Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ, γυρνάει συνέχεια το παιχνίδι με απίστευτους ελιγμούς την κατάλληλη στιγμή.
Η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων ανακοίνωσε κέρδη μετά το καμπανάκι στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Οι μετοχές της αυξήθηκαν περισσότερο από 5% μετά από ώρες, αφότου ο Μασκ είπε ότι η εταιρεία μπορεί να καταφέρει να παράγει 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα φέτος. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:
-Κέρδη (προσαρμοσμένα): 1,19 $ έναντι 1,13 $ ανά μετοχή αναμενόμενα, ανά Refinitiv.
-Έσοδα : 24,32 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 24,16 δισεκατομμυρίων δολαρίων αναμενόμενα, ανά Refinitiv.
Το τρίμηνο του προηγούμενου έτους, η Tesla ανέφερε έσοδα 17,72 δισεκατομμυρίων δολαρίων και προσαρμοσμένα κέρδη 2,52 δολαρίων ανά μετοχή (0,85 δολάρια προσαρμοσμένα για σπλιτ τον Αύγουστο του 2022 ).
Η εταιρία ανέφερε έσοδα 21,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την αυτοκινητοβιομηχανία το τέταρτο τρίμηνο, που αντιπροσωπεύει αύξηση 33% από έτος σε έτος. 467 εκατομμύρια δολάρια από αυτά προήλθαν από ρυθμιστικές πιστώσεις το τέταρτο τρίμηνο του 2022, σχεδόν κατά το ήμισυ σε σχέση με το προηγούμενο έτος την ίδια περίοδο.
Τα μεικτά περιθώρια κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας ανήλθαν στο 25,9%, το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων πέντε τριμήνων. Οι λειτουργικές ταμειακές ροές μειώθηκαν κατά 29% από πέρυσι και κατά 36% από το προηγούμενο τρίμηνο, φθάνοντας στα 3,28 δισεκατομμύρια δολάρια.
“Κλειδί” η προσιτή τιμή
Η εταιρεία αναγνώρισε ότι οι μέσες τιμές πώλησης «γενικά βρίσκονται σε πτωτική τροχιά για πολλά χρόνια» και είπε ότι η «προσιτή τιμή» θα ήταν απαραίτητη για να εξελιχθεί η Tesla σε μια εταιρεία που πουλά πολλά εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως.
Στα τέλη του 2022 και στις πρώτες ημέρες του 2023, η Tesla μείωσε τις τιμές στα αυτοκίνητά της σε όλο τον κόσμο, αναστατώνοντας τους πελάτες στις ΗΠΑ και την Κίνα που αγόρασαν πρόσφατα νέα Tesla σε υψηλότερες τιμές και προκαλώντας μια άμεση πτώση στις τιμές των μεταχειρισμένων Tesla και στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, οι μειώσεις των τιμών φαίνεται να έχουν πυροδοτήσει τη ζήτηση. Μιλώντας σε τηλεφωνική επικοινωνία με μετόχους και αναλυτές την Τετάρτη, ο Μασκ είπε: «Μέχρι στιγμής τον Ιανουάριο έχουμε δει τις ισχυρότερες παραγγελίες από ποτέ στην ιστορία μας. Επί του παρόντος βλέπουμε παραγγελίες σχεδόν διπλάσιες της παραγωγής».
Ένας αναλυτής ρώτησε τον Μασκ γιατί η καθοδήγηση της Tesla για την παραγωγή ήταν μόλις 1,8 εκατομμύρια το 2023, αφού η εταιρεία αύξησε την παραγωγή στα νέα της εργοστάσια.
Ο Μασκ απάντησε ως εξής: «Λέμε το 1,8 γιατί πάντα φαίνεται να υπάρχει ανωτέρα βία που συμβαίνει κάπου στη Γη. Δεν ελέγχουμε αν υπάρχουν σεισμοί, τσουνάμι, πόλεμοι, πανδημίες κ.λπ. Αν είναι μια ομαλή χρονιά, χωρίς κάποια μεγάλη διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας ή τεράστιο πρόβλημα, έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα φέτος. Νομίζω ότι θα υπήρχε ζήτηση και για αυτό».
Η εταιρεία δεν εξέδωσε νέα καθοδήγηση, αλλά επανέλαβε στην ανακοίνωση κερδών της, ότι: «Σχεδιάζουμε να αυξήσουμε την παραγωγή όσο το δυνατόν γρηγορότερα σε ευθυγράμμιση με τον στόχο ετήσιου ρυθμού ανάπτυξης 50% που ξεκινήσαμε να καθοδηγούμε στις αρχές του 2021».
