Η τελική ταχύτητα μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά και παράνομο να επιτευχθεί σε δημόσιο δρόμο, αλλά είναι θέμα κύρους για τα υπεραυτοκίνητα.
Τις προηγούμενες δεκαετίες ο στόχος για ένα υπεραυτοκίνητο ήταν τα 300 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας που χάριζε αίγλη τόσο στην εταιρεία, όσο και στους ιδιοκτήτες του.
Μέχρι την εμφάνιση της McLaren F1, πολλά ήταν τα υπεραυτοκίνητα που ξεπερνούσαν τα 300 και τα 320 χλμ./ώρα, ωστόσο το δημιούργημα του Gordon Murray με 386.4 χλμ./ώρα to 1998, έθεσε πολύ ψηλά τον πήχη και πέρασαν αρκετά χρόνια για να ξεπεραστεί.
Έπρεπε να εμφανιστεί η Bugatti Veyron για να σπάσει το ρεκόρ της McLaren F1, αλλά και να ξεπεράσει για πρώτη φορά για αυτοκίνητο παραγωγής, τα 400 χλμ./ώρα, με το κοντέρ να σταματάει στα 407 χλμ./ώρα. Από τότε τα 400 χλμ./ώρα θεωρούνται «εύκολη» υπόθεση, ειδικά μετά και την εμφάνιση ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων με… χιλιάδες άλογα.
Ας δούμε τα 10 πιο γρήγορα αυτοκίνητα που ξεπερνούν τα 400 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.
10) Aspark Owl – 400 χλμ./ώρα – 3 εκ. ευρώ
Το ιαπωνικό Aspark Owl ήταν το πρώτο ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο που έφτασε τα 400 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Επιπροσθέτως είναι και από τα πιο γρήγορα σε επιτάχυνση, καθώς τα πρώτα 100 χλμ./ώρα καλύπτονται σε μόλις… 1.72 δευτ., χάρη στους… 2.000 ίππους των ηλεκτροκινητήρων του.
9) McLaren Speedtail – 402 χλμ./ώρα – 2.53 εκ ευρώ
H Speedtail θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ο διάδοχος της F1, καθώς διατηρεί την τριθέσια διάταξη στο εσωτερικό, πολύ αεροδυναμική σιλουέτα και φυσικά υψηλή τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 400 χλμ./ώρα. Το έχει κάνει μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρεία, περισσότερες από 30 συνεχόμενες φορές, κατά την περίοδο των δοκιμών της. Επίσης θα κατασκευαστεί στον ίδιο αριθμό μονάδων με την θρυλική F1, δηλαδή 106, αλλά σίγουρα διαφέρει στο κινητήριο σύνολο, αφού είναι υβριδικό, αποτελούμενο από θερμικό V8 twin-turbo κινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολική ισχύ 1.050 ίππων.
8) Koenigsegg Regera – 410 χλμ./ώρα – 3.13 εκ ευρώ
H σουηδική εταιρεία ειδικέυεται στα αυτοκίνητα που καταρρίπτουν διάφορα ρεκόρ, είτε αφορούν σε τελική ταχύτητα, είτε στο 0-400-0, όπως έκανε το Regera το 2019 σε 31.49 δευτ. Το κινητήριο σύνολο αποτελείται από έναν V8 θερμικό κινητήρα 5.0 λίτρων που αποδίδει 1.115 ίππους, που σε συνδυασμό με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες, η συνολική ισχύς αγγίζει τους 1.822 ίππους!
7) Rimac Nevera – 412 χλμ./ώρα – 2.89 εκ ευρώ
Το Rimac Nevera είναι πλέον το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής, με την ισχύ του να φτάνει τους 1.900 και πλέον ίππους, ενώ καλύπτει τα πρώτα… 300 χλμ./ώρα σε 9.3 δευτ., τιμή που θα ζήλευαν αρκετά καινούρια οικογενειακά αυτοκίνητα για τα πρώτα… 100 χλμ./ώρα. Κατέχει επιπλέον και ένα σπάνιο παγκόσμιο ρεκόρ, αυτό της υψηλότερης τελικής με… όπισθεν με 275 χλμ./ώρα.
