Η Tesla ανέφερε κέρδη μετά το καμπανάκι στη Wall Street, παρουσιάζοντας ρεκόρ στα τριμηνιαία έσοδα, αλλά χαμηλότερα περιθώρια…
Λόγω των περικοπών τιμών και κινήτρων σε διάφορες αγορές.
Η τιμή της μετοχής παρέμεινε σταθερή μετά την αρχική έκθεση, αλλά άρχισε να πέφτει κατά τη διάρκεια του call κερδών την Τετάρτη, καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος Ίλον Μασκ και άλλα στελέχη απέτυχαν να δώσουν ακριβείς προδιαγραφές και ημερομηνίες έναρξης παράδοσης για το Cybertruck και για ένα όχημα έτοιμο για robotaxi.
Ο Μασκ και άλλα στελέχη δήλωσαν, επίσης, ότι η παραγωγή οχημάτων θα επιβραδυνθεί κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λόγω διακοπής λειτουργίας για βελτιώσεις στο εργοστάσιο. Τώρα έχει μειωθεί περίπου 5%.
Δείτε τι έκανε η εταιρεία σε σχέση με τις προσδοκίες:
Έσοδα: 24,93 δισεκατομμύρια δολάρια, έναντι 24,47 δισεκατομμυρίων δολαρίων που αναμένονται σύμφωνα με τη Refinitiv.
Κέρδη: 91 σεντ ανά μετοχή προσαρμοσμένα, έναντι 82 σεντ ανά μετοχή αναμενόμενα σύμφωνα με το Refinitiv.
Τα καθαρά έσοδα (GAAP) ήταν 2,70 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 20% από πέρυσι. Τα λειτουργικά έσοδα, ωστόσο, ήταν μειωμένα κατά 3% από το προηγούμενο τρίμηνο στα 2,40 δισεκατομμύρια δολάρια.
Tesla: Mείωση παραγωγής λόγω εργοστασιακών αναβαθμίσεων
Συγκριτικά, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, η Tesla ανέφερε καθαρά έσοδα 2,51 δισεκατομμυρίων δολαρίων με έσοδα 23,33 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Κατά το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, η Tesla ανέφερε καθαρά έσοδα 2,27 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε έσοδα 16,93 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Σχετικά με τα κέρδη της εταιρείας, ο Μασκ είπε: «Συνεχίζουμε να στοχεύουμε σε 1,8 εκατομμύρια παραδόσεις οχημάτων φέτος, αλλά αναμένουμε ότι η παραγωγή του τρίτου τριμήνου θα μειωθεί λίγο, επειδή έχουμε καλοκαιρινές διακοπές λειτουργίας για πολλές εργοστασιακές αναβαθμίσεις».
Στις αρχές αυτού του μήνα, η Tesla ανέφερε 466.140 συνολικές παραδόσεις οχημάτων για το δεύτερο τρίμηνο και είπε ότι είχε παραγάγει 479.700 ηλεκτρικά οχήματα. Οι παραδόσεις είναι η πλησιέστερη προσέγγιση των πωλήσεων που αναφέρει η Tesla.
Αυτές οι παραδόσεις ήταν υψηλότερες απ’ ότι αναμενόταν η Wall Street και οφείλονταν εν μέρει σε κίνητρα και εκπτώσεις. Αντίστοιχα, τα λειτουργικά περιθώρια διαμορφώθηκαν στο 9,6%, το χαμηλότερο τουλάχιστον των τελευταίων πέντε τριμήνων. Το συνολικό μεικτό περιθώριο ανήλθε στο 18,2%, επίσης χαμηλό για την ίδια περίοδο.
Η Tesla εξήγησε στους μετόχους ότι τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους της το δεύτερο τρίμηνο προέκυψαν από τις μειωμένες μέσες τιμές πώλησης «λόγω της ανάμειξης και της τιμολόγησης» των αυτοκινήτων που πουλούσε και το κόστος της αύξησης της παραγωγής κυψελών μπαταριών τις οποίες σχεδίασε in house, γνωστά ως «κύτταρα 4680», μεταξύ άλλων παραγόντων.
Τα έσοδα από τη βασική αυτοκινητοβιομηχανία της Tesla αυξήθηκαν κατά 46% σε ετήσια βάση στα 21,27 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση περίπου 6,5% διαδοχικά. Τα έσοδα από την παραγωγή και την αποθήκευση ενέργειας – από ηλιακές εγκαταστάσεις και εφεδρικές μπαταρίες – αυξήθηκαν κατά 74% από έτος σε έτος σε 1,51 δισεκατομμύρια δολάρια. Με περισσότερα οχήματα στο δρόμο, τα έσοδα «υπηρεσιών και άλλων» της Tesla, συμπεριλαμβανομένων των τελών για επισκευές οχημάτων εκτός εγγύησης, αυξήθηκαν κατά 47% στα 2,15 δισεκατομμύρια δολάρια.
