Ο θρυλικός Σκαραβαίος και το εμβληματικό Microbus, ήταν δυο ιστορικά οχήματα της Volkswagen που συνδέθηκαν με «τα παιδιά των λουλουδιών».
Σήμερα το νεανικό κίνημα που ξέσπασε στις Η.Π.Α στα μέσα του 1960 δεν υφίσταται, όμως η εναντίωση τους στον πόλεμο, είναι απόλυτα επίκαιρη. Τότε εναντιώνονταν στον Πόλεμο του Βιετνάμ, ενώ το 2022 θα ξεσηκώνονταν για την Ουκρανία.
Νοσταλγία και μνήμες ξυπνάει η Volkswagen παρουσιάζοντας το διάδοχο του Microbus, το νέο ID. Buzz. To πρώτο μέλος της οικογένειας ID. το οποίο δεν είναι SUV, αλλά ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο βαν που διατίθεται με επιβατική και επαγγελματική έκδοση (ID. Buzz Cargo).
Η σχεδίαση του σίγουρα μπορεί να χαρακτηριστεί ρετρό, καθώς παραπέμπει στο Microbus. Παρατηρήστε τις πολλές και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, το σχήμα “V” στο εμπρός τμήμα μαζί με το μεγάλο λογότυπο της Volkswagen. Tα σύγχρονα IQ. Light Led Matrix εμπρός φώτα επικοινωνούν μεταξύ τους με μια λεπτή φωτεινή λωρίδα, όπως και τα πίσω.
Οι διαστάσεις των ID. Buzz και ID. Buzz Cargo σε μήκος, πλάτος και ύψος είναι 4.712 χλστ., 1.985 χλστ. και 1.937 χλστ. (1.938 χλστ. στην επαγγελματική έκδοση) αντίστοιχα, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2.988 χλστ. Το αμάξωμα μπορεί να βαφτεί με επτά μονόχρωμες και τέσσερις δίχρωμες αποχρώσεις, ενώ πατάει σε τροχούς 18 έως 21 ιντσών.
Αμφότερα έχουν ανεγερθεί στην πλατφόρμα MEB για ηλεκτρικά οχήματα του Ομίλου Volkswagen. Χρησιμοποιούν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 310 Nm ροπής, ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα στον οποίο δίνει κίνηση, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία τους έχει ακαθάριστη χωρητικότητα 82 kWh και καθαρή χωρητικότητα 77 kWh, ενώ βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο του οχήματος, συμβάλλοντας στο χαμηλό κέντρο βάρους. Προς το παρόν η Volkswagen δεν ανακοινώνει πόση αυτονομία προσφέρει με μια πλήρη φόρτιση της.
Η ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είναι 11 kW. Μέσω μιας υποδοχής βύσματος CCS, σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) η ισχύς φόρτισης φτάνει έως και 170 kW. Όταν φορτίζεται με αυτόν τον τρόπο, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας αυξάνεται από 5 σε 80% σε περίπου 30 λεπτά.
Διαβάστε ακόμα
Το επιβατικό βαν ID. Buzz αρχικά θα διατίθεται με πενταθέσια διάταξη καθισμάτων, ενώ αργότερα θα έρθει και με τρεις σειρές καθισμάτων (ως εξαθέσιο και επταθέσιο), χάρη σε ένα μακρύτερο μεταξόνιο. Ο χώρος των αποσκευών φτάνει έως τα 1.121 λίτρα, ενώ όταν η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί εκτοξεύεται στα 2.205 λίτρα. Το επαγγελματικό βαν ID. Buzz έχει τρία ή δυο καθίσματα μπροστά και ένα σταθερό χώρισμα για τον 3,9 κ.μ. χώρο αποσκευών, ενώ μπορεί να μεταφέρει δύο ευρωπαλέτες.
Στα ενδότερα του νέου ID. Buzz έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά, τα οποία έχουν κατασκευαστεί χωρίς ζωικά προϊόντα. Με απλά λόγια, από την καμπίνα του λάμπουν με την απουσία τους οι δερμάτινες επενδύσεις. Ως εναλλακτικό υλικό η στεφάνη του τιμονιού είναι κατασκευασμένη από πολυουρεθάνη που μιμείται την εμφάνιση και την αίσθηση του δέρματος.
Άφθονη είναι και η χρήση ανακυκλωμένων υλικών στις ταπετσαρίες των καθισμάτων, στα πατάκια και στην επένδυση της οροφής. Συγκεκριμένα, έχει χρησιμοποιηθεί το καινοτόμο νήμα SEAQUAL, ένα υλικό του οποίου οι κλωστές προέρχονται κατά 10% από πλαστικά που έχουν περισυλλέγει από τις θάλασσες και κατά 90% από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια νερού. Σε σύγκριση με τα συμβατικά υλικά το νήμα SEAQUAL έχει 32% χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα.
Η ταπετσαρία ArtVelours EVO τώρα, αποτελείται από 71% ανακυκλωμένα υλικά, ενώ τοποθετείται πρώτη φορά σε μοντέλο της Volkswagen. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με οθόνη 10 ιντσών, ενώ η κεντρική οθόνη αφής είναι στάνταρ 10 ιντσών και προαιρετικά 12 ιντσών.
Τα νέα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo παράγονται στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Αννόβερο. Το βιβλίο των παραγγελιών θα ανοίξει τον ερχόμενο Μάιο, ενώ το λανσάρισμα του έχει προγραμματιστεί για το τρίτο τρίμηνο του έτους.