Στα parking, είτε είναι ανοιχτά είτε κλειστά, έχουμε δει πολλές φορές τις πινακίδες οι οποίες αναφέρουν ότι ο χώρος στάθμευσης δεν έχει καμία ευθύνη απέναντί μας, σε περίπτωση φθοράς του αυτοκινήτου ή/και του περιεχομένου του.
Όμως είναι έτσι ή οι διευθύνσεις των διάφορων χώρων στάθμευσης βάζουν αυθαίρετα τις σχετικές πινακίδες, ώστε να γλιτώσουν από όσο περισσότερους μπελάδες γίνεται;
Το βασικό ερώτημα, του οποίου η απάντηση θα καθορίσει το αν έχει ευθύνη η επιχείρηση ή όχι είναι ποιος πάρκαρε το όχημα.
Υπάρχουν parking στα οποία η στάθμευση γίνεται από εμάς, διαλέγουμε μόνοι μας το σημείο που θα αφήσουμε το όχημά μας και φεύγοντας παίρνουμε μαζί μας τα κλειδιά.
Όταν ισχύει το παραπάνω, όντως η επιχείρηση δεν έχει καμία ευθύνη αν μας χτυπήσει κάποιο άλλο όχημα. Το ίδιο ισχύει και στις περιπτώσεις μεγάλων καταστημάτων όπως τα εμπορικά κέντρα, τα οποία διαθέτουν χώρο στάθμευσης όμως μόνο ως παροχή για προσέλκυση πελατών. Δηλαδή δεν είναι εταιρείες με κύριο αντικείμενο την παροχή parking, αλλά το διαθέτουν για εξυπηρέτηση του πελάτη. Οπότε δε φέρουν καμία ευθύνη.
Αντίθετα, υπάρχουν περιπτώσεις που το παρκάρισμα δε γίνεται από εμάς, αλλά δίνουμε τα κλειδιά στον εργαζόμενο, εκείνος παρκάρει το όχημα και τα τα κρατάει ώστε να το μετακινήσει αν υπάρξει ανάγκη.
Δείτε ακόμα
Τότε η ευθύνη μετατοπίζεται στην επιχείρηση, οπότε συμβεί το οτιδήποτε θα πρέπει να αποζημιωθούμε. Άλλωστε οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν κάλυψη αστικής ευθύνης, ακριβώς για τέτοιες περιπτώσεις.
Βέβαια, θα πρέπει να αποδείξουμε ότι η οποιαδήποτε φθορά έγινε μέσα στο χώρο του parking και δεν υπήρχε από πριν, οπότε καλό είναι τη στιγμή που το παραδίδουμε να βγάζουμε και μερικές φωτογραφίες, ώστε να είμαστε καλυμμένοι.
Σε γενικές γραμμές αυτό είναι το πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των parking και κάθε είδους χώρο στάθμευσης.
Εσείς ξέρατε τι ισχύει σε κάθε περίπτωση; Θέλετε να μάθετε περισσότερα. Αν ναι, τι θα ήταν αυτό που θέλετε να μάθετε;