6) Hennessey Venom F5 – 437.1 χλμ./ώρα – 2.05 εκ. ευρώ
Η αμερικάνικη Hennessey με το F5, έσπασε το ρεκόρ του απλού Venom και είναι λογικό αν αναλογιστεί κανείς την ισχύ των 1.842 ίππων του twin-turbo V8 κινητήρα, χωρίς μάλιστα κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση. Ακόμα όμως το F5 δεν έχει εξελιχθεί πλήρως, καθώς στόχος της εταιρείας είναι -ποιος άλλος;- τα 500 χλμ./ώρα.
5) Koenisegg Agera – 447 χλμ./ώρα – 3+ εκ. αυρώ
Άλλο ένα μοντέλο της σουηδικής Koenigsegg που είχε σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας το 2017 με 447 χλμ./ώρα μέσο όρο δύο κατευθύνσεων, ενώ στη μονή, ξεπέρασε τα 458 χλμ../ώρα. Μόλις 25 μονάδες είχαν κατασκευαστεί και η τιμή του ως μεταχειρισμένο πλέον ξεπερνά τα 3 εκ. ευρώ. Η ισχύς του του V8 κινητήρα των 5.0 λίτρων έφτανε του1 1.360 ίππους (με Ε85 καύσιμο) και το βάρος τα… 1.390 κιλά
4) Bugatti Mistral – 453.9 χλμ./ώρα – 14 εκ. ευρώ
Η Mistral μπορεί να μην είναι το ταχύτερο συνολικά αυτοκίνητο, είναι όμως το ανοιχτό αυτοκίνητο με την υψηλότερη τελική ταχύτητα που ξεπερνάει μάλιστα τα 450 χλμ./ώρα. Είναι δε από τα τελευταία μοντέλα της εταιρείας που φιλοξένησαν των W16 κινητήρα των 8.0 λίτρων, με ισχύ για την περίσταση τους 1.600 ίππους.
3) SSC Tuatara – 454 χλμ./ώρα – 1.81 εκ. ευρώ
Το όχι και ιδιαίτερα γνωστό, αμερικάνικο SSC Tuatara μπορεί να μην έπιασε τον στόχο των 300 μιλίων/ώρα (480 χλμ./ώρα), ωστόσο κατάφερε να ξεπεράσει τα 450 χλμ.ώρα. Ωστόσο είναι από τα πιο «απλά» σε κατασκευή, καθώς ο κινητήρας είναι κλασικός αμερικάνικος V8, 5.9 λίτρων με δύο τούρμπο και αποδίδει… 1.800 ίππους, με το βάρος του, λόγω ανθρακονημάτων, στα μόλια 1.250 κιλά.
2) Bugatti Chiron SuperSport – 490.5 χλμ./ώρα – 3.6 εκ. ευρώ
Η Chiron SuperSport έσπασε το φράγμα των 300 μιλίων/ώρα και στοχεύει πλέον και στα 500 χλμ./ώρα, με ίσως κάποια ακόμα πιο ισχυρή ή βελτιωμένη έκδοση. Ο W16 των 8.0 λίτρων αποδίδει 1.600 ίππους με την αεροδυναμική να αλαμβάνει τα υπόλοιπα.
1) Koenigsegg Jesko Absolut – 500 χλμ./ώρα (εκτιμώμενη) 2.77 εκ. ευρώ
Το Jesko Absolut με βελτιωμένη αεροδυναμική και αυξημένη ισχύ στους 1.620 ίππους στοχεύει να αγγίξει τα 500 χλμ./ώρα, κάτι που σύμφωνα με την εταιρεία είναι εφικτό. Μέχρι να γίνει πραγματικότητα, έσπασε το ρεκόρ του Agera για το 0-400-0 με 28.27 δευτ., ενώ για τα 0-400 χλμ./ώρα χρειάστηκε 19.20 δευτ.
Για του λόγου το αληθές, δείτε το παρακάτω βίντεο