Ζωτικής σημασίας η εξάτμιση σε κάθε αυτοκίνητο και τα σημάδια που αποδεικνύουν πως κάτι δεν πάει καλά, είναι έντονα και ξεκάθαρα. Τα γνωρίζετε όμως; Οι περισσότεροι που δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με τον τομέα του αυτοκινήτου γνωρίζουν μόνο το «τελικό» της εξάτμισης καθώς είναι το μόνο εμφανές σημείο. Όμως όπως και τα παγόβουνα, αυτό που φαίνεται δεν είναι ούτε το 30% του συνόλου, καθώς το σύστημα της εξάτμισης περιλαμβάνει πολλά μέρη, όλα σημαντικά.
Τιμωρία: Αστυνόμος προσπαθεί να… κουφάνει μηχανόβιο με την δική του εξάτμιση (Video)
Τα σημάδια που φωνάζουν ότι η εξάτμιση θέλει άλλαγμα
- Εάν ο σωλήνας της εξάτμισης έχει «κρεμάσει» ή σέρνεται. Σε αυτή τη περίπτωση όχι μόνο είναι θέμα αισθητικής και φασαρίας, αλλά και η πιθανή τριβή με το οδόστρωμα μπορεί να προκαλέσει σπινθήρες με κίνδυνο φωτιάς.
- Ασυνήθιστα δυνατός θόρυβος. Σίγουρα έχετε ακούσει την φράση τρύπιο καζανάκι, ένας χαρακτηριστικός οξύς ήχος που προκαλείται από διαρροή καυσαερίων και συνοδεύεται από έντονο συριγμό και θόρυβο.
- Η μειωμένη απόδοση του κινητήρα μαζί με έναν αισθητό σαν φύσημα ήχο από τον κινητήρα, είναι σημάδι πως υπάρχει πρόβλημα στην πολλαπλή εξαγωγής.
- Αυξημένη κατανάλωση, εφόσον έχουν αποκλειστεί οι υπόλοιπες μηχανολογικές και οδηγικές αιτίες.
- Μυρωδιά καυσίμου στο εσωτερικό της καμπίνας.
Η λειτουργία της εξάτμισης είναι πολλαπλής σημασίας. Μειώνει τον θόρυβο του κινητήρα, καθαρίζει τα καυσαέρια και δεν τους επιτρέπει να περνούν και να αναπνέονται στην καμπίνα. Εάν αποφασίσετε να αλλάξετε το τελικό για καλύτερο ήχο, τότε προσέξτε να παραμείνετε εντός των νόμιμων decibel, αλλιώς κινδυνεύετε με πρόστιμο 200 ευρώ και αφαίρεση της άδειας.