Ο Ίλον Μασκ παρουσίασε το πρωτότυπο ανθρωποειδές ρομπότ στην Ημέρα Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) της Tesla.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων και άλλα μεγαλοστελέχη από τις ομάδες τεχνητής νοημοσύνης και υλικού της αυτοκινητοβιομηχανίας μίλησαν στο 2022 AI Day της Tesla, σε μια εκδήλωση πρόσληψης μηχανικών στο Palo Alto της Καλιφόρνια, το βράδυ της Παρασκευής.
Κατά την τελευταία Ημέρα AI τον Αύγουστο του 2021, ο Μασκ είχε προαναγγείλει ότι η Tesla κατασκεύαζε ένα ανθρωποειδές ρομπότ, γνωστό ως Tesla Bot ή Optimus. Η εταιρεία δεν είχε τόσα πολλά να δείξει ως πρωτότυπο εκείνη την εποχή, και, αντ′ αυτού παρουσίασε μια …χορεύτρια, ντυμένη με ένα Tesla Bot spandex unitard στη σκηνή.
Φέτος, οι υπάλληλοι της Tesla που συνόδευσαν τον Μασκ στη σκηνή έδειξαν ένα δίποδο ανθρωποειδές ρομπότ, το οποίο είπαν ότι ήταν απλώς ένα «ρομπότ πρόχειρης ανάπτυξης», που περπατούσε και κουνούσε τα χέρια του στον αέρα. Είπαν ότι το ρομπότ περπατούσε για πρώτη φορά χωρίς μηχανικά στηρίγματα στη σκηνή στο Palo Alto.
Για να προθερμάνει το κοινό, το οποίο περιλάμβανε άτομα που επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με επίκεντρο την Tesla, ο Μασκ είπε: «Θα μιλήσουμε για τις εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη για πλήρη αυτοοδήγηση, καθώς και για το πώς εφαρμόζονται γενικότερα σε πραγματικά προβλήματα τεχνητής νοημοσύνης όπως ένα ανθρωποειδές ρομπότ και ακόμη και πέρα από αυτό. Νομίζω ότι υπάρχει κάποια πιθανότητα αυτό που κάνουμε εδώ στην Tesla να μπορούσε να συνεισφέρει ουσιαστικά στο AGI (τεχνητή γενική νοημοσύνη.»
Και, συνέχισε: «Νομίζω ότι στην πραγματικότητα η Tesla είναι μια καλή οντότητα για να το κάνει, από άποψη διακυβέρνησης, επειδή είμαστε μια εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο με μία κατηγορία μετοχών. Αυτό σημαίνει ότι το δημόσιο ελέγχει την Tesla και θεωρώ πως αυτό είναι στην πραγματικότητα ένα «Οπότε, αν τρελαθώ, μπορείς να με απολύσεις -αυτό είναι σημαντικό. Ίσως δεν είμαι τρελός»… ».
Ο Ίλον Μασκ στο παρελθόν συνίδρυσε (και αργότερα εγκατέλειψε) μια επιχείρηση τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται OpenAI. Το 2015, η OpenAI καυχήθηκε ότι είχε εκπαιδεύσει νευρωνικά δίκτυα για να επιτρέψει σε ένα χέρι ρομπότ που μοιάζει με ανθρώπινο χέρι να λύσει ένα παζλ του Κύβου του Ρούμπικ.
Όταν ο Musk παρουσίασε, αρχικά, το Tesla Bot concept στην Ημέρα AI 2021, είπε: «Θα έπρεπε να είναι σε θέση, να του πούμε «παρακαλώ πηγαίνετε στο κατάστημα και φέρτε μου τα ακόλουθα ψώνια», κάτι τέτοιο». Αργότερα, ο Μασκ είπε ότι τα ρομπότ που κατασκευάζει η Tesla θα μπορούσαν κάποια μέρα να αξίζουν περισσότερο από τα αυτοκίνητά της και ότι χιλιάδες από αυτά θα εργάζονταν σε εργοστάσια της Tesla, όπου …άνθρωποι κατασκευάζουν αυτοκίνητα και μπαταρίες.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της Παρασκευής, οι υπάλληλοι της Tesla έδειξαν πώς το ανθρωποειδές ρομπότ που αναπτύσσουν θα μπορούσε να λειτουργήσει στο μέλλον, μεταξύ άλλων με ενεργοποιητές σχεδιασμένους από την Tesla, που είναι σαν τους μυς του ρομπότ και προσαρμοστικά ρομποτικά χέρια που θα επιτρέψουν στο ρομπότ να πιάσει και να χειριστεί ένα ευρύ φάσμα αντικειμένων.
