Η ελληνική αγορά παρουσίασε αξιοσημείωτες μεταβολές τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, καθώς και σε τετραμηνιαία βάση.
Τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) αποκάλυψαν ότι οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων τον Απρίλιο του 2023 είχαν διαφορετικές προτιμήσεις όσον αφορά τα καύσιμα για τα νέα τους οχήματα.
Το πετρέλαιο κίνησης παρουσίασε σημαντική πτώση 4,5% τον τέταρτο μήνα, αντιπροσωπεύοντας μόνο το 11,7% της συνολικής αγοράς.
Αντίθετα, η αμόλυβδη βενζίνη ήταν το πιο δημοφιλές καύσιμο, αντιπροσωπεύοντας το 46,6% της αγοράς, το οποίο ήταν αυξημένο κατά 1,8% σε σύγκριση με περσυνό Απρίλιο.
Καύσιμα: Το μυστικό
Υπήρξε ανοδική τάση στις πωλήσεις υβριδικών, plug-in υβριδικών, ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και οχημάτων που κινούνται με υγραέριο. Ωστόσο, οι πωλήσεις οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο δεν είχαν σημαντική αλλαγή.
Συγκεκριμένα, τα υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 29,5% της αγοράς, σημειώνοντας αύξηση 1%. Τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα κατέλαβαν το 8,8% της αγοράς, σημειώνοντας αύξηση 0,6%.
Τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο αντιπροσώπευαν το 3% της αγοράς, με αύξηση 1,1%. Τέλος τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο αντιπροσώπευαν μόλις το 0,5% της αγοράς.
Τα στελέχη της αγοράς αποδίδουν τη μείωση των πωλήσεων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε καθυστερήσεις στις παραδόσεις που προκλήθηκαν από τις μονάδες παραγωγής. Αναμένεται ότι οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων να αυξηθούν τους επόμενους μήνες.
Η αύξηση των πωλήσεων βενζινοκίνητων μοντέλων αποδίδεται στη διαθεσιμότητά τους ως βασικές εκδόσεις σε όλα τα μοντέλα αυτοκινήτων, προσφέροντας χαμηλότερες τιμές που είναι πιο προσιτές για τους καταναλωτές μετά τις συνεχείς αυξήσεις των τιμών λιανικής πώλησης.
Σημαντική είναι αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων η οποία οφείλεται αποκλειστικά στην ύπαρξη του προγράμματος Κινούμε Ηλεκτρικά 2, το οποίο παρέχει επιδότηση 8.000 ευρώ.
Όσον αφορά τις ετήσιες συγκρίσεις, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σημείωσαν αύξηση 1,2%, καταλαμβάνοντας το 9,2% της αγοράς έναντι 8% που είχαν παλαιότερα.
Κατά τη διάρκεια του τετραμήνου, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αντιπροσωπεύουν το 44,8% των συνολικών πωλήσεων, παρουσιάζοντας μείωση 0,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022, η οποία ήταν (45,1%).
Οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες, με οριακή μείωση από 15,6% σε 15,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Συνεχίζοντας με τις πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων, είδαμε ότι παρουσίασαν επίσης οριακή μείωση από 27,8% σε 27,7% τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Ακολουθούν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο και μόνο ή με διπλό καύσιμο, σημειώνοντας μείωση 0,5%, αντιπροσωπεύοντας το 0,3% των συνολικών πωλήσεων σε σύγκριση με 0,8% την ίδια περίοδο του 2022.
Τέλος, παρατηρήθηκε ότι τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο ή και με διπλό καύσιμο, παρουσίασαν μείωση 0,2%, καταλαμβάνοντας το 2,5% των συνολικών πωλήσεων στο τετράμηνο, έναντι 2,7% την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Τα SUV χάνουν έδαφος!
Μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών, η πλειοψηφία, που αντιστοιχεί στο 50,3%, επέλεξε οχήματα κατηγορίας Β, εκ των οποίων το 23,4% ήταν μοντέλα SUV.
Η κατηγορία C ήρθε στη δεύτερη θέση καταλαμβάνοντας το 31,5%, εκ των οποίων το 20,3% ήταν μοντέλα SUV, ενώ το υπόλοιπο 7,3% αποτελούνταν από hatchback και sedan.
Στη συνέχεια ακολούθησε η κατηγορία Α, με μερίδιο 10%, όπου τα SUV αντιπροσώπευαν το 2,4%.
Τέλος η κατηγορία D κατείχε μερίδιο 6,3%, με τα SUV να αντιπροσωπεύουν το 5%. Ενώ η κατηγορία E αντιπροσώπευσε το 0,5%, με το 0,4% να είναι SUV. Η κατηγορία F-G ποσοστό απήχησης 0,5%, εκ του οποίου SUV ήταν το 0,3%. Επιπρόσθετα, η κατηγορία Sports με 0,2% η κατηγορίες MPV-Combi να αντιπροσωπεύουν το 0,6%.
Συνολικά, τα SUV κατέλαβαν το 51,8% της αγοράς τον Απρίλιο σε όλες τις κατηγορίες, σημειώνοντας μείωση 4,1% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2022. Σε τετραμηνιαία βάση, τα SUV κατείχαν το 53,7% της αγοράς, γεγονός που αντανακλά μείωση 2,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.