Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2021 παρουσιάστηκαν 145 καινούργια αυτοκίνητα.
Στη λίστα δε συμπεριλαμβάνονται μοντέλα που έχουν υποστεί μικρές ανανεώσεις, ή σχεδιαστικά φινιρίσματα, ή εκδόσεις στις οποίες προστέθηκαν επιπλέον κινητήρες.
Αναφέρουμε μόνο καινούργια μοντέλα που αναπτύχθηκαν από μηδενική βάση.
Αναλύοντας λοιπόν το στυλ του κάθε αυτοκινήτου, οι αριθμοί αναφέρουν ότι από τα 145 καινούργια αυτοκίνητα, τα 65 ήταν SUV. Δηλαδή το 45%!
Τι δείχνει όμως ο χάρτης των κατηγοριών, που μας οδηγεί στο μέλλον, δίνοντας το μήνυμα για ποιες κατηγορίες θα γίνουν παρελθόν.
Αφού δεν «πουλάνε», γιατί να τα έχουμε στην παραγωγή αναφέρουν στελέχη των εταιριών, καθώς ως επιχειρήσεις «κοιτάνε» το ταμείο (τι να κοιτάνε δηλαδή; τη ρομαντική πλευρά; Αυτή δεν υπάρχει εδώ και πολλές 10ετίες…).
Απέναντι λοιπόν στα SUV/Crossover «στέκεται» η κατηγορία που περιλαμβάνει τα: sedan, harcback, station-wagon, city-cars που κυμάνθηκε στο 37% της αγοράς για τη χρονιά που έφυγε.
Οι υπόλοιπες κατηγορίες έπαιξαν ως εξής. Το 6% είναι τα πολυχρηστικά, 5% τα σπορ, 5% τα pick-up και 2% τα τύπου van.
Από την άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναλύοντας τα στοιχεία των αγοραστών από τις έρευνες, δίνουν προτεραιότητες στην ανάπτυξη των SUV/Crossover, εμπλουτίζοντας συνεχώς την κατηγορία με νέα μοντέλα, τόσο σε σχεδιαστικό ύφος, όσο και σε κινητήρες, στοχεύοντας σε νέους αγοραστές.
Το ότι η κατηγορία των SUV/Crossover προχωράει ως σημαιοφόρος, παρατηρούμε ότι η πλειονότητα των μοντέλων αμιγώς ηλεκτρικά είναι SUV. Από τα πολύ μικρά, αποκλειστικά για την κυκλοφορία εντός του αστικού ιστού, μέχρι τα πολυτελή και θηριώδη, όλα είναι στο ρεύμα.
Βέβαια τα ηλεκτρικά δεν ήταν και τόσο πολλά ως νέα μοντέλα τη χρονιά που πέρασε, αλλά και αυτά έπαιξαν το ρόλο τους, με τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα που αποκαλύφθηκαν το 2021 να είναι κινέζικα.
Τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα για το 2021 τα παρουσίασε o όμιλος Volkswagen. Από τα 13 συνολικά μοντέλα, τα 7 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά. Η GM παρουσίασε 5 ηλεκτρικά μοντέλα, ο όμιλος Hyundai-Kia 3, και από δύο οι Daimler, Renault, Nissan, BYD, Geely, Nio.
Αυτό μεταφράζεται ότι οι κινέζικες εταιρίες παρουσίασαν 13 νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έναντι 11 των Ευρωπαίων, 4 των Ιαπώνων και 7 των Αμερικάνων.
Σε ο,τι αφορά τα νέα μοντέλα, η Ευρώπη συνολικά αποκάλυψε 38 μοντέλα, έναντι 37 των Ιαπώνων και 33 των Κινέζων.
Ο όμιλος όμως που παρουσίασε τα περισσότερα ήταν από την Κορέα, η Hyundai-Kia, συμπεριλαμβανομένης και της Genesis, που διαθέτει πολυτελή μοντέλα, ακολουθώντας τον δρόμο της Toyota με τη Lexus και της Nissan με την Infiniti.
Αναλυτικά τα καινούργια μοντέλα που παρουσίασαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες-όμιλοι- στον πίνακα που ακολουθεί:
Όμιλος μονάδες
Hyundai-Kia 17
Stelantis 14
Volkswagen group 13
Alliance Group (Renault-Nissan, Mitsubishi) 12
Toyota 12
Geeley 7
GM 7
Ford 6
Daimlr 6
Great Wall 5
Honda 5
Tata 3
Suzuki 3
Mazda 3
BMW 2
Ferrari 2
Subaru 2