Υπάρχει κανείς που να μην θέλει να νιώθει άρχοντας στον δρόμο με ένα ψηλό αμάξωμα, να στρίβει σαν μικρομεσαίο, και να καίει όσο ένα μικρό; Αυτό είναι το εκρηκτικό αποτέλεσμα όταν ενώνονται οι σπορ καταγωγές και οι 1.000άρηδες κινητήρες με την κατηγορία των B-SUV.
Μπορεί γενικότερα τα SUV να έχουν συνδυαστεί περισσότερο με την άνεση και την πρακτικότητα, παρά με την οδηγική συμπεριφορά και τις σπορ εκρήξεις. Υπάρχουν όμως 3 μοντέλα που αν και 1.000άρια σε κυβισμό, βγάζουν έναν πιο… GTi χαρακτήρα στον δρόμο, αποδεικνύοντας πως αυτή η κατηγορία μπορεί να τα έχει όλα, από τα 16.590 ευρώ.
Ford Puma 1.0 125 PS mHEV Ecoboost:
Αποτελεί σίγουρα το πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά μικρό SUV αλλά και το πιο fun to drive της αγοράς. Ο λόγος για ένα μοντέλο που καταφέρνει να ενώσει μαεστρικά δύο κόσμους, κάτω από την εμπειρία της Ford. Από την μία διαθέτει ψηφιακό πίνακας οργάνων, οθόνη αφής και όλες τις απαιτούμενες hi-tech ανέσεις (συν μασάζ στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων!), από την άλλη ένα υπερσύγχρονο υβριδικό σύνολο που πάει και δεν καίει. Ο βραβευμένος 1.000άρης Ecoboost παίρνει επικουρική βοήθεια από ένα σύστημα 48Volt και ενώ καταφέρνει το 0-100 σε 9.8δευτ. καίει μόλις 6.7λτ./100χλμ. παρουσιάζοντας παράλληλα την πιο ενδιαφέρουσα συμπεριφορά στον δρόμο. Η σπορ φιλοσοφία της Ford ποτίζει το σύνολο, το οποίο θα στρίψει εξαιρετικά, θα υπακούσει ακόμα και στις πιο τρελές απαιτήσεις και θα σας κάνει να ξεχάσετε ότι βρίσκεστε αρκετά ψηλά από το έδαφος. Ειδικά στην Sport επιλογή, δεν έχει αντίπαλο. Η τιμή του ξεκινά από τα 20.939 ευρώ για την βασική, αλλά πάντα πλούσια έκδοση, ενώ μεγάλο συν αποτελεί και το MegaBox των 80 αδιάβροχων λίτρων του χώρου αποσκευών.
Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS:
Τον άκρως ενδιαφέρον χαρακτήρα του έρχεται να πλασάρει από την αρχή με την εμφάνιση του, το ιδιαίτερα μοντέρνο Kona. Ένα μικρό SUV από την Hyundai, το οποίο γεμάτο αυτοπεποίθηση και νεανικές γραμμές, από την μία εντυπωσιάζει με την σουίτα ασφαλείας Hyundai SmartSense, από την άλλη είναι έτοιμο για πιο παιχνιδιάρικη οδήγηση. Μεγάλος σύμμαχος ο 1.000άρης τούρμπο κινητήρας των 120 ίππων αλλά και το καλοζυγισμένο πλαίσιο, που σου παρέχουν την fun to drive αίσθηση που ψάχνεις. Κομβικής σημασίας το τιμόνι φυσικά που είναι απόλυτα υπάκουο και ακριβές, κάνοντας τα 1.223 κιλά του αμαξώματος, άμεσα διαχειρίσιμα στα χέρια του οδηγού. Με μέση κατανάλωση στα 7.1 λτ./100χλμ., όλες τις ψηφιακές ανέσεις και συνδεσιμότητες από πίνακα οργάνων και infotainment, αλλά και την εντυπωσιακή πρακτικότητα της καμπίνας, αποτελεί το πιο value for money, Fun to Drive, B-SUV της αγοράς στα 16.990 ευρώ. Μεγάλο μπόνους φυσικά τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης χωρίς όριο χιλιομέτρων για ένα νεανικό σύνολο που εντός πόλης, αλλά και σε στριφτερές διαδρομές, ξεδιπλώνει τον χαρακτήρα του.
SEAT Arona 1.0 TSI 115 PS:
Όπως και με το Kona, έτσι και το B-SUV της SEAT ακολουθεί πιο νεανική σχεδιαστική φιλοσοφία, στηρίζοντας τις κοφτερές γραμμές, την διχρωμία αλλά και τις μοντέρνες πινελιές. Πατώντας στην ίδια πλατφόρμα με το Ibiza, υιοθετεί την hi-tech καμπίνα με τρομερής ευκρίνειας οθόνη αφής (μέχρι και ασύρματη φόρτιση), την ώρα που δεν ξεχνάει τα οδηγικά του καθήκοντα. Ένας 1.000άρης κινητήρας μεστός με νεύρο, πετυχαίνει το 0-100 σε 9.8δευτ. με την ροπή των 200Nm να ενθουσιάζει από τις ήδη 2.000σ.α.λ. Και σε αυτή την περίπτωση η επιλογή Sport στο πρόγραμμα παραμετροποίησης της οδήγησης, θα ξυπνήσει τα ένστικτα του οδηγού, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι σχεδόν ανύπαρκτες και τα φρένα πολύ καλά. Το Arona δείχνει πως ένας σωστό 3κύλινδρος κινητήρας σε μια καλοφτιαγμένη πλατφόρμα, μπορεί να κάνει θαύματα. Η βασική έκδοση με τον 1.000άρη των 115 ίππων ξεκινάει από τα 17.390 ευρώ, ενώ για ακόμα πιο σπορ εμφάνιση, υπάρχει και η FR, που δίνει το κάτι παραπάνω.