Όταν ρωτήθηκε για το εάν οι επενδυτές μπορούν να περιμένουν να δουν τα μεικτά περιθώρια κέρδους της Tesla να σταθεροποιούνται ή να αυξάνονται μετά τις μειώσεις τιμών και τις εργοστασιακές βελτιώσεις στο εγγύς μέλλον, ο Μασκ αποδοκίμασε. «Οι βραχυπρόθεσμες διακυμάνσεις στο μεικτό περιθώριο και την κερδοφορία είναι πραγματικά μικρές σε σχέση με τη μακροπρόθεσμη εικόνα. Η αυτονομία θα κάνει όλους αυτούς τους αριθμούς να φαίνονται ανόητοι.»
Το κόστος έρευνας και ανάπτυξης της Tesla ανήλθε στα 943 εκατομμύρια δολάρια (από 771 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο) με την εταιρεία να γράφει ότι επικεντρώνεται στο να «είναι στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης» και έχει ξεκινήσει την παραγωγή της «εκπαίδευσης» της Dojo (υπολογιστές).
Το crossover της Tesla, το Model Y, έγινε το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Tesla: Ασαφείς οι δηλώσεις για τις πωλήσεις του Cybertruck
Η Tesla ανέφερε ακόμη ότι το Cybertruck είναι σε καλό δρόμο, αλλά η εταιρεία παράγει μόνο «υποψήφιες για κυκλοφορία» κατασκευές μέχρι στιγμής. Τα νέα θα μπορούσαν να απογοητεύσουν τους θαυμαστές που περιμένουν με ανυπομονησία την έναρξη των παραδόσεων του εμπνευσμένου από την επιστημονική φαντασία pickup το οποίο πρωτοπαρουσίασε ο Μασκ το 2019. Τις τελευταίες ημέρες, η Tesla δημοσίευσε μια φωτογραφία μέσω του λογαριασμού της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο Twitter που δείχνει εργάτες εργοστασίου να συνωστίζονται γύρω ένα Cybertruck στις εγκαταστάσεις τους στο Ώστιν του Τέξας. Το tweet έλεγε: «Το πρώτο Cybertruck που κατασκευάστηκε στο Giga Texas!»
Όσον αφορά τα κέρδη, ο Μασκ είπε ότι το Cybertruck θα περιλαμβάνει πολλές «νέες τεχνολογίες», με 10.000 «μοναδικά εξαρτήματα και διαδικασίες». Δίνοντας την προειδοποίηση ότι είναι «πάντα δύσκολο να προβλεφθεί η ράμπα αρχικά», η Tesla θα κατασκευάσει το Cybertruck, «σε υψηλό όγκο τον επόμενο χρόνο, και θα παραδώσουμε το αυτοκίνητο φέτος».
Ο Μασκ είπε επίσης ότι η Tesla θα ξοδέψει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο Dojo τον επόμενο χρόνο. Το Dojo είναι ένας υπερυπολογιστής που αναπτύσσει η Tesla για σκοπούς εκπαίδευσης μηχανικής τεχνητής νοημοσύνης και όρασης υπολογιστών. Η Tesla συγκεντρώνει βίντεο κλιπ και δεδομένα από τα οχήματα των πελατών και της εταιρείας της για να βελτιώσει το υπάρχον λογισμικό και να αναπτύξει νέες δυνατότητες που γίνονται μέρος των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού της.
«Βλέπετε πολλές εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης που ξέρετε LLM και τι όχι και σκέφτομαι, αν είναι τόσο σπουδαίοι γιατί δεν μπορούν να φτιάξουν ένα αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο; Επειδή είναι πιο δύσκολο!»
Ο Μασκ υπόσχεται ότι η Tesla θα παραδώσει ένα αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο τουλάχιστον από το 2016 και τότε υποσχέθηκε ότι μια Tesla θα μπορούσε να ολοκληρώσει ένα ταξίδι cross-country χωρίς παρέμβαση οδηγού το 2017. Μέχρι στιγμής, αυτό δεν έχει συμβεί ακόμα. Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της εταιρείας, που διατίθενται στην αγορά ως δυνατότητα Autopilot ή Full Self-Driving στις ΗΠΑ, απαιτούν έναν άνθρωπο οδηγό έτοιμο να κατευθύνει ή να φρενάρει ανά πάσα στιγμή.