Ο Μίλαν Κόβατς, ο οποίος είναι Διευθυντής Μηχανικής για τον αυτόματο πιλότο στην Tesla σύμφωνα με το προφίλ του στο LinkedIn, είπε ότι οι εμπειρίες της εταιρείας στην ανάπτυξη συστημάτων υποβοήθησης οδηγού για οχήματα Tesla, ιδιαίτερα συστήματα υπολογιστικής όρασης, βοήθησαν την εταιρεία να καταλάβει πώς να κάνει ένα ανθρωποειδές ρομπότ να λειτουργεί στον πραγματικό κόσμο.
Ενώ, οι ειδικοί της ρομποτικής είπαν ότι η Tesla δεν απαιτεί ένα δίποδο ρομπότ για να βάλει καλύτερο αυτοματισμό στα εργοστάσιά της, οι υπάλληλοι της Tesla μίλησαν, εκτενώς, για την αφοσίωσή τους στην «ανθρώπινη μορφή». Οι εργαζόμενοι είπαν επίσης ότι εργάζονταν σε μια ειδική μπαταρία και σε ενεργοποιητές για τα ρομπότ τους ώστε να περιορίσουν την κατανάλωση ενέργειας στο ελάχιστο και το ρομπότ τους να μπορεί να λειτουργεί για μια ολόκληρη μέρα με μία μόνο φόρτιση.
Οι υπάλληλοι του τμήματος Tesla Autopilot μίλησαν επίσης για την προσπάθειά τους να κάνουν τα αυτοκίνητα Tesla αυτόνομα χωρίς να τους προσθέσουν νέο υλικό.
Στο παρελθόν, η ομάδα Autopilot της εταιρείας βασιζόταν σε χειροκίνητη επιλογή δεδομένων για τον εντοπισμό και την περιγραφή αντικειμένων σε σύντομα βίντεο κλιπ, που καταγράφηκαν από κάμερες και αισθητήρες σε οχήματα Tesla. Τα στοιχεία δεδομένων θα εντόπιζαν πράγματα όπως τα όρια των δρόμων, τη σήμανση λωρίδων ή τα κρυμμένα αντικείμενα, όπως ένας πεζός μπροστά από πινακίδα στάσης.
Τα κλιπ «με ετικέτα», όπως λέγονται, χρησιμεύουν για την εκπαίδευση των νευρωνικών δικτύων της Tesla και βελτιώνουν τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που επιτρέπουν στα αυτοκίνητά τους να κινούνται, αποφεύγοντας αυτόματα τα εμπόδια, με επίβλεψη του οδηγού.
Τώρα, η Tesla λέει ότι έχουν αναπτύξει τεχνολογία αυτόματης σήμανσης που επιτρέπει στην εταιρεία να καταγράφει μισό εκατομμύριο κλιπ κάθε μέρα. Στο τέλος, ένας άνθρωπος μπαίνει για να «οριστικοποιήσει» τις ετικέτες, αλλά υπάρχει μια προεπιλογή από το σύστημα αυτόματης σήμανσης.
Οι παρουσιαστές συζήτησαν επίσης, με μεγάλη λεπτομέρεια, πόσες βελτιώσεις έκαναν στα τσιπ και την υποδομή δεδομένων που σχεδίασε η Tesla. Δεν είπαν, ωστόσο, πότε ένα αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο ασφαλές στη χρήση χωρίς άνθρωπο-οδηγό πίσω από το τιμόνι σε κανονική κυκλοφορία θα είναι διαθέσιμο στους πελάτες.
