Η φρενίτιδα της ηλεκτροκίνησης καλά κρατεί, πονοκεφαλιάζοντας καθημερινώς τους καταναλωτές και μαζί με αυτούς και εμάς, που βομβαρδιζόμαστε με ερωτήσεις του τύπου «τι ηλεκτρικό να αγοράσω».
Και τι να απαντήσεις.
Αφού με κανένα δεν μπορείς να ταξιδέψεις απροβλημάτιστα για 450 και πάνω χλμ.
Και όπως ακριβώς γράφει στο motori.mag ο Τάκης Πουρναράκης στη στήλη του «30 Ημέρες Έργα και Εικόνες» δημιουργείται μια στρέβλωση της αγοράς όσον αφορά στις υπηρεσίες φόρτισης στους αυτοκινητόδρομους.
Στην πράξη ταξιδεύοντας με δυο εξηλεκτρισμένες Mercedes την EQA και την GLA 250e, σταματώντας στο πρώτο πρατήριο ενέργειας μας ενημέρωσαν πως ο μόνος τρόπος να φορτίσουμε είναι να εγγραφούμε μέσω εφαρμογής από το κινητό αφού το συνδέσουμε με την πιστωτική μας κάρτα: «Γειά σας ήταν η απάντηση».
Διαβάστε ακόμα
Στο δεύτερο πρατήριο ενέργειας υπήρχε προπληρωμένη κάρτα, 35 ευρώ η φθηνότερη! Φορτίζουμε, πρόβλημα στο φορτιστή: «Στην επιστροφή, απέναντι» σχολιάζουμε Πράγματι φορτίσαμε «απέναντι» με ρυθμό 49kw/h αλλά η μπαταρία ζεστάθηκε και τελικά η ενέργεια που λάβαμε έφτασε ως την Αθήνα. Δηλαδή 35 ευρώ για 150 χλμ., και για ποια οικονομία μιλάμε; Θυμίζουμε πως στο νυχτερινό τιμολόγιο φορτίζεις με κόστος 7 λεπτά/kwh ενώ επισημαίνουμε τον αθέμιτο ανταγωνισμό που προκαλούν οι δωρεάν (προς ώρας) φορτιστές σε σούπερ μάρκετ. Αυτά σχολίασε ο Τάκης Πουρναράκης.
Τι να πεις λοιπόν για ένα τοπίο που παραμένει θολό.
Εμείς τολμήσαμε κάτι διαφορετικό με 15 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προσιτά κατά κάποιον τρόπο με όριο τα 32.000 ευρώ χωρίς τους όρους.
Αυτή η δοκιμή έγινε στην Ισπανία, πιστοποιήθηκε για να μην έχουμε δράματα, ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει με τη συγκριμένη μπαταρία που είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο, πόσα χλμ. μπορεί να γράψει στο ταχύμετρο σε μικτές συνθήκες, ενώ άμα η μπαταρία δείξει zero στην αυτονομία, δεν υπάρχει πανικός καθώς μπορεί το αυτοκίνητο να κινηθεί μέχρι τον επόμενο …φορτιστή.
Άρα λοιπόν όπως τονίζεται εντόνως τα ηλεκτρικά είναι για τον αστικό ιστό, τουλάχιστον σε αυτήν την παρούσα φάση.
Ποια κατηγορία όμως.
Τα πολύ οικονομικά στην απόκτησή τους όπως το αποκλειστικά 2θέσιο Citroen Ami, που απαγορεύεται όμως η κυκλοφορία του στα εθνικά δίκτυα, και επιτρέπεται η οδηγησή του για μαθητές από 16 ετών χωρίς άδεια, το οποίο πωλείται και μέσω διαδικτύου, καθώς και στις αλυσίδες Fnac και Darty (στη Γαλλία) ή το best value for money Dacia Spring, με θέσεις για τέσσερις, με τέσσερις πόρτες και με πολύ καλή ορατότητα, με τιμή 16.990 ευρώ στη Γαλλία.
Το Ami επισήμως έχει εισαχθεί στη Χάλκη, το πράσινο νησί όπου αποκτήθηκε από τα σώματα ασφαλείας, ενώ από το 2022 θα είναι διαθέσιμο και για κάθε ενδιαφερόμενο, microchips επιτρέποντος.
Το Spring από το 2022 στη χώρα μας.
Κίνηση μάτ χαρακτηρίζουν τις επιλογές των δύο γαλλικών εταιριών, αλλά με την ηλεκτροκίνηση στην πόλη γεννάται ένα ακόμα ζήτημα.
Τα σημεία φόρτισης.
Ή ξαφνικά από το Παγκράτι, την Κυψέλη, τον Πειραιά, τις 40 Εκκλησιές στη Θεσσαλονίκη, τα Ψηλά Αλώνια στην Πάτρα, στις Καμάρες στην Καβάλα, κλπ θα ρίχνουν από τους ορόφους μπαλαντέζες.
Βρισκόμαστε στην αρχή ενός ταξιδιού που κανείς δε ξέρει ποια πορεία θα ακολουθήσει με την ΕΕ να σφίγγει ακόμα περισσότερο τον κλοιό στις αυτοκινητοβιομηχανίες σε ότι αφορά τους ρύπους, με τον πρόεδρο του ιαπωνικού κολοσσού Akio Toyoda να αντιδρά για την ηλεκτροκίνηση, ενώ τοποθετήθηκε πρόσφατα και ο ισχυρός άνδρας του ομίλου Stellantis.
Πάντως μπορεί όλοι (εντός ή εκτός παρενθέσεως) να ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση, αλλά η Ευρώπη δίνει το μήνυμα.
Σίγουρα υπάρχει αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων καθώς «κάθε» μέρα αποκαλύπτεται και ένα καινούργιο EV, αλλά τα νούμερα λένε πάντα την αλήθεια, και η αλήθεια αφήνει πόνο…