Το ρεύμα και η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης όσο πιο γρήγορα γίνεται είναι ο στόχος προς τον οποίο εργάζεται η Ford.
Σε αυτή την κατεύθυνση, λοιπόν, η αμερικανική μάρκα ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να παρουσιάσει δύο νέες αρθρωτές πλατφόρμες για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και νέου τύπου μπαταρίες.
Στη Ford θέλουν μέχρι το 2030 να έχουν πετύχει τουλάχιστον το 40% των πωλήσεών τους να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έτσι, δημιούργησαν τη στρατηγική Ford+ στο πλαίσιο της οποίας έχουν ήδη επενδύσει και σκοπεύουν να επενδύσουν, ένα ποσό που φτάνει τα 30 δισ. δολάρια μέχρι το 2025.
Στην Ελλάδα το ηλεκτρικό Ford Mustang Mach-e. Πόσο κοστίζει με την κρατική επιδότηση;
Αυτά τα χρήματα θα κατευθυνθούν στο να δημιουργηθούν οι δύο πλατφόρμες αλλά και οι δύο μπαταρίες που αναφέραμε, προκειμένου στην πορεία να μειωθούν σημαντικά τα κόστη κατασκευής των αυτοκινήτων που κινούνται αποκλειστικά με ρεύμα.
Η μία από τις δύο πλατφόρμες θα δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί σε πισωκίνητα αλλά και τετρακίνητα μοντέλα. Μέχρι το 2030 την εν λόγω πλατφόρμα θα τη συναντάμε σε πληθώρα μοντέλων και σε πολλές κατηγορίες όπως είναι τα επαγγελματικά οχήματα, τα pick-up, τα σκληροτράχηλα SUV αλλά και τα SUV με μεγάλο μέγεθος.
Η δεύτερη πλατφόρμα θα αφορά ακόμα μεγαλύτερα μοντέλα. Σκοπός της είναι να χρησιμοποιηθεί σε κατηγορίες οι οποίες είναι πολύ σημαντικές για τη Ford, ειδικά σε ό,τι αφορά την αμερικανική αγορά, όπως είναι τα μεγάλα pick-up και τα (επίσης μεγάλα) επαγγελματικά οχήματα.
Όσον αφορά τις μικρότερες κατηγορίες οι Αμερικανοί θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα MEB της Volkswagen, κάτι που έγινε εφικτό μέσα από μια σειρά από συμφωνίες μεταξύ των δύο ομίλων.
Σύμφωνα με τη Ford μέχρι το 2023 θα έχουμε δει τα πρώτα μεσαία μοντέλα που θα φέρουν το μπλε οβάλ αλλά θα βασίζονται στη γερμανική πλατφόρμα, ειδικά στην ευρωπαϊκή αγορά.
Οι δύο νέες πλατφόρμες που ετοιμάζονται θα μειώσουν τα κόστη κατασκευής των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ρεύμα για την κίνησή τους, θα αυξήσουν την ευελιξία της εταιρείας, αλλά και τα περιθώρια κέρδους.
Εκτός των παραπάνω η Ford ανακοίνωσε το πρόγραμμα ανάπτυξης μπαταριών με την ονομασία IonBoost (κατά τα πρότυπα των κινητήρων EcoBoost). Αυτές οι μπαταρίες θα μπαίνουν στα επαγγελματικά οχήματα όπου οι ανάγκες στο πώς αποθηκεύεται το ρεύμα είναι διαφορετικές συγκριτικά με τα επιβατικά.
Τέλος, οι Αμερικανοί θέλουν μέχρι το τέλος της δεκαετίας να έχουν βάλει σε μαζική παραγωγή τουλάχιστον ένα μοντέλο το οποίο θα χρησιμοποιεί μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state), οι οποίες θα προσφέρουν μεγάλη αυτονομία με χαμηλή τιμή. Γι’ αυτό το σκοπό συνεργάζεται με την εταιρεία Solid Power.