Ο Μασκ εξήγησε ότι η Tesla διοργάνωσε αυτή την εκδήλωση για την Ημέρα AI και παρουσίαζε το πρωτότυπο ρομπότ της, «για να πείσει μερικούς από τους πιο ταλαντούχους ανθρώπους στον κόσμο να συμμετάσχουν στην Tesla και να βοηθήσουν να γίνει πραγματικότητα».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος πιστεύει ότι το ανθρωποειδές ρομπότ «μπορεί να βοηθήσει εκατομμύρια ανθρώπους», γιατί αν λειτουργήσει, ο κόσμος θα έχει αυτό που αποκάλεσε «ένα μέλλον αφθονίας, ένα μέλλον όπου δεν υπάρχει φτώχεια, όπου πέρα από ανθρώπους μπορείς να έχει ό,τι επιθυμείς σε προϊόντα και τις υπηρεσίες». «Είναι πραγματικά ένας θεμελιώδης μετασχηματισμός του πολιτισμού όπως τον ξέρουμε».
Κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας ερωτήσεων και απαντήσεων, ο Μασκ παραδέχτηκε ότι η ανάπτυξη ενός ανθρωποειδούς ρομπότ δεν ήταν ακριβώς σύμφωνη με την αποστολή της Tesla να επιταχύνει τη μετάβαση του κόσμου στη βιώσιμη ενέργεια. Είπε ότι το Optimus επεκτείνει την αποστολή της Tesla για να «κάνει το μέλλον φοβερό».
Είπε, ακόμη, ότι πιστεύει ότι σε 3 έως 5 χρόνια, οι πελάτες θα μπορούν να αγοράσουν ένα Optimus.
Ένας παρευρισκόμενος ρώτησε τον Μασκ αν οραματιζόταν η Tesla να πουλήσει τον υπερυπολογιστή της Dojo, τον οποίο χρησιμοποιεί για μηχανική εκμάθηση τεχνητής νοημοσύνης, σε άλλες εταιρείες. Ο Μασκ είπε ότι πιστεύει πως είναι πιο λογικό να παρέχει μια υπηρεσία Dojo, κάτι σαν το AWS, το οποίο περιέγραψε ως «υπηρεσία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και είναι διαθέσιμη στο διαδίκτυο όπου μπορείτε να εκπαιδεύσετε τα μοντέλα σας πολύ πιο γρήγορα και με λιγότερα χρήματα».
Όταν ο Μασκ δίνει μεγάλες υποσχέσεις, οι σκεπτικιστές τον χλευάζουν και οι πιστοί θαυμαστές του λιποθυμούν…
Ο διάσημος Διευθύνων Σύμβουλος υπόσχεται αυτοοδηγούμενα ηλεκτρικά οχήματα από το 2016 και έχει συγκεντρώσει κεφάλαια δισεκατομμυρίων για την Tesla διαβεβαιώνοντας στους μετόχους ότι η τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων της Tesla θα επέτρεπε στους πελάτες να μετατρέψουν τα αυτοκίνητά τους σε ρομποταξί με μια ενημέρωση λογισμικού.
Ενώ ο Μασκ είπε ότι μια επίδειξη χωρίς οδηγό από ακτή σε ακτή στις ΗΠΑ θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2017, μέχρι σήμερα η Tesla έχει κυκλοφορήσει μόνο συστήματα υποβοήθησης οδηγού που πρέπει να επιβλέπονται, συνεχώς, από έναν άνθρωπο-οδηγό.
Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της Tesla, τα οποία διατίθενται στην αγορά ως Autopilot, Enhanced Autopilot, FSD (συντομογραφία για την ικανότητα Full Self-Driving) και FSD Beta στις ΗΠΑ, έχουν προβεί σε έρευνες ασφαλείας σε ομοσπονδιακό και πολιτειακό επίπεδο και ισχυρισμούς για ψευδή διαφήμιση, μεταξύ άλλων από την California DMV και ορισμένους δικούς της πελάτες .
Η Tesla έχει επίσης ένα δύσκολο στόχο με αυτοματισμούς στα εργοστάσιά της. Το 2018, αφού προσπάθησε να αυτοματοποιήσει διάφορες πτυχές της παραγωγής οχημάτων και της διασφάλισης ποιότητας, ο Μασκ παραδέχτηκε ότι «η υπερβολική αυτοματοποίηση στην Tesla ήταν ένα λάθος» και «οι άνθρωποι υποτιμώνται»…