Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) ξεκίνησε δύο ακόμη ειδικές έρευνες ατυχημάτων που αφορούσαν οχήματα Tesla.
Πιστεύεται ότι τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της εταιρείας ήταν ένας παράγων.
Η Tesla προσφέρει ένα τυπικό πακέτο υποβοήθησης οδηγού που ονομάζεται Autopilot σε όλα τα νέα αυτοκίνητά της, σήμερα. Πουλά επίσης πρόσθετα χαρακτηριστικά σε ένα πακέτο που διατίθεται στην αγορά ως Βελτιωμένος Αυτόματος πιλότος ή Πλήρης Αυτο-οδήγηση, στις ΗΠΑ, το οποίο κοστίζει 15.000 $ ή 199 $ το μήνα. Η εταιρεία επιτρέπει, επίσης, σε ορισμένους ιδιοκτήτες να έχουν πρόσβαση σε λειτουργίες που δεν έχουν πλήρως διορθωθεί στο πλαίσιο του προγράμματος FSD Beta και να δοκιμάσουν αυτές τις δυνατότητες σε δημόσιους δρόμους.
Πήγαινε όπου να ‘ναι…
Κανένα από τα αυτοκίνητα της εταιρείας δεν είναι ακόμα αυτόνομο και κανένας κατασκευαστής οχημάτων δεν πουλά αυτοκίνητο χωρίς οδηγό, σήμερα, στις ΗΠΑ. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ, είχε πει στους μετόχους ότι ένα αυτό-οδηγούμενο Tesla θα μπορούσε να πραγματοποιήσει μια δοκιμαστική μονάδα cross-country χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση μέχρι το τέλος του 2017, αλλά η εταιρεία δεν ολοκλήρωσε ποτέ αυτή την επιδίωξη…
Τα νέα ατυχήματα που προστέθηκαν στη λίστα ερευνών της NHTSA αυτόν τον μήνα περιελάμβαναν μια σύγκρουση για την Ημέρα των Ευχαριστιών που “παγίδευσε” οκτώ αυτοκίνητα αφού ένας οδηγός σε ένα Tesla Model S του 2021 κινούνταν ακανόνιστα στις λωρίδες κυκλοφορίας στη Γέφυρα του Κόλπου του Σαν Φρανσίσκο.
Ο οδηγός του Model S, το οποίο είναι το premium sedan της Tesla, ισχυρίστηκε ότι χρησιμοποιούσε τις λειτουργίες Full Self Driving της εταιρείας, σύμφωνα με αρχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το California Highway Patrol, όπως ανέφερε πρώτα το CNN .
Ένα άλλο πρόσφατο ατύχημα που προστέθηκε στη λίστα του NHTSA αφορούσε ένα Tesla Model 3 του 2020, το βασικό σεντάν της εταιρείας.
Σύμφωνα με στοιχεία που ελήφθησαν, η υπηρεσία εξετάζει τουλάχιστον 41 ατυχήματα που αφορούν οχήματα Tesla όπου εμπλέκονται αυτοματοποιημένα χαρακτηριστικά, όπως αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης ή πιο εκτεταμένα χαρακτηριστικά συστήματος υποβοήθησης οδηγού που περιλαμβάνονται στο Autopilot, FSD και FSD Beta.
Τα αρχεία δείχνουν ότι 14 από αυτές τις προηγούμενες έρευνες αφορούν ατυχήματα που οδήγησαν σε θανάτους.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει επίσης αγωγές καταναλωτών και ομοσπονδιακό και κρατικό έλεγχο σχετικά με τους ισχυρισμούς ασφάλειας και τις πρακτικές μάρκετινγκ. Η California DMV κατηγόρησε την Tesla ότι εμπλέκεται σε ψευδείς διαφημίσεις γύρω από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της.
Σε μια πρόσφατη απάντηση σε μήνυση καταναλωτή που κατατέθηκε στην Καλιφόρνια, η Tesla είπε ότι η «αποτυχία» της να πραγματοποιήσει τον «μακροπρόθεσμο, φιλόδοξο στόχο» της δεν ισοδυναμεί με απάτη και ότι θα επιτύχει αυτόνομη οδήγηση μόνο «μέσω συνεχών και αυστηρών βελτιώσεων».
Και νέα βουτιά της μετοχής
Κατόπιν όλων αυτών, η μετοχή της Tesla υποχώρησε ξανά, σχεδόν κατά 9%, την Πέμπτη, καθώς οι αναλυτές γίνονται όλο και πιο αβέβαιοι για τις προοπτικές της εταιρείας. Η μετοχή έχει υποχωρήσει, περίπου, 70% σε ετήσια βάση.
Μετά το καμπανάκι της Τετάρτης, η Canaccord Genuity μείωσε τον στόχο τιμής της για την αυτοκινητοβιομηχανία από 304 δολάρια σε 275 δολάρια, επικαλούμενη το «κοσμικά κακό» δημόσιο αίσθημα και την «αναστατωμένη» βάση των μετόχων -φοβούνται την αποδυνάμωση της ζήτησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας σε όλο τον κόσμο. Εν τω μεταξύ, η Tesla άρχισε να προσφέρει εκπτώσεις 7.500 δολαρίων σε ορισμένα από τα ηλεκτρικά της οχήματα υψηλής τιμής, διπλασιάζοντας τα προηγούμενα κίνητρά της, σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει τους πελάτες… Ειδικότερα, εν μέσω δύσκολων οικονομικών συνθηκών, η Tesla προσέφερε εκπτώσεις στα αυτοκίνητά της στις ΗΠΑ, τον Καναδά, το Μεξικό και την Κίνα. Οι μετοχές της Tesla έχουν επίσης επιβαρυνθεί από τις ανησυχίες των επενδυτών ότι ο Μασκ αποσπάται η προσοχή και βλάπτει την μάρκα Tesla με την αμφιλεγόμενη διαχείριση του Twitter και τα εμπρηστικά πολιτικά σχόλια του στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Διαβάστε ακόμα: