Κάθε φορά που βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι ενός Tesla το μυαλό μας πηγαίνει στον Ήλον Μασκ.
Τον ιδιοκτήτη της Tesla, τον εκκεντρικό Μασκ που έχει καταφέρει να αναστατώσει όλη την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με τα μεγαλόπνοα σχέδια, αλλά και τις πράξεις του
Όπως και να χαρακτηρίσεις τον Μασκ είσαι «μέσα».
Δεν είναι εξάλλου τυχαίο το γεγονός ότι κάθε ημέρα υπάρχουν ειδήσεις για την Tesla και τα κατορθώματα του Μασκ.
Και αυτό γιατί ο Μασκ είναι ένας. Αυτός, όπως ακριβώς θέλει να είναι και φυσικά Δεν αντιγράφεται.
Το πρωτότυπο δεν αντιγράφεται γιατί ως πηγή υπάρχει αυτή η διαφορετικότητα, η τρέλα που χαρακτηρίζει τον επιχειρηματία, κάνοντας τόσο ξεχωριστή την Tesla.
Ο οποίος όμως τι έχει καταφέρει. Όταν γίνεται συζήτηση για την ηλεκτροκίνηση και τα ηλεκτρικά οχήματα, η σκέψη πηγαίνει στην Tesla.
Ήταν αυτός που έδωσε ώθηση στην ηλεκτροκίνηση με τα οχήματα που έφεραν την υπογραφή του.
Ακόμα και οδηγοί με θέση σταθερή απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, άλλαξαν τη στάση τους και οδηγούν Tesla,για αυτήν ακριβώς την ιδέα που πρεσβεύει ο Μασκ μέσω των οχημάτων του.
Το πάθος δηλαδή ενός εκκεντρικού που έκανε μέσω των αυτοκινήτων του πιο γνωστή την ηλεκτροκίνηση.
Και πίσω από το βαρύ σήμα, που παραπέμπει στον Νικόλα Τέσλα, τον εφευρέτη του ηλεκτρισμού, και κοσμεί το μπροστινό καπό, είναι αυτοκίνητα που εάν είχαν άλλο σήμα, θα ήταν απλά στα αζήτητα.
Διότι ξεπερνώντας την αισθητική που είναι ζήτημα ενός εκάστου, τα μοντέλα Tesla δε φημίζονται για την πολυτέλειά τους, όπως και στο άσπρο Model Y Performance.
Οθόνη μίνι TV
Αλλού είναι το «κλειδί» και σε αυτό είναι η τεχνολογία και κατά δεύτερον η άνεση μέσα από μίνιμαλ εσωτερικό, με την τεράστια οθόνη 15 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό να αποτελεί την πύλη για όλες ανεξαιρέτως τις λειτουργίες.
Καταρχήν το Tesla Model Y όπως και τα άλλα μοντέλα δε συνοδεύονται από το παραδοσιακό κλειδί.
Δεν υπάρχουν ούτε χειρολαβές για να ανοίξεις τιος πόρτες όταν θέλεις να εξέλθεις. Στη θέση τους μπουτόν που ανοίγουν τις πόρτες ηλεκτρικά και παράθυρα χωρίς πλαίσιο.
Συνοδεύεται από μια κάρτα μεγέθους πιστωτικής και πιο λεπτής, μέχρι να «κατεβάσεις» την εφαρμογή της Tesla στο smartphone όπου όλα πλέον γίνονται από εκεί, με την προϋπόθεση ότι είναι ανοικτό το Bluetooth.
Κλειδώνει/ξεκλειδώνει, παρκάρεις φεύγεις, όλα μέσω του smartphone. και από πλευράς ασφάλεια ελέγχεται το αυτοκίνητο μέσω smartphone για περίπτωση κλοπής.
Και στη συνέχεια όλα από την οθόνη με πανεύκολο ελληνικό μενού που σε «οδηγεί» σε όλες τις λειτουργίες (ακόμα και για ρύθμιση του τιμονιού, άνοιγμα το ντουλαπάκι του συνοδηγού αλλά και για περιορισμό της ταχύτητας)
Φυσικά σύνδεση στο διαδίκτυο, πληροφορίες για την κίνηση και ότι άλλο φαντάζεστε.
Επιπλέον έχεις και έναν «πύραυλο» καθώς το λευκό Model Y Ρerformance με τους δύο ηλεκτροκινητήρες η απόδοσή τους φτάνει συνολικά τους 530 ίππους, με 75 kWh μπαταρία. Χαμηλωμένο αμάξωμα και ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων 255/35 και 275/35 21 αντίστοιχα για μπροστά/πίσω σε ζάντες 21 ιντσών με θέα τις κόκκινες δαγκάνες που κυριολεκτικά σε «κολλάει» στο κάθισμα κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης όπου σύμφωνα με την εταιρία τα χρονόμετρα σταματούν στα 3,7 δευτ. με τελική 250 χλμ./ώρα. (514 χλμ. αυτονομία WLTP)
Παρά το βάρος των 2 τόνων είναι εντυπωσιακή η λειτουργία των αναρτήσεων που παρά το γεγονός ότι οι ελληνικοί δρόμοι με τα χιλιάδες μπαλώματα στην άσφαλτο, τις λακκούβες, τα καπάκια από τα φρεάτια, τα σαμαράκια, και σε συνδυασμό με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, δεν «κτυπάνε» και φυσικά δεν αισθάνονται άβολα οδηγός και εκλεκτοί επιβάτες.
Ταξιδεύεις φοβερά άνετα, ήσυχα σε όλες τις ταχύτητες, «παρέα» με το υψηλής απόδοσης Hi-Fi με τα 14 ηχεία, ενώ δεν μπορούμε να καταλάβουμε τη σκέψη, γιατί η εταζέρα είναι σταθερή περιορίζοντας το χώρο των αποσκευών.
Στο δια ταύτα λοιπόν. Η Tesla όπως και με το Model Y Performance είναι άποψη. Hλεκτρική άποψη.
Αυτό αγοράζεις που δε συγκρίνεται με ότι άλλο κυκλοφορεί. Είπαμε ο Μασκ.
Αισθάνεσαι άνετα πίσω από το τιμόνι, δε θα το λέγαμε ότι είναι για καθημερινή χρήση καθώς είναι μεγάλο αυτοκίνητο και ειδικά πλατύ (διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.7561 χλστ./1.921 χλστ./1.624 χλστ.) είναι γρήγορο, ειδικά η έκδοση Performance και φυσικά παράδεισος για τους φίλους των gadget.
To λευκό των φωτογραφιών είναι κατασκευασμένο στο Gigafactory στο Βερολίνο και η τιμή στη χώρα μας ανέρχεται στα 66.990 ευρώ