Ταξί χωρίς οδηγό πίσω από το τιμόνι. Μια έννοια η οποία κουβεντιάζεται εδώ και πολλά χρόνια πλέον γίνεται πραγματικότητα για πρώτη φορά στην ιστορία.
Μπορεί όλοι να λένε ότι η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί το μέλλον όμως μέχρι στιγμής δεν είχε υπάρξει κάποια πρακτική εφαρμογή της στην καθημερινότητα. Το πιο κοντινό σε κάτι τέτοιο ήταν οι δοκιμές που κάνουν πολλές εταιρείες σε όλον τον κόσμο. Μπορεί όταν οι δοκιμές γίνονται σε κλειστές πίστες τα οχήματα να κινούνται εντελώς μόνα τους, όμως όταν βγαίνουν σε δημόσιο δρόμο υπάρχει πάντα κάποιος άνθρωπος στη θέση του οδηγού ώστε να επιτηρεί τη διαδικασία και να παρεμβαίνει αν χρειάζεται.
Φρένα αποκλειστικά για κάγκουρες (video)
Ωστόσο, τώρα στο Πεκίνο θα έχουμε για πρώτη φορά αυτοκίνητα που θα κινούνται εντελώς μόνα τους, χωρίς καμία επίβλεψη. Πρόκειται για την υπηρεσία Apollo Go Robotaxi της εταιρείας Baidu. Η Baidu είναι μία κινεζική εταιρεία – τεχνολογικός γίγαντας, η οποία μεταξύ των πολλών τομέων με τους οποίους ασχολείται είναι και η τεχνητή νοημοσύνη.
Με αυτή την υπηρεσία όσοι τη χρησιμοποιούν θα μετακινούνται με αυτοκίνητα τα οποία δε θα έχουν οδηγό, αλλά θα πηγαίνουν εντελώς μόνα τους, βασιζόμενα αποκλειστικά στις αποφάσεις που θα παίρνει η τεχνητή νοημοσύνη που περιλαμβάνεται στο λογισμικό τους.
Η χρήση της υπηρεσίας θα γίνεται μέσω εφαρμογής στο κινητό. Όταν κάποιος θέλει να μετακινηθεί θα βλέπει πού είναι το πλησιέστερο διαθέσιμο αυτοκίνητο. Αν είναι κοντά του αλλά αδυνατεί να το εντοπίσει θα μπορεί να δώσει την εντολή να πατηθεί η κόρνα ώστε να το ακούσει και να το βρει πιο εύκολα.
Μόλις το βρει θα σκανάρει κάποιους κωδικούς QR ώστε να του επιτραπεί η είσοδος. Αφότου μπει στο αυτοκίνητο θα πατάει έναρξη διαδρομής και εκείνο θα τον/την πηγαίνει στον επιθυμητό προορισμό. Απαραίτητη προϋπόθεση ώστε να ξεκινήσει η διαδρομή είναι να έχουν κλείσει οι πόρτες και να έχουν δεθεί οι ζώνες ασφαλείας.
Τα ταξί χωρίς οδηγό θα χρησιμοποιηθούν και στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες που θα φιλοξενήσει το Πεκίνο το 2022. Για τη δημιουργηθεί το απαραίτητο υλικό και λογισμικό χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 2.900 πατέντες.