Γερά κτυπήματα δέχθηκαν οι μετοχές της Tesla στο ξεκίνημα της νέας εβδομάδας, λόγω μείωσης τιμών σε αυτοκίνητά της στην Κίνα.
Συγκεκριμένα, υποχώρησαν στο premarket περίπου 3% στη Νέα Υόρκη -πριν ανοίξει η αγορά τη Δευτέρα. Με το άνοιγμα η πτώση κυμάνθηκε από 5% έως και 7%.
Οι μετοχές της κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων έπεσαν αφού η εταιρεία μείωσε την τιμή των οχημάτων Model 3 και Model Y σε μια από τις πιο κρίσιμες αγορές της.
Η τιμή εκκίνησης για το sedan Model 3 μειώθηκε στα 265.900 γιουάν Κίνας (36.615 $) από 279.900 γιουάν. Το σπορ χρηστικό όχημα Model Y κοστίζει τώρα 288.900 γιουάν έναντι της προηγούμενης τιμής των 316.900 γιουάν.
Οι περικοπές της Tesla αντιστρέφουν εν μέρει ορισμένες από τις αυξήσεις τιμών που η εταιρεία αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει νωρίτερα φέτος στην Κίνα και τις ΗΠΑ λόγω του αυξανόμενου κόστους πρώτων υλών.
Ο Ίλον Μασκ , Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, προειδοποίησε τον Μάρτιο ότι η εταιρεία του «βλέπει σημαντική πίεση πληθωρισμού στις πρώτες ύλες και τα logistics». Ο ίδιος δήλωσε πια ότι οι μειώσεις των τιμών είναι επακόλουθο των στοιχείων ύφεσης στην Κίνα.
«Η Κίνα βιώνει μια ύφεση» κυρίως στις αγορές ακινήτων, δήλωσε ο Μασκ την περασμένη εβδομάδα.
Η Tesla παρέδωσε 343.000 οχήματα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, χάνοντας τις προσδοκίες των αναλυτών. Η εταιρεία δεν αναλύει πόσα αυτοκίνητα παραδόθηκαν στην Κίνα. Η Tesla έχασε επίσης τις προσδοκίες των αναλυτών για τα έσοδα το τρίτο τρίμηνο.
Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο, η Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας ανέφερε ότι η Tesla παρέδωσε 83.135 ηλεκτρικά οχήματα κατασκευασμένα στην Κίνα, μηνιαίο ρεκόρ για την εταιρεία. Η Tesla διαθέτει ένα τεράστιο Gigafactory στην κινεζική πόλη της Σαγκάης, στο οποίο ολοκλήρωσε τις αναβαθμίσεις στις αρχές του έτους.
Ωστόσο, οι μειώσεις τιμών έρχονται ενόψει του αυξανόμενου ανταγωνισμού για την Tesla στην Κίνα από εγχώριες εταιρείες όπως η BYD που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett, καθώς και η Nio και Xpeng.
Άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν αυξήσει τις τιμές φέτος, συμπεριλαμβανομένων των BYD και Xpeng, καθώς το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών έπληξε αυτές τις εταιρείες.
Η κινεζική οικονομία συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, ιδίως καθώς οι αυστηροί έλεγχοι Covid-19 συνεχίζουν να επιβαρύνουν τις λιανικές πωλήσεις. Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν του τρίτου τριμήνου αυξήθηκε 3,9% σε σχέση με πέρυσι, ξεπερνώντας τις προσδοκίες, αλλά παραμένοντας κάτω από τον επίσημο στόχο για ανάπτυξη περίπου 5,5%.