Και ξαφνικά όλη η Ελλάδα για μια ακόμα φορά γέμισε από ειδικούς αναλύοντας το τρομακτικό ατύχημα του Γκροζάν στην πίστα του Μπαχρέιν. Από ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με αγώνες, που δεν ξέρουν τι είναι αγώνες.
Να μας πείτε τι μας κάνει εντύπωση, αφού μετά από κάθε γεγονός «όλη» η Ελλάδα έχει άποψη.
Όμως ελάχιστοι και μόνο οι γνωρίζοντες έδωσαν τα εύσημα στον σκηνοθέτη που δεν έδειξε καμία φάση από το ατύχημα πριν σιγουρευτεί ότι το νήμα της ζωής του Γκροζάν δεν έχει κοπεί.
Αυτό σημαίνει ότι στη Formula 1 τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη. Όπως τίποτα δεν αφήνεται σε ο,τι έχει να κάνει με την ασφάλεια.
Για σκεφτείτε ότι ο Γκροζάν κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης είχε στο «κοντέρ»περισσότερα από 250 χλμ./ώρα. 270 αναφέρουν οι πληροφορίες. Ότι ο Γκροζάν μετά από αυτήν την τρομακτική επαφή είχε τις αισθήσεις του να βγει από το φλεγόμενο μονοθέσιο που είχε κοπεί στα δύο. Από το 1990 στα δοκιμαστικά στην πίστα της Χερέθ, στην Ισπανία είχαμε να δούμε μονοθέσιο της Formula 1 να κόβεται στα δύο. Ήταν η Lotusτου Μάρτιν Ντόνελι που από έξοδο κόπηκε σαν χαρτί… Τότε ήταν το 1990, τώρα είναι 2020, 30 χρόνια μετά που η όλη εξέλιξη των μονοθεσίων έχει περάσει σε άλλη φάση με τα μονοθέσια να περνούν πολύ αυστηρά crash-test πριν «κατέβουν» στην πίστα.
Και όμως συνέβη…
Toπιο σημαντικό απ΄όλα είναι ότι ο Γκροζάν βρίσκεται στη ζωή, αναρρώνοντας στο νοσοκομείο, με το Haloνα είναι αυτό τελικά που έπαιξε καθοριστικό ρόλο ενώ ήδη στη FIA, στο τμήμα που είναι υπεύθυνο με την ασφάλεια ασχολείται για την επόμενη μέρα σε ο,τι έχει να κάνει με την προστασία.
Σκεφτείτε όμως και τη φυσική κατάσταση του Γκροζάν.
Όλη αυτή η σκηνή, από τη στιγμή που καρφώθηκε η Haasστις μπαριέρες, το πώς πήρε φωτιά και πως ο Γκροζάν εξήλθε από το μονοθέσιο, σε λιγότερο από λεπτό. είναι πέρα από σκηνή κινηματογραφικής ταινίας, πραγματικότητα που όμως έχει να κάνει με την ασφάλεια. Και πάνω σε αυτά τα λίγα δευτ. η FIAσυνεχώς προσπαθεί να βρει λύσεις. Φυσικά ο Γκροζάν από το κρεβάτι του πόνου στο BahrainDefence Force Hospital, δήλωσε ότι το Haloήταν αυτό που το επιτρέπει να συνομιλεί με τον έξω κόσμο, παρά το γεγονός ότι στην αρχή ήταν πολέμιος.
Η FIA πίσω από τα γκάζια και τα πολύχρωμα μονοθέσια τα τελευταία χρονιά εργάζεται πυρετωδώς στο θέμα της ασφάλειας, έχοντας ως στόχο να μειώσει το ρίσκο, από ένα άθλημα που όπως και να το κάνουμε είναι επικίνδυνο. Η άφλεκτη φόρμα που σώνει από εγκαύματα, όπως και το κράνος, η «μπανιέρα» , όπως ονομάζεται το κάθισμα του οδηγού το οποίο γίνεται ακριβώς στα μέτρα του ώστε να απορροφά ενέργεια κατά την πρόσκρουση, και το HANS, το σύστημα προστασία του αυχένα, έχουν κάνει τους αγώνες πολύ πιο ασφαλείς, όμως τα ατυχήματα δεν θα πάψουν ποτέ να υπάρχουν, γιατί αυτή είναι η φύση των αγώνων.
Και μιλώντας για ασφάλεια, πόσο χαζός μπορεί να ήταν ο κριτής που διέσχισε την πίστα ενώ ο αγώνας ήταν σε εξέλιξη…