Μπορεί η χώρα μας να μην έχει σπουδαία παράδοση και κουλτούρα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, όμως o Θωμάς Κρασώνης κρατάει ψηλά τη σημαία μας στις πίστες.
Ο μόλις 23 ετών επαγγελματίας Έλληνας οδηγός αγώνων, ξεκίνησε από τα καρτ σε μικρή ηλικία, συμμετέχοντας στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα από το 2009 έως το 2011 και στο World Karting Series τη διετία 2011-2012. Στη συνέχεια συμμετείχε στο Rhein-Main Germany Kart Cup το 2013-2014 και κατέλαβε την 3η θέση στη γενική κατάταξη του 2015 Winterpokal Kerpen Germany ADAC German Championship πριν μεταπηδήσει στους αγώνες αυτοκινήτου.
Το 2016 έκανε μια επιτυχημένη μετάβαση από τους αγώνες καρτ στους αγώνες αυτοκινήτου, συμμετέχοντας στο Πρωτάθλημα Junior Saloon Car, αγωνιζόμενος στις πιο διάσημες πίστες του Ηνωμένου Βασιλείου και καταλαμβάνοντας την 6η θέση στη γενική κατάταξη του πρωταθλήματος το 2017.
Μετά από μία διετία στην Αγγλία, το 2018 μεταπήδησε στο Mini John Cooper Works Italian Cup, γνωστό και ως MINI CHALLENGE Italy, τερματίζοντας στην 4η θέση του γενικού πρωταθλήματος μέσα από πολύ έντονες μάχες και πολλές παρουσίες στο βάθρο. Το 2019 έκανε τη στροφή στα «stock cars» με κινητήρα V8, συμμετέχοντας στο NASCAR WHELEN Euro Series.
Το 2020, αξιοποιώντας την περιορισμένη αγωνιστική δράση λόγω της πανδημίας του Covid-19, επικεντρώθηκε στην ακαδημαϊκή του εκπαίδευση στο πανεπιστήμιο, όπου σπούδασε Αθλητική Επιστήμη και Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Hanze στο Groningen της Ολλανδίας.
Το 2021 αγωνίστηκε στην κατηγορία Elite 2 του πρωταθλήματος NASCAR WHELEN Euro Series Championship, με την ALEX CAFFI MOTORSPORT/ACADEMY MOTORSPORT, ως teammate του Jacques Villeneuve, Παγκόσμιου Πρωταθλητή της F1 και θρύλου του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το 2022 ανέβηκε στην κορυφαία κατηγορία του EuroNASCAR, το Πρωτάθλημα EuroNASCAR PRO, αγωνιζόμενος ταυτόχρονα και στις δύο κατηγορίες του πρωταθλήματος.
Οι στόχοι για το 2025 και η νέα ομάδα
Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσε ο CEO του NASCAR Euro Series, Jerome Galpin, καθώς και ο τέσσερις φορές πρωταθλητής Pro του ΝASCAR Euro Series, Alon Day, ο οποίος έχει αναλάβει καθήκοντα προπονητή του Θωμά Κρασώνη.
Όπως λοιπόν ανακοινώθηκε και επίσημα στην πίστα των Μεγάρων το 2025 ο Θωμάς Κρασώνης θα αγωνιστεί και στις δύο κατηγορίες του EuroNascar Series, την PRO και την 2, έχοντας υψηλές βλέψεις και φυσικά στόχο τις νίκες και τη διεκδίκηση των δύο τίτλων. Συγκεκριμένα επιθυμεί το πρωτάθλημα στην EuroNASCAR Open και τερματισμό εντός της κορυφαίας πεντάδας στο EuroNASCAR PRO.
Η νέα σεζόν τον βρίσκει σε νέα ομάδα, καθώς θα συνεργαστεί με τους πρωταθλητές του 2025, τους Βέλγους της “PK Carsport”, έχοντας τον αριθμό «13» στο αγωνιστικό του αυτοκίνητο. Σχετικά με την “PK Carsport” να πούμε ότι επικεφαλής της ομάδας είναι ο Anthony Kumpen, δυο φορές πρωταθλητής EuroNASCAR. Η ομάδα “PK Carsport” έχει κερδίσει συνολικά πέντε πρωταθλήματα PRO με τους Anthony Kumpen, Alon Day και Vittorio Ghirelli.
