Ο κινεζικός γίγαντας του Διαδικτύου Tencent θέλει να πουλήσει τεχνολογία η οποία, σύμφωνα με την εταιρεία θα βοηθήσει τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν να πουλήσουν αυτοκίνητα στην τεράστια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας.
Η BMW και ορισμένες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται, ήδη, με την Tencent, τον Λιου Σουγκουάν, αντιπρόεδρο της Tencent Intelligent Mobility, η οποία αποτελεί μέρος της επιχείρησης cloud της Tencent.
Μιλώντας σε αμερικανικά δίκτυα , ο ίδιος αρνήθηκε να διευκρινίσει με ποιες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζεται.
Σε μια κίνηση που αποσκοπεί στην ενίσχυση της διεθνούς στρατηγικής της, η ομάδα του Λιου παρουσίασε ένα νέο προϊόν υπολογιστικού νέφους για αυτοκινητοβιομηχανίες που ονομάζεται “Tencent Intelligent Automobile Cloud”. Το προϊόν all-in-one cloud -διαθέσιμο και για αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ- μπορεί να καλύψει όλες τις τεχνολογικές πτυχές ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ισχυρίστηκε η εταιρεία.
Αυτά τα χαρακτηριστικά ποικίλλουν από την αποθήκευση δεδομένων με τρόπο βελτιστοποιημένο για εκπαίδευση συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, έως την παροχή πρόσβασης στους οδηγούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις εφαρμογές χαρτών της Tencent.
Η διεπαφή χρήστη μπορεί να είναι ένα κίνητρο προσέλκυσης καταναλωτών στην Κίνα, λαμβάνοντας υπόψη πώς η Tencent κυριαρχεί σε μια σειρά από τις κορυφαίες διαδικτυακές εφαρμογές ψυχαγωγίας στην χώρα. Η εταιρεία έπαιξε το ρόλο του Facebook στην Κίνα με την πανταχού παρούσα εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων, πληρωμών και κοινωνικών μέσων WeChat, κάτι στο οποίο οι τεχνολογικοί ανταγωνιστές Baidu και Alibaba δεν έχουν ακόμη πλησιάσει.
Στον τομέα της ψυχαγωγίας, η Tencent έχει και άλλες εφαρμογές: QQ Music, μία από τις δύο κύριες εφαρμογές που μοιάζουν με Spotify στην Κίνα. Το Tencent Video, το οποίο προσφέρει περιεχόμενο ροής κατ′ απαίτηση, συμπεριλαμβανομένων ριάλιτι και σειρές κινουμένων σχεδίων. καθώς και δημοφιλή παιχνίδια για κινητά όπως το Honor of Kings. Το Tencent Maps είναι η τρίτη πιο δημοφιλής εφαρμογή πλοήγησης στο App Store της Apple στην Κίνα -οι δύο πρώτες ανήκουν στους βασικούς αντιπάλους της Baidu και Alibaba
Όλα τα αυτοκίνητα που επιτρέπουν σε επιβάτες ή οδηγούς να έχουν πρόσβαση στις εφαρμογές Tencent από τις πλατφόρμες του οχήματος πρέπει να έχουν συμφωνία με την Tencent, είπε ο Λιου. Αυτές οι συνεργασίες σε επίπεδο εφαρμογής ξεκίνησαν το 2018, περίπου την ίδια στιγμή που η Tencent Cloud άρχισε να συνεργάζεται με αυτοκινητοβιομηχανίες για υπηρεσίες αυτόνομης οδήγησης, είπε η εταιρεία.
Οι παίκτες στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας στοιχηματίζουν όλο και περισσότερο ότι οι ντόπιοι οδηγοί θα θέλουν περισσότερες λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης, οι οποίες είναι ουσιαστικά λειτουργίες υποβοηθούμενης οδήγησης λόγω της ρύθμισης της τρέχουσας τεχνολογίας. Ήδη το πρώτο τρίμηνο, το 23% των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Κίνα είχαν περιορισμένο επίπεδο υποβοηθούμενης οδήγησης, το οποίο αναφέρεται ως «Επίπεδο 2» σε ένα σύστημα ταξινόμησης για αυτόνομη οδήγηση, σύμφωνα με την Tencent.
Με το νέο προϊόν cloud computing που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα, ο Λιου υποστήριξε ότι οι υπερπόντιες εταιρείες αυτοκινήτων θα μπορούσαν να αναπτύξουν οχήματα με χαρακτηριστικά πλοήγησης και υποβοήθησης οδήγησης προσαρμοσμένα για τους δρόμους και το έδαφος της Κίνας -η εταιρεία του συνεργάζεται, ήδη, με σχεδόν 40 μάρκες αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των BMW, SAIC και Nio, καλύπτοντας 120 μοντέλα οχημάτων, ενώ γίνονται συνομιλίες συνεργασίας με αρκετές γερμανικές και ιαπωνικές εταιρείες.