To πορτοκαλί Dacia Duster των φωτογραφιών είναι πετρελαιοκίνητο, 4κίνητο και φέρει ελαστικά χειμερινών προδιαγραφών.
Ταιριάζει δηλαδή στις συνθήκες του «Φίλιππου», στο κύμα κακοκαιρίας που έχει επισκεφθεί το μήνα Μάρτιο τη χώρα μας.
Διαβάστε ακόμα
Είναι η νέα έκδοση του μοντέλου που πέρασε από τα άδυτα του σχεδιαστηρίου.
Από πλευράς εξωτερικής σχεδίασης πέρα από τους νέους χρωματισμούς όπως το Arizona Orange των φωτογραφιών, οι προβολείς και τα πίσω φώτα ακολουθούν τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Υ», ενώ φέρει και διακριτική αεροτομή «προέκταση» της οροφής.
Εδώ να αναφέρουμε ότι το Duster είναι το πρώτο μοντέλο της Dacia που φέρει φώτα LED.
Οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει και στη γλώσσα των αριθμών είναι σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.341 χλστ./1.804 χλστ./1.693 χλστ. με μεταξόνιο 2.676 χλστ. με 411 λίτρα αποσκευών με στάνταρ ρεζέρβα.
Και επειδή το Duster 4X4 προορίζεται και για εξερευνήσεις η απόσταση από το έδαφος είναι στα 214 χλστ. με τις ενδείξεις 4Χ4 στα μπροστινά φτερά να υπογραμμίζουν την έκδοση.
Ράγες οροφής, «ποδιές» μπροστά πίσω και ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά 215/60 χειμερινών προδιαγραφών για την περίπτωση, συμπληρώνουν την εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό τα καθίσματα είναι νέα, πιο εργονομικά, η οθόνη αφής είναι 8 ιντσών, συμβατή με Android Autο και Apple CarPlay, με πολλές πληροφορίες γύρω από τις off-road διαδρομές καθώς περιλαμβάνει και κλισίμετρο, όπως και ενδείξεις για οικονομική οδήγηση καθώς και κάμερα οπισθοπορείας.
Η υπόλοιπη εικόνα παραμένει η ίδια με σκληρά πλαστικά. Προσέξτε τώρα. Είναι πολύ καλύτερα τα σκληρά πλαστικά από κάτι άλλες επιλογές με πιο μαλακά υλικά, όχι πρώτης ποιότητας που κάτω από την ελληνικό ήλιο θα γίνουν σαν «αποξηραμένα σύκα»…
Εξάλλου αυτές οι επιλογές της Dacia γίνονται στοχευμένα καθώς ακολουθεί πίστα το “value for money”.
Ο πετρελαιοκινητήρας είναι 1.5 λίτρων απόδοσης 115 ίππων με 260 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.
Τρείς επιλογές υπάρχουν για το σύστημα 4Χ4- 4X2, Auto, Lock-με τον περιστροφικό διακόπτη να βρίσκεται στη βάση της κονσόλας.
Yπο κανονικές συνθήκες και για οικονομία καυσίμου οδηγείται με την επιλογή 4Χ2. Όταν είστε σε ήπιους χωματόδρομους γυρίζεται στο Auto, ενώ για δύσκολες καταστάσεις στο Lock με μεγάλες δυνατότητες πρόσφυσης, ακόμα όταν ο ένας τροχός είναι σε σταθερό έδαφος.
Πολύ ισχυρή και «κοντή» η πρώτη ταχύτητα που πραγματικά στα δύσκολα εδάφη σε βγάζει ασπροπρόσωπο. Ενώ στην άσφαλτο και σε κάπως πιο κατηφορικά σημεία μπορείτε να ξεκινάτε και με τη 2η ταχύτητα στο κιβώτιο. Για να έχετε σωστή απόδοση του κινητήρα όταν κινείστε εντός των τειχών οι ιδανικές στροφές είναι γύρω στις 2.200.
Τo σύστημα διεύθυνσης που σε αυτήν τη γενιά των Duster έχει εξελιχθεί φέρει ηλεκτρική υποβοήθηση, που πάνω από τα 70 χλμ./ώρα προσφέρει περισσότερη αίσθηση.
Ξεκούραστο στα εθνικά δίκτυα με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.
Για Duster dCi 4Χ4 η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 175 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 10.2 δευτ., και οι εκπομπές σε WLTP 138 γρ./χλμ. με 8.4 λίτρα/100 χλμ.
«Εργαλείο» θα χαρακτηρίζαμε το Duster dCi 4X4, καθώς καλύπτει όλες τις καθημερινές σας ανάγκες, αλλά και τις δραστηριότητες του σαββατοκύριακου.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 23.560 ευρώ.