Οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές Αρχές ασφάλειας οχημάτων των ΗΠΑ ξεκίνησαν μια νέα, ειδική έρευνα σύγκρουσης για μια θανατηφόρα πρόσκρουση.
Ενεπλάκη σε αυτήν Tesla σεντάν Model S και πυροσβεστικό όχημα στο Γουόλνατ Κρικ της Καλιφόρνια, τον περασμένο μήνα.
Ο οδηγός του Tesla έχασε τη ζωή του, ένας επιβάτης τραυματίστηκε σοβαρά και τέσσερις πυροσβέστες που βρίσκονταν μέσα στο πυροσβεστικό όχημα μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο μετά τη σύγκρουση, σύμφωνα με αρχεία της Περιπολίας Αυτοκινητοδρόμων της Καλιφόρνια και την Πυροσβεστική Υπηρεσία της κομητείας Κόντρα Κόστα.
Το Associated Press ανέφερε για πρώτη φορά την ειδική έρευνα από την Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αρχεία της πυροσβεστικής, μετά το περιστατικό στις 18 Φεβρουαρίου, το πυροσβεστικό όχημα ήταν σταθμευμένο στη μέση ενός διαπολιτειακού αυτοκινητόδρομου για να προστατεύσει άλλους πυροσβέστες που ρυμούλκησαν ένα όχημα αναπήρου από την περιοχή τη στιγμή που το όχημα Tesla έπεσε πάνω σε αυτό.
Ξεχωριστές έρευνες
Ο οργανισμός NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) και η CHP (California Highway Patrol) έχουν ξεκινήσει ξεχωριστές έρευνες για τη συντριβή.
Η CHP ανέφερε μετά το θανατηφόρο περιστατικό, ότι: «Δεν είναι σαφές εάν η επίδραση ναρκωτικών ή αλκοόλ είναι ένας παράγοντας σε αυτό το δυστύχημα. Δεν ήταν δυνατό να προσδιοριστεί στη σκηνή εάν το Tesla λειτουργούσε με πρωτοβουλία του οδηγού ή σύστημα αυτόνομης οδήγησης ενεργοποιημένο τη στιγμή της σύγκρουσης».
Και οι δύο Αρχές θέλουν να μάθουν εάν τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της Tesla, τα οποία διατίθενται στην αγορά ως επιλογές Autopilot και Full Self-Driving στις Ηνωμένες Πολιτείες, ευθύνονται για το περιστατικό.
Ως γνωστόν, όλα τα νέα οχήματα Tesla στις ΗΠΑ συνοδεύονται από ένα τυπικό πακέτο υποβοήθησης οδηγού που ονομάζεται Autopilot. Οι πελάτες που καταβάλλουν στην Tesla μια μηνιαία συνδρομή 199 $ ή 15.000 $ προκαταβολικά μπορούν επίσης να αποκτήσουν πρόσθετες λειτουργίες υποστήριξης οδηγού ως μέρος ενός πακέτου premium που ονομάζεται FSD, το οποίο σημαίνει Full Self-Driving. Η εταιρεία προειδοποιεί, πάντως, τους οδηγούς να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι και να είναι έτοιμοι να αναλάβουν το τιμόνι ή το φρενάρισμα ανά πάσα στιγμή.
Η έρευνα της σύγκρουσης αποτελεί μέρος μιας εκτεταμένης έρευνας της NHTSA για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της Tesla και της απόδοσής τους γύρω από σταθμευμένα οχήματα πρώτης αντίδρασης. Σύμφωνα με αρχεία στον ιστότοπο του οργανισμού, η NHTSA άνοιξε μια «προκαταρκτική αξιολόγηση» των συστημάτων Autopilot της Tesla στις 13 Αυγούστου 2021. «Η έναρξη της έρευνας υποκινήθηκε από μια σωρεία ατυχημάτων στα οποία οχήματα της Tesla, που λειτουργούσαν με αυτόματο πιλότο, χτύπησαν ακίνητα οχήματα στο δρόμο ή στην άκρη του δρόμου σε οχήματα άμεσης δράσης σε προϋπάρχουσες σκηνές σύγκρουσης», ανέφερε.
Ήταν 14 με Autopilot
Σύμφωνα με την έκθεση του NHTSA, τουλάχιστον 14 Tesla έχουν προσκρούσει σε οχήματα άμεσης δράσης ενώ χρησιμοποιούσαν το σύστημα Autopilot.
Η NHTSA επέκτεινε την έρευνα σε μια «μηχανική ανάλυση» την άνοιξη του 2022, προκειμένου να προσδιορίσει εάν τα συστήματα της Tesla μπορεί να «επιδεινώσουν τους ανθρώπινους παράγοντες ή τους κινδύνους ασφάλειας συμπεριφοράς υπονομεύοντας την αποτελεσματικότητα της επίβλεψης του οδηγού».
Με απλά λόγια, προσπαθεί να προσδιορίσει εάν ο αυτόματος πιλότος, το FSD και άλλα χαρακτηριστικά υποβοήθησης του οδηγού της Tesla κάνουν τους οδηγούς να αποσπώνται τόσο πολύ από το δρόμο που θα οδηγούσαν με μεγαλύτερη ασφάλεια χωρίς αυτά.