Τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας σχετικά μα τα κλαταρίσματα που είδαμε να συμβαίνουν στο Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν ανακοίνωσε η Pirelli.
Σύμφωνα με όσα λέει επίσημα η ιταλική εταιρεία η αιτία για τα κλαταρίσματα δεν ήταν κάποια θραύσματα στην πίστα, όπως ήταν η αρχική εκτίμηση του Mario Isola, του ανθρώπου που είναι επικεφαλής του τομέα της Pirelli που αφορά τη Formula 1.
Προκειμένου να βρει τι έφταιξε τελικά και είδαμε δύο φορές το πίσω αριστερά ελαστικό να αποτυγχάνει, σε κοντινά σημεία της πίστας, στα μονοθέσια του Stroll και του Verstappen, η Pirelli μετέφερε τα ελαστικά στα εργαστήριά της που είναι στο Μιλάνο. Δε μετέφερε μόνο τα κατεστραμμένα ελαστικά, αλλά και πολλά από εκείνα που χρησιμοποίησαν οι υπόλοιποι οδηγοί.
Μήπως κατηγορήθηκε άδικα η Pirelli για τα κλαταρίσματα στο Αζερμπαϊτζάν;
Αυτό που βρήκε μετά από την ανάλογη έρευνα, λοιπόν, είναι ότι πίσω από τα κλαταρίσματα δεν υπάρχει κάποιο κατασκευαστικό σφάλμα.
Το συμπέρασμα των Ιταλών είναι ότι και στις δύο περιπτώσεις το ελαστικό έπαθε ζημιά στο πλαϊνό τοίχωμα. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους αυτή η ζημιά προήλθε από την “κατάσταση λειτουργίας” των ελαστικών, κάτι που μπορεί να αναφέρεται στη θερμοκρασία ή/και την πίεσή στην οποία λειτουργούσαν.
Στο πλαίσιο των αναλύσεων εξετάστηκαν και ελαστικά που ήταν τοποθετημένα σε άλλα μονοθέσια, με ορισμένα από αυτά να έχουν τον ίδιο ή ακόμα και μεγαλύτερο αριθμό γύρων.
Τελικά είναι πιθανό το πρόβλημα να δημιουργήθηκε από τον τρόπο που οι ομάδες ελέγχονται για την τήρηση των οδηγιών της Pirelli. Ο σχετικός έλεγχος ώστε η πίεση να είναι πάνω από το όριο που βάζει η εταιρεία, γίνεται όταν η ομάδα τοποθετεί τα ελαστικά για πρώτη φορά στο μονοθέσιο. Από εκεί και πέρα οι ομάδες δεν είναι υποχρεωμένες να διατηρούν την ίδια πίεση, καθώς δεν ελέγχονται ξανά. Αυτό σημαίνει ότι έχουν το ελεύθερο (ανεπίσημα) να ψάξουν τρόπους ώστε να μειώσουν περαιτέρω την πίεση, ώστε να έχουν καλύτερη πρόσφυση.
Προκειμένου να αποφευχθούν αντίστοιχα προβλήματα στο μέλλον, ήδη από τη Γαλλία θα υπάρχουν νέες διαδικασίες ελέγχου των ομάδων ώστε να τηρούνται όσα λέει η Pirelli.
Οι νέες διαδικασίες και οδηγίες μάλλον θα αποτρέψουν και τη Red Bull από ένα μικρό τρικ που έκανε, το οποίο εντόπισε ο Hamilton.
Μία από τις νέες οδηγίες αναφέρει ότι αν ένα μονοθέσιο καθυστερήσει την έξοδό του από τα pits, όταν έχουν αφαιρεθεί οι κουβέρτες, αυτό θα θεωρείται προσπάθεια ψύξης των ελαστικών (η χαμηλότερη θερμοκρασία οδηγεί και σε χαμηλότερη πίεση). Το περιθώριο που θα έχουν οι ομάδες είναι 30 δευτερόλεπτα.
Ελπίζουμε τα περιστατικά στο Αζερμπαϊτζάν να ήταν η εξαίρεση και να μη δούμε κάτι αντίστοιχο ξανά στο φετινό πρωτάθλημα.