Η φθηνότερη μπαταρία που εξελίσσει η Tesla, θα προωθηθεί σε μια τριετία, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Διευθύνοντος Συμβούλου της, Έλον Μασκ.
Στο πλαίσιο της «Ημέρας της Μπαταρίας» οι επενδυτές περίμεναν δύο σημαντικές ανακοινώσεις από τον Μασκ και ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα.
Δηλαδή, την ανάπτυξη μιας μπαταρίας ικανής να χρησιμοποιηθεί για 10 χρόνια και να παρέχει τις υπηρεσίες της για εκατομμύρια μίλια και έναν συγκεκριμένο στόχο για την μείωση του κόστους -εκφρασμένο σε δολάρια ανά κιλοβατώρα, καθώς και τη μείωση της τιμής του ηλεκτρικού οχήματος κάτω από την τιμή ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.
Κανένα συγκεκριμένο στοιχείο δεν έδωσε ο Μασκ. Υποσχέθηκε, αντιθέτως, ότι τα επόμενα χρόνια θα μειώσει το κόστος της μπαταρίας στο μισό, αξιοποιώντας τη νέα τεχνολογία και τις καινούργιες διαδικασίες παραγωγής και πως θα λανσάρει ένα «προσιτό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αξίας 25.000 δολαρίων, το οποίο θα συγκρίνεται σε τεχνικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο που διατίθεται τώρα στην αγορά.
Η Tesla υπολογίζει ότι θα μπορεί να κατασκευάζει έως και 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως. Φέτος, ολόκληρη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να παραδώσει 80 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Κατόπιν των ανακοινώσεων, επανεκτιμήθηκαν τα νέα δεδομένα και μειώθηκε η αγοραία αξία της Tesla κατά 50 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το Reuters. Συνυπολογίσθηκε, φυσικά, από τους επενδυτές τους ότι συχνά η Tesla, δεν έχει πετύχει τους στόχους παραγωγής που θέτει το αφεντικό της…
Μέσα σε όλα αυτά η εταιρεία παρουσίασε και ένα νέο μοντέλο, το S Plaid, ένα σεντάν με αυτονομία 520 μίλια, που μπορεί να φτάσει σε κορυφαίες ταχύτητες έως και 320 χλμ./ώρα. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2021. Το S Plaid, παρουσιάσθηκε στον ιστότοπο της Tesla στη τιμή των 140.000 δολαρίων.
Στην αρχή της εκδήλωσης, ο Mασκ περπατούσε στη σκηνή φορώντας ένα μαύρο μπλουζάκι και τζιν. Το ακροατήριο του ήταν περίπου 240 μέτοχοι. Ο κάθε μέτοχος καθόταν μέσα σε ένα Tesla Model 3 στο χώρο στάθμευσης της εταιρείας. Για να μειώσει το κόστος του οχήματος, ο Mασκ περιέγραψε μια νέα γενιά μπαταριών σε σχέση με τις υπάρχουσες μπαταρίες, οι οποίες θα είναι πιο ισχυρές, με μεγαλύτερη αντοχή στη χρήση και θα κοστίζουν το μισό από τις υπάρχουσες μπαταρίες. Η νέα τεχνολογία, θα παρέχει πέντε φορές περισσότερη ενέργεια, έξι φορές περισσότερη ισχύ και πολύ μεγαλύτερη αυτονομία, δήλωσε ο Mασκ, προσθέτοντας ότι η πλήρης παραγωγή απέχει περίπου 3 χρόνια.
Προκειμένου να συμβάλει στη μείωση του κόστους, ο Mάσκ υποστήριξε πως η Tesla σχεδιάζει να ανακυκλώσει τις μπαταρίες στο εργοστάσιο στη Νεβάδα και παράλληλα να μειώσει την ποσότητα κοβάλτιου που απαιτείται για την κατασκευή της κάθε μπαταρίας. Το κοβάλτιο είναι ένα από τα πιο ακριβά υλικά για τις μπαταρίες. Στόχος της Tesla είναι να πλησιάσει το μηδέν, η ποσότητα του κοβαλτίου. Σκοπεύει επίσης να κατασκευάσει τις δικές της μπαταρίες νέας γενιάς σε πολλά αυτοματοποιημένα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο. Οι μετοχές σε δύο προμηθευτές μπαταριών της Tesla, στην LG Chem της Νότιας Κορέας και στην Panasonic Corp της Ιαπωνίας, υποχώρησαν επίσης μετά την ανακοίνωση.
Την ώρα, που οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν την ηλεκτροκίνηση για να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, οι επενδυτές αναζητούν αποδείξεις ότι η Tesla μπορεί να αυξήσει το προβάδισμά της στην τεχνολογία ηλεκτροδότησης έναντι των αυτοκινητοβιομηχανιών που παράγουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων και των κερδών τους από οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ενώ οι μέσες τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια χάρη στις αλλαγές στη σύνθεση της μπαταρίας, είναι ακόμα σημαντικά πιο ακριβά από τα συμβατικά αυτοκίνητα, με την μπαταρία να εκτιμάται ότι αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Ερευνητές θεωρούν ότι η ισοτιμία των τιμών ή το σημείο στο οποίο τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ίσης αξίας με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, θα επιτευχθεί όταν οι μπαταρίες θα κοστίζουν 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα (kWh). Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ηλεκτρικών οχημάτων Cairn Energy Research Advisors, οι μπαταρίες της Tesla κόστιζαν 156 δολάρια ανά kWh το 2019.