Συνομιλώντας με τον Θωμά Κρασώνη
Πέρα από τις αγωνιστικές περγαμηνές, ο λόγος που μας έκανε να θαυμάσουμε ακόμα περισσότερο τον Θωμά Κρασώνη, ήταν ο χαρακτήρας του. Σεμνός, προσγειωμένος, ευγενικός, με όραμα και όρεξη για εξέλιξη, ήταν διαρκώς χαμογελαστός, απαντώντας πρόθυμα σε κάθε μας ερώτηση. Όπως μας «εξομολογήθηκε» το μεγάλο του όνειρο είναι να οι αγώνες Nascar στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Όπως μας επισήμανε όμως «για να συμβεί αυτό πρέπει πρώτα να στεφτεί πρωταθλητής στο EuroNascar, καθώς μόνο τότε μπορεί να εκδηλώσουν ενδιαφέρον ομάδες και χορηγοί στην Αμερική». Όταν η κουβέντα έφτασε στο εκρηκτικό κλίμα που έχουμε δει αρκετές φορές σε αγώνες Nascar στην Αμερική με οδηγούς να πιάνονται στα χέρια, σημείωσε ότι και στο EuroNascar υπάρχει ένταση, αλλά όχι σε αυτό το βαθμό.
Την προηγούμενη σεζόν συμμετείχε επίσης σε δυο κατηγορίες κάνοντας τέσσερις συνολικά αγώνες σε κάθε διήμερο, ώστε να έχει αποκλειστικά το αγωνιστικό αυτοκίνητο και να κάνει μεγαλύτερα βήματα προόδου. Σχετικά με τις αναβαθμίσεις που έχει φέτος το αγωνιστικό του αυτοκίνητο, μας είπε ότι η κύρια αλλαγή αφορά ότι από το παραδοσιακό 4-τάχυτο σασμάν πλέον στα χέρια του θα έχει σειριακό 5-τάχυτο. Παράλληλα υπάρχουν και κάποιες συζητήσεις για αλλαγές στο bodykit, οι οποίες μάλλον θα εφαρμοστούν το 2026.
Όσο για τον αριθμό «13» στο αγωνιστικό του αυτοκίνητο μας αποκάλυψε ότι ανυπομονούσε χρόνια μέχρι να τον βρει διαθέσιμο, λόγω της αγαπημένης του ομάδας, αλλά δε θέλει να μπει σε οπαδικά «καλούπια». Η επόμενη αποκάλυψη αφορούσε το γούρι του πριν από κάθε αγώνα, αλλά αυτό επιτρέψτε μας να το κρατήσουμε «μυστικό».
Στη συνέχεια ζήσαμε τη μοναδική εμπειρία της συνοδήγησης στην πίστα των Μεγάρων με τον Θωμά Κρασώνη πίσω από το τιμόνι. Αφού φορέσαμε μπαλακλάβα και κράνος, μας εξήγησαν πως πρέπει να εισέλθουμε στο αγωνιστικό αυτοκίνητο από το παράθυρο, καθώς δεν υπάρχει πόρτα. Πρώτα βάζεις το δεξί και έπειτα ο αριστερό πόδι πάνω στο κάθισμα του συνοδηγού και στη συνέχεια «γλιστράς» στο εσωτερικό. Έπειτα κουμπώνεις τη ζώνη πολλαπλών σημείων και η αδρεναλίνη ξεκινάει.
Εκκωφαντικός ο ήχος από το θηριώδη V8 κινητήρα με το Θωμά Κρασώνη να διαχειρίζεται με μαεστρία την ωμή δύναμη. Μέχρι την πρώτη στροφή κρατιόμασταν διαρκώς από το roll cage, αλλά στη συνέχεια αφεθήκαμε και απολαύσαμε τους τρεις γύρους που μας χάρισε μέσα στην πίστα.
Υποστηρικτές της προσπάθειας του Θωμά Κρασώνη στο NASCAR Euro Whelen είναι η Costamare Shipping Company και η Γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη». Να ευχαριστούμε λοιπόν τον Θωμά Κρασώνη και να του ευχηθούμε ολόψυχα καλή επιτυχία, στην οποία πραγματικά πιστεύουμε!