Ο δρόμος της ηλεκτροκίνησης μας λένε ότι είναι «μονόδρομος».
Σίγουρα είναι μακρύς, με βιασύνη, ανταγωνισμό, αβεβαιότητα, ατυχήματα και σκαμπανεβάσματα.
H δημόσιου χαρακτήρα υπηρεσία Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων (Department of Motor Vehicles) της Καλιφόρνια κατηγόρησε την Tesla ότι εμπλέκεται σε παραπλανητικές πρακτικές σχετικά με το μάρκετινγκ των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, τα οποία ονομάζονται Autopilot και Full Self Driving στις ΗΠΑ.
Η επιχείρηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Ίλον Μασκ κινδυνεύει περισσότερο από τη φήμη της, σε ένα χειρότερο σενάριο, καθώς θα μπορούσε να χάσει προσωρινά τις άδειες που της επιτρέπουν να λειτουργεί ως κατασκευαστής οχημάτων και έμπορος αυτοκινήτων στην Καλιφόρνια…
Συγκεκριμένα σε δύο καταθέσεις της 28ης Ιουλίου στο Γραφείο Διοικητικών Ακροάσεων της Καλιφόρνια, ένας υπάλληλος και οι δικηγόροι του DMV έγραψαν:
«Αντί, απλώς, να προσδιορίζουν επωνυμίες προϊόντων ή εμπορικών σημάτων, αυτές οι ετικέτες και οι περιγραφές «Αυτόματος πιλότος» και «Πλήρης ικανότητα αυτοοδήγησης» αντικατοπτρίζουν ότι τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με τα χαρακτηριστικά ADAS θα λειτουργούν ως αυτόνομα, αλλά τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με αντίστοιχα χαρακτηριστικά δε θα μπορούσαν κατά τον χρόνο αυτών των διαφημίσεων και δεν μπορούν, τώρα, να λειτουργήσουν ως αυτόνομα οχήματα».
Η Αναπληρώτρια Διευθύντρια για το Γραφείο Δημοσίων Υποθέσεων της California DMV, Ανίτα Γκορ, είπε στο CNBC μέσω e-mail ότι εάν η θέση του τμήματος επικυρωθεί, «θα ζητήσει από την Tesla να διαφημίζει τους καταναλωτές και να εκπαιδεύει καλύτερα τους οδηγούς της σχετικά με τις ικανότητες των συστημάτων.
Λειτουργίες αυτόματου πιλότου και «Πλήρης αυτοοδήγηση», συμπεριλαμβανομένων προειδοποιήσεων προειδοποίησης σχετικά με τους περιορισμούς των χαρακτηριστικών και για άλλες ενέργειες, ανάλογα με τις ανάγκες, δεδομένων των παραβιάσεων.»
Σημείωσε ότι αυτή η ενέργεια αφορά μόνο τις πρακτικές μάρκετινγκ και διαφήμισης της Tesla γύρω από τον Autopilot και το FSD.
Η California DMV διενεργεί ξεχωριστή αναθεώρηση ασφάλειας «του προβλεπόμενου σχεδιασμού και των τεχνολογικών δυνατοτήτων των οχημάτων Tesla», για να καθορίσει εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε δημόσιους δρόμους χωρίς ειδική άδεια…
Το DMV, είπε η Γκορ, θέλει να αποτρέψει την παρεξήγηση και την κακή χρήση των νέων τεχνολογιών οχημάτων από τον οδηγό.
Η Los Angeles Times είχε αναφέρει προηγουμένως και αυτή τις καταθέσεις του DMV στο διοικητικό όργανο.
Η Tesla έχει δεκαπέντε ημέρες για να απαντήσει στις κατηγορίες ενώπιον του διοικητικού δικαστηρίου, διαφορετικά η DMV θα λάβει απόφαση αθέτησης.
Η Tesla περιλαμβάνει τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού Autopilot σε όλα τα πρόσφατα κατασκευασμένα αυτοκίνητά της και πουλά μια premium επιλογή FSD (ή Full Self Driving) για 12.000 $ εκ των προτέρων ή με συνδρομή για 199 $ το μήνα.
Μερικές φορές, η εταιρεία πουλά μια επιλογή ενισχυμένου αυτόματου πιλότου με ένα μέρος των premium χαρακτηριστικών.
Ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων επιτρέπει επίσης στους οδηγούς να δοκιμάζουν ημιτελείς λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού σε δημόσιους δρόμους στις ΗΠΑ μέσω ενός προγράμματος που ονομάζεται FSD Beta (ή Full Self Driving Beta).
Μόνο οι ιδιοκτήτες Tesla που έχουν εγκατεστημένο το premium σύστημα FSD της εταιρείας μπορούν να συμμετέχουν στο FSD Beta.
Οι ιδιοκτήτες πρέπει να λάβουν υψηλό βαθμό ασφάλειας οδηγού, όπως καθορίζεται από το λογισμικό Tesla που παρακολουθεί την οδήγησή τους και, στη συνέχεια, να το διατηρήσουν για να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το FSD Beta.
Η εταιρεία είπε ότι έχει ήδη αναπτύξει πρόσβαση FSD Beta σε περισσότερα από 100.000 προγράμματα οδήγησης, τα περισσότερα στις ΗΠΑ
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, καλούνται τώρα να αναφέρουν σημαντικές συγκρούσεις οχημάτων που έχουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στην Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας.
Τα οχήματα Tesla αποτελούσαν περίπου το 70%, ή περισσότερα από 270, των αναφερόμενων ατυχημάτων που αφορούσαν αυτά τα συστήματα μεταξύ Ιουνίου 2021 και Ιουλίου 2022, σύμφωνα με ομοσπονδιακά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στις αρχές Ιουλίου. Τα δεδομένα δεν προορίζονται να υποδείξουν ποια συστήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας μπορεί να είναι ασφαλέστερα.
Η NHTSA έχει επίσης ξεκινήσει τουλάχιστον 37 ειδικές έρευνες σύγκρουσης για συγκρούσεις που αφορούσαν οχήματα Tesla, όπου τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της εταιρείας θεωρήθηκε ότι ήταν ένας παράγοντας.
Τουλάχιστον 17 θάνατοι προέκυψαν από αυτές τις συγκρούσεις που ενέπνευσαν τις ειδικές έρευνες συντριβής του NHTSA.
Το NHTSA άνοιξε επίσης μια αξιολόγηση της τεχνολογίας Autopilot της Tesla για να επιβεβαιώσει εάν είναι ελαττωματική και πρέπει να ανακληθεί, μετά από μια σειρά ατυχημάτων στα οποία οχήματα της Tesla χτύπησαν οχήματα έκτακτης ανάγκης που ήταν ακίνητα.