Όμως δε σημαίνει ότι πάνε παντού.
Φυσικά και δεν πάνε παντού και απαιτείται σεβασμός όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι και επειδή οι συνθήκες παραμένουν πολύ δύσκολες, προσοχή λοιπόν.
Διαβάστε ακόμα
Τα 4Χ4 δε κινούνται σαν να βρίσκονται σε ράγες τρένου.
Γλιστράνε και αυτά, ειδικά όταν φέρουν ελαστικά «καλοκαιρινών» προδιαγραφών που λέμε…
Η λύση των ελαστικών χειμερινών προδιαγραφών προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια στη μετακίνηση, όχι μόνο στα 4Χ4 οχήματα, αλλά και σε κάθε όχημα όπως και οι αλυσίδες, ή τα άλλα συστήματα τύπου «κουβέρτας», για αυτές τις συνθήκες που επικράτησαν στη χώρα μας, λόγω της ραγδαίας επιδείνωσης του καιρού και της τρομερής χιονόπτωσης.
Χρησιμοποιώντας τα χειμερινά ελαστικά δε σημαίνει ότι ενδείκνυνται μόνο για τέτοιες σκληρές συνθήκες που επικράτησαν το τελευταίο 24ώρο, αλλά γενικά προσφέρουν πολύ καλύτερη οδική συμπεριφορά στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, κατά την περίοδο του χειμώνα δηλαδή.
Στη Ευρώπη η αλλαγή των ελαστικών από αυτά που χρησιμοποιούμε κατά την περίοδο της άνοιξης, και του καλοκαιριού, με χειμερινών προδιαγραφών είναι υποχρεωτική.
Βέβαια υπάρχει και το ανάλογο κόστος καθώς μαζί με τα ελαστικά θα πρέπει να προμηθευτούμε και τις κατάλληλες ζάντες.
Καθώς δεν γίνεται κάθε φορά να βγάζουμε και να βάζουμε τα αντίστοιχα ελαστικά, αναλόγως της εποχής, στις ίδιες ζάντες.
Όμως αυτό το επιπλέον κόστος, είναι κόστος που έχει να κάνει με την ασφάλειά μας, την ασφάλεια των επιβατών οι οποίοι βρίσκονται μαζί μας στο αυτοκίνητο, αλλά και των απέναντι διερχόμενων οδηγών.
Μη ξεχνάμε ότι σημαντικό ρόλο παίζει και το βάρος του αυτοκινήτου όταν κινείται σε «αφράτο» χιόνι, που μπορεί να είναι ωραίο και διαφορετικό ως περιπέτεια, αλλά να θυμόμαστε ότι κάτω από το άσπρο πέπλο μπορεί να υπάρχουν παγίδες.
Να θυμάστε επίσης ότι ακόμα και με τα χειμερινά ελαστικά ή με αλυσίδες τα αυτοκίνητα γλιστράνε, οπότε οι ταχύτητες πρέπει να διατηρούνται χαμηλές, η απόσταση από το μπροστινό αυτοκίνητο να είναι ακόμα μεγαλύτερη ώστε να αντιδράσουμε σε περίπτωση γλιστρήματος, ενώ η χρήση του πεντάλ του φρένου πρέπει να γίνεται πιο προοδευτικά και όχι απότομα.
.
.