Διαρκή καθοδική πορεία γνωρίζουν οι μετοχές της κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων περισσότερο από 35% από τον Απρίλιο μέχρι σήμερα.
Ο Ίλον Μασκ ανακοίνωσε για πρώτη φορά ότι συμφώνησε να αγοράσει το Twitter στις 25 Απριλίου 2022.
Οι μετοχές της Tesla έκλεισαν τότε στα 332,67 δολάρια και χθες στα 207,47 δολάρια, την πρώτη πλήρη εβδομάδα της νέας ιδιοκτησίας του Twitter.
Μόνο την Παρασκευή, η πτώση ήταν στο 3,6%, εν μέσω ενός ράλι της αγοράς που ακολούθησε μια ασταθή εβδομάδα -συγκριτικά, ο Nasdaq Composite υποχώρησε κατά περίπου 18% στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Ο Musk μίλησε στο 29ο ετήσιο Baron Investment Conference την Παρασκευή, όπου ο επενδυτής hedge fund, Ρον Μπάρον, ο οποίος είναι, πλέον, μέτοχος της Tesla, της SpaceX και του Twitter και γενικά θετικά διακείμενος για τις επιχειρήσεις του Μασκ, ρώτησε τον ζάμπλουτο Διευθύνοντα Σύμβουλο για τα «ταχυδακτυλουργικά» και τις νέες ευθύνες του…
Εκτός από τη λειτουργία μιας εταιρείας κατασκευής επαναχρησιμοποιήσιμων πυραύλων και δορυφορικού Διαδικτύου (SpaceX), καθώς και μιας πολυεθνικής εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων και βιώσιμης ενέργειας (Tesla), καθώς και τη χρηματοδότηση και ίδρυση μιας εταιρείας τσιπ εγκεφάλου (Neuralink) και επιχειρήσεων κατασκευών σηράγγων (The Boring Company), ο Μασκ αυτοαποκαλείται πλέον «Chief Twit». Πιο επίσημα, είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος και ο μοναδικός διευθυντής του Twitter μετά τη συμφωνία των 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Μασκ απάντησε, λοιπόν, στον Μπάρον, ότι: «Ο φόρτος εργασίας μου αυξήθηκε από περίπου, δεν ξέρω …78 ώρες την εβδομάδα σε πιθανώς 120», προσθέτοντας ότι, «από τη στιγμή που το Twitter βρίσκεται στον σωστό δρόμο, νομίζω ότι είναι πολύ πιο εύκολο να το διαχειριστείς σε σχέση με το SpaceX ή την Tesla».
Δεν είπε ποιος, αν κάποιος, μπορεί να τον αντικαταστήσει ως Διευθύνων Σύμβουλος του Twitter, αν και δήλωσε στους οπαδούς του ότι η θέση του ως αποκλειστικού διευθυντή και διευθύνοντος συμβούλου του κοινωνικού δικτύου είναι προσωρινή.
Η ιδιοκτησία του κοινωνικού δικτύου από τον Μασκ έχει προκαλέσει ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων της GM και της Audi, να σταματήσουν τις διαφημιστικές δαπάνες εκεί. Αλλά, δεν είναι ξεκάθαρο πώς θα επηρεάσει την Tesla μακροπρόθεσμα.
H Tesla βασίζεται εδώ και πολύ καιρό στο Twitter και στους τεράστιους ακόλουθους του Μασκ εκεί, για τη διάδοση πληροφοριών στους μετόχους, o δε Μασκ τις χρησιμοποιεί για να προωθήσει όλες τις εταιρείες του, τα προϊόντα τους και τη δική του εικόνα για τον εαυτό του… δωρεάν. Συχνά, εμπνέει τους θαυμαστές του να ενωθούν μαζί του στο Twitter για να επιτεθούν σε αντιληπτούς εχθρούς, όπως εκλεγμένους αξιωματούχους, ρυθμιστικές αρχές όπως η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, δημοσιογράφους και υποστηρικτές της ασφάλειας του αυτοκινήτου που θεωρούνται υπερβολικά επικριτικοί με την Tesla.
Για τη διαχείριση του Twitter, ο Μασκ έχει εξουσιοδοτήσει περισσότερους από 50 υπαλλήλους του στην Tesla, κυρίως του Autopilot και άλλους μηχανικούς λογισμικού, μαζί με αρκετούς έμπιστους συμβούλους και υποστηρικτές από τις άλλες επιχειρήσεις του. Δεν έχει εξηγήσει ακόμη πώς θα χωριστούν τα προγράμματα των εργαζομένων της Tesla, πώς θα πληρώνονται ή συσχετίζονται οι ευθύνες τους έναντι του Twitter και της Tesla.
Στο συνέδριο επενδυτών, ο Μασκ επανέλαβε επίσης ότι η Tesla εξακολουθεί να σκοπεύει να αναπτύξει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι λιγότερο ακριβό από το εισαγωγικό ηλεκτρικό σεντάν Model 3. Επανέλαβε, επίσης το στόχο να μπορεί να παράγει 40.000 αυτοκίνητα την ημέρα!
Ο Μασκ είπε επίσης, δεδομένου του πόσες μπαταρίες θα απαιτούσε αυτό το επίπεδο παραγωγής, μέταλλα και άλλα υλικά που απαιτούνται για την κατασκευή τους, πως φαίνεται όλο και πιο πιθανό η Tesla να χρειάζεται να συμμετέχει άμεσα στην εξόρυξη, αντί να βασίζεται πλήρως σε εξωτερικούς προμηθευτές.
Ο Μπάρον τον ρώτησε εάν η Tesla συζητούσε ή σκέφτηκε μια επένδυση στην Glencore, όπως είχαν αναφέρει προηγουμένως ορισμένα ειδησεογραφικά μέσα. Ο Μασκ είπε, «Ποτέ δεν σκεφτήκαμε να επενδύσουμε στην Glencore» και τόνισε όταν πρόκειται για εξόρυξη λιθίου, «Μιλάω για την Tesla, που το κάνουμε μόνοι μας».
Η πτώση των μετοχών της Tesla από τότε που ο Μασκ ανακοίνωσε τη συμφωνία τον Απρίλιο ήταν πολύ πιο απότομη από τις αντίστοιχες αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι μετοχές της General Motors και της Ford μειώθηκαν κατά περίπου 2% και 11%, αντίστοιχα, ενώ η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Rivian έχει πέσει λίγο πάνω από 5%.