Στην κορυφή των πωλήσεων εκτοξεύτηκε το Φεβρουάριο του 2023 το Tesla Model Y, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της αμερικάνικης εταιρείας κατέγραψε τοn δεύτερο μήνα του τρέχοντος έτους στην Ευρώπη συνολικά 18.446 πωλήσεις, πετυχαίνοντας μεγάλη άνοδο +173%. Πρόκειται για μια επιτυχία της Tesla, καθώς συνήθως ο Φεβρουάριος δεν είναι ο μήνας που της φέρνει τις περισσότερες πωλήσεις.
Συνολικά στην Ευρώπη το Φεβρουάριο πουλήθηκαν 118.329 αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, αριθμός αυξημένος +33% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022. Οι κρατικές επιδοτήσεις, η αύξηση του δικτύου σταθμών φόρτισης και το λανσάρισμα νέων ηλεκτρικών μοντέλων, παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη. Η Φινλανδία παρουσίασε τη μεγαλύτερη άνοδο (+18%), ενώ διψήφιο μερίδιο αγοράς καταγράφηκε σε Ιρλανδία, Γαλλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Νορβηγία, Σουηδία, Ολλανδία, Δανία , Φινλανδία, Βρετανία, Γερμανία και Ελβετία.
Οι χώρες με τα περισσότερα ηλεκτρικά
Το Model Y βρίσκονταν στο top5 των πωλήσεων σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες όπως η Αυστρία, η Δανία, η Φινλανδία, η Γερμανία, το Λουξεμβούργο, η Ολλανδία, η Νορβηγία και η Πορτογαλία. Παράλληλα το Model Y βρίσκεται στη 10η θέση των επιβατικών αυτοκινήτων με τις περισσότερες ταξινομήσεις στη Γηραιά Ήπειρο το 2023. Ωστόσο η επιτυχία του αυτή μάλλον δημιουργεί εμφύλιο στην Tesla, καθώς είχε ως αποτέλεσμα το Model 3 να καταγράψει πτώση -49% σε σύγκριση με τις επιδόσεις του το Φεβρουάριο του 2022.
Μπορεί το Model Y να ήταν το εμπορικότερο μοντέλο στην Ευρώπη τον περασμένο Φεβρουάριο, ωστόσο σε απόσταση αναπνοής και συγκεκριμένα στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Dacia Sandero με 18.431 πωλήσεις. Άρα η διαφορά ανάμεσα τους είναι μόλις 15 μονάδες, επομένως σίγουρα δε μιλάμε για μια ξεκάθαρη νίκη του Model Y και εννοείται ότι δεν έχει παγιώσει τη θέση του στη κορυφή, καθώς το σκηνικό δείχνει αρκετά ρευστό.
Επιπλέον τον Φεβρουάριο, παρά την άνοδο του Model Y, η Tesla βρέθηκε στη 16η θέση της γενικής κατάταξης με τις πωλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών. Το Φεβρουάριο πουλήθηκαν περίπου 900.000 (+12%) νέα αυτοκίνητα σε σύνολο 28 ευρωπαϊκών χωρών, ενώ το πρώτο δίμηνο του 2023 οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 1,81 εκατομμύρια (-11%) οχήματα. Εκτιμάται ότι η επερχόμενη άνοδος των επιτοκίων εντός των επόμενων μηνών θα κάνει την πρόσβαση των καταναλωτών σε δάνεια πιο δύσκολη, επηρεάζοντας ενδεχομένως τις αγοραστικές αποφάσεις.