Η Ferrari δημιούργησε μία ολοκαίνουρια υβριδική μηχανή η οποία έχει σημαντικές διαφορές από την προηγούμενη.
Η ομάδα έβαλε το νέο υβριδικό σύνολο στο μονοθέσιο του Leclerc στον αγώνα της Ρωσίας και στην Τουρκία ήρθε η σειρά του Sainz.
Ο Ισπανός ξεκίνησε έτσι από το τέλος του grid, όμως κατάφερε να ανέβει πολλές θέσεις και να τερματίσει στην όγδοη.
Οι άνθρωποι της Ferrari είναι αισιόδοξοι για το νέο σύνολο και τα νούμερα δείχνουν να τους επιβεβαιώνουν, με τις φήμες να θέλουν την αύξηση στην ισχύ να φτάνει τους 15 ίππους. Αν ισχύει ότι η διαφορά από τον κινητήρα της Mercedes ήταν 20 ίπποι πριν την αναβάθμιση, τότε η διαφορά από την κορυφή πλέον είναι πολύ μικρή.
Παρ’ όλα αυτά, στη Ferrari κρατάνε χαμηλά τον πήχη.
Προς το παρόν αναφέρουν ότι έφεραν τον κινητήρα όσο πιο νωρίς γίνεται όχι τόσα για τα πιθανά οφέλη από την αυξημένη απόδοση, όσο για να κάνουν με αυτόν το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα, καθώς θα τον χρησιμοποιήσουν για όλα τα επόμενα πρωταθλήματα μέχρι το 2025.
Δείτε ακόμα
Η τελευταία αναβάθμιση στους κινητήρες βάσει κανονισμών τη Formula 1 θα γίνει πριν την έναρξη της σεζόν του 2022. Από εκεί και μετά η εξέλιξη θα παγώσει ώστε οι εταιρείες να ασχοληθούν με τα επόμενα σύνολα που θα έρθουν από το 2025 και μετά.
Μπορεί στη Scuderia να μη μιλάνε με νούμερα σχετικά με το πόσο ταχύτεροι έχουν γίνει λόγω του νέου συνόλου, όμως ο Binotto έκανε μια δήλωση η οποία μπορεί να δίνει κάποια στοιχεία.
Αυτό που είπε ο Ιταλός είναι ότι ο Leclerc ίσως να είχε καταταγεί κανά δυο θέσεις πιο πίσω στην Τουρκία, αν χρησιμοποιούσε τον προ της αναβάθμισης κινητήρα.
Κοιτάζοντας τον πίνακα των κατατακτήριων από το Istanbul Park βλέπουμε ότι ο Leclerc έκανε τον τέταρτο καλύτερο χρόνο με 1:23.265. Στις δύο επόμενες θέσεις ήταν ο Gasly και ο Alonso, σε απόσταση 0.061 και 0.212 δευτερόλεπτα, αντίστοιχα. Όσο για τον Perez ο οποίος ήταν έβδομος, η απόσταση από τον Μονεγάσκο ήταν 0.441 δευτερόλεπτα.
Με βάση τα όσα είπε ο Binotto, λοιπόν, το κέρδος στον ένα γύρο από τη χρήση του νέου κινητήρα είναι μεταξύ 2 και 4 δεκάτων, τουλάχιστον με τα χαρακτηριστικά της πίστας στην Κωνσταντινούπολη, καθώς το όφελος διαφοροποιείται ανάλογα με τη χάραξη του κάθε σιρκουί.
Πιθανότερο σενάριο φαντάζει η βελτίωση να είναι ανάμεσα σε 2 και 3 δέκατα του δευτερολέπτου. Στη σύγχρονη Formula 1 σπάνια υπάρχει κάποια αλλαγή η οποία φέρνει μεγάλη βελτίωση από μόνη της. Οι ομάδες προσπαθούν συνεχώς και οι βελτιώσεις που φέρνουν είναι με μικρή η επίπτωση η κάθε μία.
Όποια και αν είναι η αλήθεια για το όφελος από τον καινούριο κινητήρα, στο Μαρανέλο δείχνουν ότι κάνουν το βήμα μπροστά οπότε αν αυτό συνδυαστεί και με ένα ταχύ μονοθέσιο, οι αλλαγές του 2022 μπορεί να τους φέρουν ξανά στο προσκήνιο ή ακόμα και στην κορυφή.
Ειδικά από τη στιγμή που Mercedes και Red Bull αναλώνουν δυνάμεις στη φετινή τους μάχη και δεν είναι συγκεντρωμένες μόνο στην επόμενη σεζόν.