Το κιβώτιο ταχυτήτων στα Tesla είναι αυτόματο, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά, όμως η εταιρεία αποφάσισε ότι αυτό δεν ήταν αρκετό και αποφάσισε να πάει ένα βήμα παρακάτω. Ο λεβιές, λοιπόν, για το χειρισμό του αυτόματου κιβωτίου είναι κάτι που στα ανανεωμένα Model S και Model X ο οδηγός δε θα βρει όσο και αν ψάξει, καθώς η αμερικανική μάρκα τον κατάργησε.
Ωραίο, αλλά…
Αυτή η κίνηση οδήγησε σε μία ακόμα πιο μινιμαλιστική εικόνα το εσωτερικό των δύο μοντέλων της εταιρείας που παράγει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Ωστόσο, εύλογα δημιουργείται η απορία πώς θα δώσει εντολή ο οδηγός ώστε το αυτοκίνητο να κινηθεί μπροστά, πίσω ή να παρκάρει.
Η λύση
Η απάντηση είναι ότι δε θα τη δώσει. Αντίθετα, το αυτοκίνητο θα αποφασίζει και θα κάνει την ανάλογη επιλογή μόνο του. Για να αποφασίσει τι θα κάνει το σύστημα θα λαμβάνει υπόψιν του, μεταξύ άλλων, παράγοντες όπως πιθανά εμπόδια μπροστά ή πίσω από το αυτοκίνητο, στοιχεία που θα τραβάει από τους χάρτες του GPS, αλλά και από τη live ενημέρωση για τις συνθήκες κυκλοφορίας που επικρατούν στην περιοχή.
Elon Musk: Θα βάλω λουκέτο στην Tesla εάν ισχύει κάτι τέτοιο
Πάλι καλά
Φυσικά, επειδή το αυτόματο σύστημα για το κιβώτιο μπορεί να έχει επιλέξει κάτι αλλά ο οδηγός να θέλει να κάνει το αντίθετο, υπάρχει η δυνατότητα της ανάλογης επιλογής από την οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Πρόκειται για τη μεγάλη κεντρική οθόνη που διαθέτουν όλα τα Tesla και μέσω της οποίας πραγματοποιούνται σχεδόν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Ok, so this is how u change gears on the new S/X 🤔😎@elonmusk @tesla pic.twitter.com/dXtsSzQBAS
— Michael Hsu (@hsumacher) March 24, 2021
Παράξενο
Σίγουρα η ιδέα ενός αυτοκινήτου το οποίο δε διαθέτει λεβιέ για τον έλεγχο του αυτόματου κιβωτίου είναι πρωτοποριακή αλλά και αρκετά “ξένη” για σημαντική μερίδα των οδηγών.
Σύμφωνα με τον ίδιο τον Elon Musk, αν κάποιος οδηγήσει με αυτό το νέο σύστημα της εταιρείας του και μετά επιστρέψει σε ένα αυτοκίνητο με κλασικό αυτόματο κιβώτιο, αισθάνεται άβολα και του φαίνεται παλιομοδίτικο.
Το νομικό πλαίσιο
Άσχετα από την αίσθηση και την επιτυχία ή μη του συστήματος ώστε να επιλέγει κάθε φορά την κατάλληλη λειτουργία στο κιβώτιο, η Tesla θα δυσκολευτεί να περάσει αυτή την αλλαγή στα μοντέλα παραγωγής. Ο λόγος είναι ότι σε αρκετές αγορές υπάρχουν πολύ σαφείς και ξεκάθαροι κανόνες σχετικά με το πώς πρέπει να απεικονίζονται τα αρχικά PRND (δηλαδή τα τέσσερα γράμματα που συναντάμε σχεδόν σε όλα τα αυτόματα κιβώτια), οπότε η αμερικανική εταιρεία θα πρέπει να βρει τρόπο να είναι εντός των ορίων του νόμου.
Είναι ώριμη η τεχνολογία;
Θεωρούμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν έχει φτάσει ακόμα στο σημείο ώστε να μπορεί να χειρίζεται το κιβώτιο ταχυτήτων. Σίγουρα σε πολλά από τα καθημερινά σενάρια θα τα καταφέρνει, όμως στην οδήγηση το σημαντικό είναι οι οριακές καταστάσεις που απαιτείται γρήγορη σκέψη και ακόμα πιο γρήγορες ενέργειες. Εκεί ίσως να αντιμετωπίσει πρόβλημα. Ακόμα, σε περιοχές με πρόβλημα στάθμευσης όπου τα αυτοκίνητα παρκάρουν με απόσταση λίγων εκατοστών μεταξύ τους, το αυτόματο σύστημα πιθανόν θα έχει πρόβλημα