Τέλη κυκλοφορίας: Τι ισχύει για τις πληρωμές φέτος και πόσα τελικά θα δώσουμε στο ταμείο…
Στα τέλη κυκλοφορίας φέτος αλλάζουν όσα ξέραμε στον τρόπο πληρωμής τους με το σχέδιο που φέρνει το υπουργείο Οικονομικών να δίνει την ευκαιρία στους οδηγούς να πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας του οχήματός τους, είτε όλα μαζί, είτε για τους όσους μήνες επιθυμούν να θέσουν σε κίνηση το όχημά τους.
Τέλη κυκλοφορίας: Πληρωμή με το μήνα
Πάνω από 120.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που είχαν καταθέσει ηλεκτρονικά πινακίδες έως 28 Φεβρουαρίου 2023, έχουν τη δυνατότητα πλέον να θέσουν και πάλι τα οχήματά τους σε κυκλοφορία πληρώνοντας το ποσό που αντιστοιχεί στους μήνες που επιθυμούν να κινήσουν το όχημά τους μέσα στο τρέχον έτος.
Πώς γίνεται η άρση ακινησίας
Υπενθυμίζεται ότι η άρση ακινησίας γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ (www.aade.gr).
Χρησιμοποιώντας τους κωδικούς TAXISnet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα μπαίνουν στην πλατφόρμα θα επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και θα πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν.
Ωστόσο θα πρέπει να έχει προηγηθεί υποχρεωτικά η ασφάλιση του οχήματος κάτι το οποίο πρέπει να επιβεβαιώσει ο κάτοχος του ΙΧ με το πάτημα της σχετικής ένδειξης.
Το ίδιο θα πρέπει να κάνει όταν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας που του αναλογούν. Αν δεν έχει προχωρήσει στις δύο αυτές υποχρεωτικές διαδικασίες (πληρωμή ασφαλίστρων και τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν) δεν μπορεί να προχωρήσει σε άρση ακινησίας και να θέσει και πάλι το όχημα σε κυκλοφορία.
Οι ιδιοκτήτες ΙΧ πριν προχωρήσουν στην άρση ακινησίας θα πρέπει μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ να επιλέξουν τους μήνες που θα θέσουν το όχημα σε κίνηση.
Ανάλογα με τους μήνες θα υπολογιστούν τα τέλη κυκλοφορίας και στη συνέχεια θα πρέπει να τα πληρώσουν καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης που έχουν επιλέξει.
Ολόκληρο το άρθρο του πολυνομοσχεδίου
Όπως αναφέρεται στο άρθρο 33 του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή που φέρει τον τίτλο” Άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2023 με αναλογική καταβολή τελών κυκλοφορίας -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 2093/1992″
- Στο πέμπτο και το ενδέκατο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 2093/1992 (Α’ 181) η λέξη «2022» αντικαθίσταται με τη λέξη «2023» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:«1. Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2367/1953 (Α’ 82), τα τέλη κυκλοφορίας στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, στις επιβατικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, στα τύπου JEEP αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα από τον χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών και στα επιβατικά ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα ιδιωτικής χρήσης (τροχόσπιτα) είναι ετήσια και αδιαίρετα και οφείλονται για ολόκληρο το έτος, ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας τους εντός του έτους.
Στα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα του ανωτέρω εδαφίου περιλαμβάνονται και τα επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκαταστημένων στην Ελλάδα, βάσει του α.ν. 89/1967 (Α’ 132), όπως ισχύει.
Τα ανωτέρω οχήματα θεωρείται ότι κυκλοφόρησαν εντός του έτους και οφείλονται γι’ αυτά τέλη κυκλοφορίας για ολόκληρο το έτος, εφόσον δεν τεθούν σε ακινησία, κατά τις διατάξεις των παρ. 1 έως 6 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 για ολόκληρο το έτος.
Η ακινησία δεν αίρεται εάν ο κάτοχος του οχήματος δεν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους κατά το οποίο γίνεται η άρση.
Κατ’ εξαίρεση, δίνεται εναλλακτικά η δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, άπαξ, εντός του έτους 2023, με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος.
Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται για τους σκοπούς του παρόντος, ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Τα τέλη κυκλοφορίας στις παραπάνω περιπτώσεις καταβάλλονται πριν την άρση της ακινησίας.
Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ακινησία έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας και εάν αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, κατά την επόμενη εργάσιμη για τη φορολογική διοίκηση, ημέρα.
Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία και εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε νέο σημείο, διάφορο του αρχικά δηλωθέντος, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης.
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης θέσης σε ακινησία ή μη θέσης σε ακινησία, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας εντός του έτους 2023, καταβάλλονται κατ’ εξαίρεση αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους.
Τα τέλη κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.
Με πράξη της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό, με βάση την ακριβή ημερομηνία της άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου σε κυκλοφορία το όχημα.».
- Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει από την 3η Απριλίου 2023.
Τέλη κυκλοφορίας: Τι θα πληρώσ\ουν οι οδηγοί
Συγκεκριμένα, τα ποσά που θα κληθεί να πληρώσει ο κάτοχος κάθε οχήματος για τα τέλη κυκλοφορίας του 2024 , σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα δεν θα αλλάξουν σε σχέση με τα περσινά και έτσι θα διαμορφωθούν ως εξής:
Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
- 0-90 εκπομπές C02: 0
- 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
- 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
- 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
- 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
- 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
- 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
- 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
- 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.
2. Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα
- 0-122 κυβικά: 0
- 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
- 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
- 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
- 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.
- 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
- 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
- 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
- 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.
3. Ταξινόμηση έως 31.12.2000
- 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
- 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
- 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
- 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
- 1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ
- 1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ
- 1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ
- 1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ
- 2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ
- 3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ
- 4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ
4. Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005
- 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
- 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
- 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
- 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
- 1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ
- 1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ
- 1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ
- 1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ
- 2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ
- 3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ
- 4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ
5. Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010
- 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
- 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
- 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
- 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
- 1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ
- 1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ
- 1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ
- 1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ
- 2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ
- 3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ
- 4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ
Τι αλλάζει;;
ΤΙ ΠΟ ΤΑ. Απολύτως τίποτα μέχρι να σβήσει ο ήλιος!!