Ό,τι και να λένε στον ανταγωνισμό, το μαγαζί του Ίλον Μασκ πουλάει.
Η Tesla δημοσίευσε τους αριθμούς παραγωγής και παράδοσης οχημάτων για το δεύτερο τρίμηνο για το 2022:
-Συνολικές παραδόσεις: 254.695
-Συνολική παραγωγή: 258.580
Οι αριθμοί παράδοσης, οι οποίοι είναι η πλησιέστερη προσέγγιση των πωλήσεων που ανέφερε η Tesla, έπεσαν πολύ λιγότερο από τις προσδοκίες των αναλυτών.
Σύμφωνα με μια έκθεση που συντάχθηκε από το Street Account που ανήκει στην FactSet (ΗΠΑ), οι αναλυτές περίμεναν παραδόσεις 256.520 οχημάτων για το τρίμηνο, το οποίο χαρακτηρίστηκε από τους περιορισμούς Covid, τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, την έλλειψη ημιαγωγών και άλλων ανταλλακτικών.
Πέρυσι, η Tesla παρέδωσε 201.250 οχήματα το δεύτερο τρίμηνο, την πρώτη φορά που παρέδωσε περισσότερες από 200.000 μονάδες σε διάστημα τριών μηνών. Το πρώτο τρίμηνο του 2022, η Tesla παρέδωσε 310.048 οχήματα.
Οι τελευταίοι αριθμοί παραδόσεων αντιπροσωπεύουν αύξηση πωλήσεων 26,5% σε ετήσια βάση και μείωση 17,9% διαδοχικά για την επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων του Μασκ.
Η εταιρεία έχει, προϋπολογίσει, περίπου, 50% μέση ετήσια ανάπτυξη, μακροπρόθεσμα, ανάλογα με την παραγωγική ικανότητα και άλλους παράγοντες.
Στην Κίνα, το β΄τρίμηνο, η Tesla έπρεπε να διακόψει ή να επιτρέψει μόνο μερικές εργασίες στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη για εβδομάδες λόγω επιβολής κανόνων δημόσιας υγείας που σχετίζονται με τον Covid. (Η FactSet σημείωσε ότι ορισμένες προβλέψεις αναλυτών εξαιρέθηκαν από τη συναίνεση του StreetAccount, εάν δεν λάμβαναν υπόψη το κλείσιμο του εργοστασίου στη Σαγκάη.)
Άλλες κρίσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, που επιδεινώθηκαν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, επηρέασαν επίσης την Tesla και την ευρύτερη αυτοκινητοβιομηχανία κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Ασφαλώς, η Tesla παλεύει με το υψηλό κόστος κατασκευής και της έναρξης παραγωγής σε νέα εργοστάσια στο Ώστιν του Τέξας και κοντά στο Βερολίνο, εκτός από τα εργοστάσιά της στο Fremont, στην Καλιφόρνια και στη Σαγκάη.
Ο Μασκ δήλωσε δημόσια ότι τα νέα εργοστάσια κοστίζουν δισεκατομμύρια στην Tesla, αλλά δεν έχουν καταφέρει ακόμη να φτιάξουν αρκετά οχήματα και μπαταρίες για να δικαιολογήσουν το κόστος τους.
Καθώς οι νεοφυείς επιχειρήσεις και οι παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν περισσότερα νέα ηλεκτρικά οχήματα, το μερίδιο της Tesla στην παγκόσμια και εγχώρια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται(;) να μειωθεί, αλλά θα παραμείνει σημαντικό, πονοκεφαλιάζοντας τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.