Το φανάρι στο «Υγεία» ήταν και παραμένει μία δύσκολη εξίσωση για όλους μας στην Αττική.
Αίτημα πολλών ετών αποτελεί για τους κάτοικους της περιοχής του Χαλανδρίου και τους εργαζομένους του Νοσοκομείου «Υγεία» η δημιουργία μιας πεζογέφυρας που θα επιτρέπει την ασφαλή διάσχιση της Λεωφ. Κηφισίας.
Και πλέον οι πεζοί θα διασχίζουν με ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια έναν οδικό άξονα με πολύ υψηλή φόρτο ταχέως κινούμενων αυτοκινήτων.
Πρόκειται για ένα αίτημα που έχει εισακουστεί από την Περιφέρεια Αττικής η οποία το 2021 προκήρυξε διαγωνισμό για τη συγκρότηση μελέτης κατασκευής μιας πεζογέφυρας στο ύψος του Νοσοκομείου, μαζί με τρεις ακόμα σε υποδειχθείσες θέσεις στο οδικό δίκτυο της Αττικής.
Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και επανήλθε στο προσκήνιο λίγο αργότερα με επαναπροσδιορισμό των θέσεων κατασκευής των τεσσάρων γεφυρών, χωρίς ωστόσο να αλλάζει αυτή στο «Υγεία».
Πρόκειται για έναν διαγωνισμό ο οποίος στις αρχές Οκτωβρίου του 2023 κατέγραψε πρόοδο, μιας και κατοχυρώθηκε στη μελετητική εταιρεία που κατέθεσε την πιο συμφέρουσα οικονομικά προσφορά ύψους 56.889 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.).
Σημειώνεται ότι η συγκρότηση των απαραίτητων μελετών αποτελεί το στάδιο που προλειαίνει το έδαφος ώστε να πάρει το έργο της κατασκευής των τεσσάρων γεφυρών την άγουσα της υλοποίησης και να αποδοθούν στους κατοίκους και επισκέπτες της πρωτεύουσας υποδομές που θα διασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση των πεζών σε οδικούς άξονες που συγκεντρώνουν πολύ υψηλό φόρτο αυτοκινήτων ταχέως κινουμένων, καθώς και βαρέων οχημάτων, τα οποία κινούνται προς εξυπηρέτηση κάθε είδους δραστηριοτήτων.
Τι προβλέπεται να γίνει με το φανάρι στο «Υγεία»
Οι πεζογέφυρες προβλέπεται να κατασκευαστούν στις θέσεις «Υγεία» Λεωφόρος Κηφισιάς (Δήμος Αμαρουσίου), Πειραιώς & Πέτρου Ράλλη, Μεσογείων & Σωτηρία – Γενικό Κρατικό και Αθηνών & Καβάλας – Χίου.
Πιο συγκεκριμένα για τη θέση «Υγεία» Λεωφόρος Κηφισιάς, Δήμος Αμαρουσίου, αλλά και για τη θέση Πειραιώς & Πέτρου Ράλλη, παρά την ύπαρξη φωτεινής σηματοδότησης και διάβασης πεζών στα συγκεκριμένα σημεία, η μετακίνηση των πεζών εκατέρωθεν του οδικού άξονα αποτελεί αυξημένο κίνδυνο.
Η θέση Μεσογείων & Σωτηρία – Γενικό Κρατικό, απέχει 350 μ από τη γέφυρα του Καλατράβα και χωροθετείται στην πύλη του Νοσοκομείου Σωτηρία, όπου και καταγράφονται σοβαροί τραυματισμοί πεζών. Στην απέναντι πλευρά βρίσκεται στρατόπεδο. Οι στάσεις του ΟΑΣΑ βρίσκονται δυτικά της πύλης του Σωτηρία και οι περισσότερες διασχίσεις πεζών γίνονται είτε για πρόσβαση στις στάσεις είτε για την επιβίβαση σε ΤΑΞΙ.
Αξίζει να σημειωθεί πως ένα ποσοστό των πεζών που διασχίζουν στη συγκεκριμένη θέση, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ΑΜΚ (άτομα μειωμένης κινητικότητας) είτε λόγω ηλικίας, είτε λόγω ασθένειας. Αυτό συνεισφέρει υπέρ της κατασκευής πεζογέφυρας. Η σηματοδοτούμενη διάβαση που υπάρχει στα ανατολικά του κόμβου, αφενός δεν διασφαλίζει την διέλευση των πεζών εξαιτίας της ταυτόχρονης ύπαρξης στρεφουσών κινήσεων από τις κάθετες οδούς και αφετέρου δεν καταφέρνει να εξυπηρετήσει τον πεζό σε μία φάση και προς τις δύο κατευθύνσεις.
Όσον αφορά στη θέση Αθηνών & Καβάλας – Χίου, χαρακτηρίζεται από σημαντικό αριθμό παθόντων (4), κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην έλλειψη τρόπου εγκάρσιας διέλευσης.
Το κάθε σημείο όπου προβλέπεται η κατασκευή πεζογέφυρας, εγκυμονεί αυξημένο κίνδυνο ατυχημάτων για τους διερχόμενους πεζούς. Ως αποτέλεσμα, το έργο θα επιτρέπει την ανεμπόδιστη και ασφαλή μετακίνηση των πολιτών εγκάρσια του οδικού άξονα.
Μεχρι να γινει η μελετη,να προκυρχθει διαγωνισμος,να κατωκυρωθει,να γινουν ενστασεις,να απορριφθουν ή οχι να μπει τελικα ο εργολάβος,να αρχισει η κατασκευή,κ να τελειώσει θα περασουν τουλαχιστον 15 χρονια(στην Ελλάδα ζουμε)!