Οι μέτοχοι έθεσαν μια ερώτηση σχετικά με το πώς ο Μασκ σχεδιάζει να προστατεύσει το εμπορικό σήμα και τη φήμη της Tesla από τυχόν αντιδράσεις που προκύπτουν από τις πολιτικές του δηλώσεις και τη νέα θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου του Twitter, της εταιρείας κοινωνικών μέσων που απέκτησε τον Οκτώβριο του 2022. Ο Μασκ απάντησε χαρακτηρίζοντας το Twitter ως εξαιρετικό τρόπος σύνδεσης με πελάτες.
“Ας το κάνουν και οι άλλοι”…
«Έχω 127 εκατομμύρια ακόλουθους. Και συνεχίζει να αυξάνεται γρήγορα. Αυτό υποδηλώνει ότι είμαι αρκετά δημοφιλής. Μπορεί να μην είμαι δημοφιλής σε μερικούς ανθρώπους. Αλλά, για τη συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων, ο αριθμός των ακολούθων μιλάει από μόνος του. Έχω έναν από τους πιο διαδραστικούς λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ίσως στον κόσμο -σίγουρα στο Twitter- και αυτό ήταν στην πραγματικότητα πριν από την εξαγορά. Άρα, το Twitter είναι ένα απίστευτα ισχυρό εργαλείο για την αύξηση της ζήτησης για την Tesla. Και, πραγματικά, ενθαρρύνω εταιρείες εκεί έξω, όλων των ειδών αυτοκινητοβιομηχανίας ή άλλου είδους, να κάνουν περισσότερη χρήση του Twitter και να χρησιμοποιούν τους λογαριασμούς τους στο Twitter με τρόπους που είναι ενδιαφέροντες και ενημερωτικοί, διασκεδαστικοί και αυτό θα συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων όπως ακριβώς συμβαίνει με την Tesla».
Υπηρεσίες και άλλα έσοδα για την Tesla, που περιλαμβάνουν τέλη για επισκευές οχημάτων εκτός εγγύησης, μεταξύ άλλων στοιχείων, έφθασαν τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίμηνο.
Τα έσοδα από την παραγωγή και την αποθήκευση ενέργειας αυξήθηκαν διαδοχικά και από έτος σε έτος, φτάνοντας τα 1,31 δισεκατομμύρια δολάρια. Το κόστος των εσόδων για το ενεργειακό της τμήμα ήταν υψηλό, ωστόσο, στα 1,15 δισεκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο.
Η Tesla είπε ότι είχε εγκαταστήσει την ικανότητα – σε όλα τα εργοστάσιά της – να κατασκευάζει 100.000 οχήματα Model S και X ετησίως και 1,8 εκατομμύρια οχήματα Model Y και Model 3. Η παραγωγική ικανότητα στη Σαγκάη επιτρέπει στην Tesla να κατασκευάζει 750.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα Model 3 και Model Y ετησίως, ανέφερε η εταιρεία, ενώ το πρώτο της εργοστάσιο στο Φρέμοντ της Καλιφόρνια, μπορεί να κατασκευάσει 100.000 από τα ακριβότερα οχήματα Model S και X και 550.000 από το μοντέλο της. 3 και Υ οχήματα. Τα εργοστάσια στο Όστιν του Τέξας και κοντά στο Βερολίνο της Γερμανίας έχουν το καθένα την ικανότητα να κατασκευάζει 250.000 οχήματα Model Y ετησίως.
Το πειραματικό σύστημα
Η Tesla δήλωσε, επίσης, ότι περίπου 400.000 πελάτες στη Βόρεια Αμερική έχουν τώρα τη δυνατότητα να δοκιμάσουν το πειραματικό σύστημα υποβοήθησης οδηγού “FSD Beta”. Η εταιρεία αναγνώρισε αναβαλλόμενα έσοδα 324 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο που σχετίζονται με την FSD, ανέφερε στην ενημέρωση των μετόχων.
Αυτό το σύστημα υποβοήθησης οδηγού είναι διαθέσιμο μόνο σε πελάτες που αγοράζουν ή εγγράφονται στο premium πακέτο υποστήριξης οδηγού της Tesla, που διατίθεται στην αγορά ως δυνατότητα FSD ή Full Self-Driving. Η Tesla δεν κατασκευάζει αυτόνομα οχήματα ή ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού που να είναι ασφαλές στη χρήση χωρίς οδηγό πίσω από το τιμόνι, έτοιμο να κατευθύνει και να φρενάρει ανά πάσα στιγμή. Το FSD Beta περιέχει νέες δυνατότητες λογισμικού που η εταιρεία δεν έχει ακόμη διορθώσει πλήρως.
Επανέλαβε, τέλος, ότι η Cybertruck pickup της βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεκινήσει την παραγωγή φέτος στο Τέξας, αλλά δεν θα φτάσει σε όγκο παραγωγής μέχρι το επόμενο έτος.