Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ίλον Μασκ “πάτησε το κουμπί” για τις παραδόσεις των πρώτων φορτηγών παραγωγής της εταιρείας την Πέμπτη.
Το ανακοίνωσε, μιλώντας επί σκηνής στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Σπάρκς της Νεβάδα, με τον Νταν Πρίσλι, τον ανώτερο διευθυντή για τη μηχανική του Semi truck.
Η Tesla δημιούργησε γραμμές και ξεκίνησε την παραγωγή του Semi εκτός του Reno φέτος στο χώρο όπου κατασκευάζει κυρίως τις μπαταρίες, τις μονάδες κίνησης και τα πακέτα μπαταριών που τροφοδοτούν τα αυτοκίνητά της.
Η πρώτη φορά που έδειξαν το Semi design ήταν το Δεκέμβριο του 2017. Η παραγωγή καθυστέρησε λόγω της πανδημίας του Covid, των ζητημάτων τροφοδοσίας μπαταριών κλπ.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έναρξης των παραδόσεων, ο Μασκ αναφέρθηκε εν συντομία στην αναταραχή των τελευταίων πέντε ετών και ειρωνεύτηκε: «Συγγνώμη για την καθυστέρηση»…
Αργότερα, ευχαρίστησε και παρέδωσε το μικρόφωνο στους εκπροσώπους της PepsiCo Frito Lay, τον πρώτο πελάτη της Tesla που παραλαμβάνει και χρησιμοποιεί φορτηγά παραγωγής.
Μια σημαντική διαφορά μεταξύ της προσφοράς Class 8 της Tesla και άλλων φορτηγών βαρέως τύπου είναι η θέση του τιμονιού και του καθίσματος του οδηγού. Αντί να χρησιμοποιεί την αριστερή πλευρά (ή τη δεξιά πλευρά σε κάποιες αγορές), η Tesla σχεδίασε το Semi με το τιμόνι στο κέντρο της καμπίνας με οθόνες αφής τοποθετημένες και στις δύο πλευρές του οδηγού.
Ενώ το Tesla Semi ήταν υπό ανάπτυξη, άλλα πλήρως ηλεκτρικά βαρέα φορτηγά κυκλοφόρησαν στην αγορά. Volvo-Renault Trucks και Daimler έχουν παραγάγει και παραδώσει ηλεκτρικά φορτηγά βαρέως τύπου σε πελάτες πριν η Tesla πολιορκήσει τη Nikola -ο ιδρυτής του οποίου εκδιώχθηκε και καταδικάστηκε για απάτη προ μηνών- που ξεκίνησε την παραγωγή ενός ηλεκτρικού φορτηγού με μπαταρία το Μάρτιο.
Ωστόσο, η Tesla διαθέτει ορισμένα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας που δεν είναι διαθέσιμα αλλού, όπως ένα νέο σύστημα γρήγορης φόρτισης και μια μπαταρία με μεγαλύτερη εμβέλεια από τους ανταγωνιστές. Το σύστημα ταχείας φόρτισης DC αποδίδει έως και 1 MW και χρησιμοποιεί ψυκτικό υγρό με βάση το νερό για να διασφαλίσει ότι είναι ασφαλές στην παροχή αυτής της ισχύος. Η Tesla λέει ότι το Semi μπορεί να ταξιδέψει 800 χλμ με μία μόνο φόρτιση ενώ είναι πλήρως φορτωμένο.
Η νέα τεχνολογία ταχείας φόρτισης θα εγκατασταθεί, τελικά, στους σταθμούς SuperCharging της Tesla και θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία των Cybertrucks. Η εταιρεία σχεδιάζει την παραγωγή του pickup με τα αιχμηρά άκρα στο νέο της εργοστάσιο, στο Ώστιν του Τέξας.