Το γιγαντιαίο έργο του υπερυψωμένου περιφερειακού της Θεσσαλονίκης, το Flyover, συνεχίζει κανονικά και «εντός χρονοδιαγράμματος», όπως δήλωσε σε ραδιοσταθμό της πόλης ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.
Όπως αναφέρει το Rthess, τα έργα για το Flyover προχωρούν σύμφωνα με το σχέδιο και θα είναι έτοιμο εντός χρόνου. Ο δρόμος θα αποτελεί επίσημα τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της συμπρωτεύουσας και η ιδέα πίσω από την κατασκευή του είναι απλή.
Η ιδέα του «Flyover»
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση εντός της Θεσσαλονίκης επιβαρύνεται από όσους οδηγούς χρησιμοποιούν τις οδικές αρτηρίες του κέντρου και την εσωτερική περιφερειακή οδό για να πάνε από το νότιο στο βόρειο κομμάτι της, αλλά και από όσους κατευθύνονται από και προς τη Χαλκιδική και το αεροδρόμιο, ερχόμενοι από τα δυτικά.
Η ιδέα πίσω από το πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα έργο είναι η ανακούφιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και η αναβάθμιση του οδικού δικτύου με έναν πολύ πιο ασφαλές κομμάτι.
Flyover: Τι προβλέπεται
Το πλήρες έργο προβλέπει την κατασκευή Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους 4 χλμ σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες
Το Flyover θα περνάει πάνω από την εσωτερική περιφερειακή οδό, δίπλα από το δάσος του Σέιχ Σου και με θέα τον Θερμαϊκό Κόλπο. Ξεκινώντας από τον κόμβο Κ5, ένα υπέργειο τμήμα της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, μήκους 650 μέτρων, και ύψους 7 μέτρων, θα εκτείνεται ακριβώς πάνω από την υπάρχουσα περιφερειακή.
Ο δρόμος θα συνεχίζεται στο ίδιο ύψος, παράλληλα από την περιφερειακή οδό προς την πλευρά του Σέιχ Σου, μέχρι να φτάσει στο επόμενο υπέργειο τμήμα πάνω από την περιφερειακή, που θα δημιουργηθεί από τον κόμβο Κ9 με κατεύθυνση τον κόμβο Κ10, στο ύψος της Μαλακοπής και για άλλα 550 μέτρα.
Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η λεωφόρος συνολικού μήκους 4 χιλιομέτρων, θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και μία μεσαία νησίδα.
Τα οφέλη του έργου στη Θεσσαλονίκη
- Δωρεάν, ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης.
- Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων που αναμένεται από την αποσυμφόρηση της κίνησης και την αναβάθμιση του οδικού δικτύου (θανατηφόρα ατυχήματα).
- Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.
- Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.
- Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.