Στην Ελλάδα η υδρογονοκίνηση παραμένει μια άγνωστη λέξη, για δύο σημαντικούς λόγους.
Πρώτον, δε διατίθενται στην τοπική αγορά μοντέλα που να χρησιμοποιούν την εναλλακτική αυτή μορφή ενέργειας και το κυριότερο δεν υπάρχει δίκτυο με τους απαραίτητους σταθμούς ανεφοδιασμού.
Προς το παρόν οι Έλληνες βαδίζουμε διστακτικά στο μονοπάτι της ηλεκτροκίνησης, το οποίο άνοιξε πρόσφατα. Στην Ευρώπη τώρα, γίνονται κινήσεις ώστε να διαδοθεί η υδρογονοκίνηση.
Στο πλαίσιο αυτό η Hyundai προσπαθεί να προωθήσει στη Γηραιά Ήπειρο το αστικό της λεωφορείο ονόματι Elec City Fuel Cell. Σύμφωνα με την κορεάτικη εταιρεία το καινοτόμο Elec City Fuel Cell διαθέτει σύστημα κυψελών καυσίμου υψηλής χωρητικότητας 180 kW, το οποίο αποτελείται από δύο κυψέλες καυσίμου υδρογόνου 90 kW. Η μέγιστη ισχύς των 180 kW παρέχει άφθονη κινητήρια δύναμη, ακόμη και σε δρόμους με έντονη κλίση.
Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε πέντε δεξαμενές, συνολικής χωρητικότητας 34 κιλών, οι οποίες είναι τοποθετημένες στην οροφή του λεωφορείου, ενώ με ένα πλήρη ανεφοδιασμό το λεωφορείο Elec City Fuel Cell μπορεί να διανύσει 500 χλμ. Αξίζει να αναφέρουμε ότι από το 2019 συνολικά 108 λεωφορεία Elec City Fuel Cell εκτελούν δρομολόγια σε δρόμους της Κορέας.
Τούρκικης παραγωγής το ισχυρότερο Hyundai i20 Ν με τους 204 ίππους
Eκτιμάται ότι έχουν καταφέρει να αποτρέψουν συνολικά την απελευθέρωση 7.700 τόνων εκπομπών άνθρακα στην ατμόσφαιρα, σε σύγκριση με λεωφορεία που διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Hyundai θα συνεργαστεί με φορείς εκμετάλλευσης λεωφορείων στη Γερμανία για να διεξαγάγει στο Μόναχο δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες του υδρογονοκίνητου λεωφορείου Elec City Fuel Cell, το οποίο θέλει να προωθήσει σε ευρωπαϊκές αγορές.
Να υπενθυμίσουμε ότι πρόσφατα το υδρογονοκίνητο SUV Hyundai NEXO σημείωσε νέο παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας στα 887.5 χλμ. Διαβάστε περισσότερα πατώντας εδώ.
Στην Ελλάδα πάντως κυκλοφορούν ακόμα πάρα πολλά παλιά ρυπογόνα αστικά λεωφορεία, τα οποία έχουν σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την αποπνικτική ατμόσφαιρα στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Θα θέλατε να δείτε στη χώρα μας να κυκλοφορούν ηλεκτροκίνητα ή υδρογονοκίνητα λεωφορεία; Πιστεύετε ότι οι προσπάθειες που γίνονται προς αυτή την κατεύθυνση είναι αρκετές;