Η απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες θα αναθεωρηθεί το 2035 καθώς το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα θέλει να αλλάξει τους κανόνες.
Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), η μεγαλύτερη νομοθετική ομάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, θέλει να επανεξετάσει την απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035.
Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά τώρα, μετά τις εκλογές, αυτός είναι ο δρόμος που όπως δείχνουν τα πράγματα θα ακολουθηθεί από τους Ευρωπαϊκούς ηγέτες που αναλαμβάνουν.
Να θυμίσουμε ότι ο πρώτος σεισμός σημειώθηκε πριν από ένα χρόνο, όταν ο Φρανς Τίμερμανς, το γεράκι της Πράσινης Συμφωνίας, αποχώρησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Τώρα που το ΕΛΚ κέρδισε το μεγαλύτερο μερίδιο όλων των νομοθετικών ομάδων στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του περασμένου μήνα (188 έδρες σε σύνολο 720 βουλευτών) η επιρροή τους στη συνέλευση της ΕΕ είναι ισχυρή και σε σχέδιο προτεραιότητας
Και ένας από τους πρώτους στόχους είναι η «αναθεώρηση των κανόνων για τη μείωση του CO2 για νέα αυτοκίνητα και φορτηγά ώστε να επιτρέπεται η χρήση τους με εναλλακτικά καύσιμα μετά το 2035».
Αν γυρίσουμε πίσω τις σελίδες θα θυμηθούμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε μια πολιτική που θα απαγόρευε την πώληση νέων αυτοκινήτων τα οποίο θα εκπέμπουν CO2 από το 2035.
Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υποκινούμενη από τη Γερμανία, έχει δεσμευτεί να δημιουργήσει έναν νόμιμο τρόπο για την πώληση νέων αυτοκίνητα που κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά καύσιμα μετά από το 2035.
Αυτό θα επιτρέψει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να συνεχίσουν να πωλούν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά νέας γενιάς, τα οποία θα λειτουργούν με καύσιμα πιστοποιημένα με μηδενικές εκπομπές CO2.
Το προσχέδιο εγγράφου δεν διευκρινίζει πώς ακριβώς θα αναθεωρηθεί η πολιτική. Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία ανήκει στην Ομάδα του ΕΛΚ, επιδιώκει την έγκριση της πλειοψηφίας των βουλευτών της ΕΕ για δεύτερη θητεία στον ρόλο της και χρειάζεται την υποστήριξη της Ομάδας του ΕΛΚ για να εξασφαλίσει πλειοψηφία.
Το να πειστούν ομάδες όπως οι σοσιαλιστές και οι δημοκράτες, οι οποίοι αντιτίθενται στην αποδυνάμωση των ευρωπαϊκών πολιτικών για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, δεν θα είναι εύκολο και πολλά εξαρτώνται από την πολιτική ισορροπία των τελευταίων εβδομάδων.
Και η τρέλα που μας έφερε η ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητα συνεχίζεται μέσα σε ένα θολό τοπίο, μεταξύ θερμικών κινητήρων, νέων υψηλών δασμών που θέλει να επιβάλλει η ΕΕ στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα, καθώς δε χρησιμοποίησε τις εμπορικές της άμυνες πάνω σε αυτό το ζήτημα, που έχει «φουντώσει» για τα καλά, δείχνει σαν σταυρόλεξο για πολύ δυνατούς λύτες.
Και βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού που το μυαλό είναι στις διακοπές, όπως και αν ερμηνεύεται αυτό…