Χωρίς επιλογέα ταχυτήτων θα είναι από εδώ και στο εξής τα Model S και Model X της Tesla.
Η αμερικανική εταιρεία αποφάσισε να καταργήσει ένα στοιχείο του αυτοκινήτου, που δεν περιμέναμε ότι θα δούμε να απουσιάζει ποτέ.
Στο πλαίσιο μιας μεγάλης ανανέωσης που αφορά το εσωτερικό των Model S και Model X η Tesla προχώρησε σε πολλές και μεγάλες αλλαγές. Στόχος όλων είναι το περιβάλλον που αντικρίζουν οδηγός και επιβάτες να γίνει όσο πιο minimal μπορεί.
Η πρώτη μεγάλη διαφοροποίηση που βλέπει κάποιος με την πρώτη ματιά, είναι το νέο τιμόνι. Η μορφή και το σχήμα του δε θυμίζουν σε τίποτα όσα ξέρουμε. Πλέον έχει πάψει να είναι κυκλικό, όμως αυτό δεν είναι η μεγαλύτερη αλλαγή. Εκείνη εντοπίζεται στο γεγονός ότι το κομμάτι από τη μέση και πάνω απουσιάζει εντελώς. Ουσιαστικά είναι σαν ένα τετράγωνο που κάποιος του έκοψε το πάνω μισό. Έτσι, με τη μορφή που έχει πλέον πιο πολύ παραπέμπει στα τιμόνια που έχουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, παρά σε εκείνα που συναντάμε στα επιβατικά.
Δείτε πού τοποθετήθηκαν οι πρώτοι ταχυφορτιστές της Tesla στην Ελλάδα
Εκτός από το τιμόνι, όμως, η υπάρχει μία ακόμα αλλαγή η οποία ξενίζει ακόμα περισσότερο. Ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων ανήκει στο παρελθόν. Μέχρι τώρα η εταιρεία του Ίλον Μασκ έβαζε έναν επιλογέα πάνω στην κολώνα του τιμονιού, μια επιλογή που οπτικά θυμίζει πάρα πολύ τις αντίστοιχες υλοποιήσεις της Mercedes. Πλέον αυτό καταργείται και ο οδηγός δε θα έχει κανέναν έλεγχο. Το αυτοκίνητο θα αποφασίζει μόνο του αν πρέπει να κινηθεί προς τα μπροστά, προς τα πίσω ή αν πρέπει να ακινητοποιηθεί. Η σχετική ένδειξη θα εμφανίζεται στην οθόνη. Aν ο οδηγός δε συμφωνεί με αυτή, μέσω της οθόνης θα μπορεί να το δηλώσει στο αυτοκίνητο και να πει προς τα πού θέλει να κινηθεί.
Η αφαίρεση του επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων δημιουργεί απορία σχετικά με τη μοίρα εκείνου για τα φλας. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια σχετική αναφορά. Η αφαίρεση του επιλογέα έγινε στο πλαίσιο της παρουσίας όσο το δυνατόν λιγότερων στοιχείων στο εσωτερικό. Κατά συνέπεια, δεν αποκλείεται να δούμε και εκείνον να φεύγει. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, το αυτοκίνητο θα μαντεύει πού θέλει να πάει ο οδηγός και θα ανάβει το ανάλογο φλας από μόνο του.