Ένας ερευνητής ασφαλείας ανακάλυψε μυστική ρύθμιση στα οχήματα της Tesla που ξεπερνά κάποιους περιορισμούς της αυτόνομης οδήγησης.
Αυτή τη ρύθμιση που μπορεί να την ενεργοποιήσει η εταιρεία επιτρέπει σε έναν οδηγό να χρησιμοποιεί τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της Tesla, Autopilot και Full Self-Driving, χωρίς να διατηρεί τα χέρια στο τιμόνι για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Όταν ένα Tesla έχει ενεργοποιημένη αυτή τη λειτουργία, εξαλείφει αυτό που οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων αναφέρουν ως… «γκρίνια». Ο ερευνητής έχει ονομάσει το χαρακτηριστικό «Elon Mode», αν και δεν αποτελεί εσωτερική ονοματολογία της εταιρείας.
Να σημειώσουμε ότι η Tesla δεν προσφέρει πλήρως αυτο-οδηγούμενο όχημα, σήμερα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ίλον Μασκ είχε υποσχεθεί να παραδώσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο τουλάχιστον από το 2016.
Υποστήριζε πως ένα Tesla θα ήταν σε θέση να ολοκληρώσει μια δοκιμαστική διαδρομή σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση μέχρι το τέλος του 2017…
Αντίθετα, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της Tesla απαιτούν από ένα φυσικό πρόσωπο ως οδηγό να παραμένει προσεκτικός και έτοιμος να φρενάρει ή να παίρνει όλη την ευθύνη της οδήγησης ανά πάσα στιγμή.
Συνήθως, όταν ένας οδηγός Tesla χρησιμοποιεί Autopilot ή FSD (ή τις παραλλαγές τους), ένα οπτικό σύμβολο αναβοσβήνει στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου για να ζητήσει από τους οδηγούς να εφαρμόσουν αντίσταση στο τιμόνι σε συχνά διαστήματα.
Εάν ο οδηγός δεν πιάσει το τιμόνι, η «γκρίνια» κλιμακώνεται σε ένα μπιπ. Εάν ο οδηγός εξακολουθεί να μην εφαρμόζει πίεση στο τιμόνι σε εκείνο το σημείο, το όχημα μπορεί να απενεργοποιήσει προσωρινά τη χρήση του αυτόματου πιλότου για έως και αρκετές εβδομάδες.
Tesla: Οι αστοχίες εξακολουθούν να… προβληματίζουν
Ο Μασκ είπε σε ένα tweet, πέρυσι τον Δεκέμβριο, ότι θα αφαιρούσε τη «γκρίνια» για τουλάχιστον ορισμένους ιδιοκτήτες Tesla τον Ιανουάριο. Αυτό το σχέδιο δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.
Μέχρι τον Απρίλιο του 2023, ο Μασκ είπε σε ένα άλλο tweet: «Το περιορίζουμε σταδιακά, ανάλογα με τη βελτίωση της ασφάλειας».
Ο ερευνητής ασφαλείας που αποκάλυψε το «Elon Mode» του οποίου η ταυτότητα είναι γνωστή στην Tesla, ζήτησε να τον αναφέρουν με ψευδώνυμο, επικαλούμενος ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο.
Τον Φεβρουάριο, η Tesla εξέδωσε εθελοντική ανάκληση στις ΗΠΑ για 362.758 οχήματά της, προειδοποιώντας ότι το σύστημα Full Self-Driving Beta μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα.
Και επρόκειτο για τη δεύτερη ανάκληση. Η εταιρεία πρόσφερε μια ενημέρωση λογισμικού over-the-air για να αντιμετωπίσει τα ζητήματα.
Το σύστημα FSD Beta εκείνη τη στιγμή θα μπορούσε να προκαλέσει ατυχήματα, ανέφερε η έκθεση ανάκλησης ασφαλείας, επιτρέποντας στα επηρεαζόμενα οχήματα να: «Να κινούνται ανασφαλώς γύρω από διασταυρώσεις, όπως και να ταξιδεύουν ευθεία μέσα από μια διασταύρωση ενώ βρίσκονται σε λωρίδα μόνο στροφής, να εισέρχονται σε πινακίδα ελεγχόμενης στάσης σε διασταύρωση χωρίς να σταματήσουν τελείως ή να προχωρούν σε διασταύρωση κατά τη διάρκεια ενός σταθερού κίτρινου σήματος χωρίς τη δέουσα προσοχή.»
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα από την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ, η Tesla έχει αναφέρει 19 περιστατικά στην υπηρεσία που οδήγησαν σε τουλάχιστον ένα θάνατο και όπου τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της εταιρείας χρησιμοποιήθηκαν εντός 30 δευτερολέπτων από τη σύγκρουση.