Ο Ολλανδός οδηγός «ζεστός» από τη νίκη του και τον πρώτο του τίτλο, την Τρίτη 14 Δεκεμβρίου φόρεσε τη φόρμα και πήγε για τις δοκιμές εξέλιξης στην πίστα της Γιας Μαρίνα, δοκιμάζοντας τα ελαστικά 18 ιντσών της Pirelli.
Τίποτα στη ζωή δεν είναι τυχαίο. Μην έχετε καμία αμφιβολία ότι ο Max Verstappen είναι άξια παγκόσμιος πρωταθλητής. Ελάτε τώρα πείτε μου τι θα έκανε ένας 24χρονος στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αυτές τις μέρες έχοντας τη λάμψη και την τσέπη του Ολλανδού.
Ο Μax την Κυριακή το βράδυ και τη Δευτέρα όλη μέρα, είχε υποχρεώσεις με τον Τύπο και τους χορηγούς του. Την Τρίτη 14 Δεκεμβρίου πήγε στην πίστα και έκανε δοκιμές με τα νέα ελαστικά 18 ιντσών της Pirelli. Μάλιστα δήλωσε: «Είναι σημαντικό να έχω μια αίσθηση από τα νέα ελαστικά. Όλα είναι αναμενόμενα δεν υπάρχει κάποιο σοκ. Αλλάζουν όλα τη νέα χρονιά, τα μονοθέσια θα είναι πολύ διαφορετικά και είναι καλό να ξέρω πως συμπεριφέρονται τα λάστιχα. Ανυπομονώ τώρα να περάσω λίγο χρόνο μακριά από την πίστα».
Διαβάστε ακόμα
Το έχω δει να γίνεται με τον Ηamilton στο Άμπου Ντάμπι το 2014, τον περιμέναμε σε μια γιορτή ως τις 02:00 αλλά αυτός έμεινε τρεις ώρες στην απενημέρωση για μια ρύθμιση που δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Θυμάμαι την Corina Schumacher στη Μαλαισία το 2000 να λέει: «Δεν άλλαξε κάτι στο πρόγραμμα του Michael, απλά αυτές τις μέρες έκανε μόνο 5 ώρες προπόνηση τη μέρα». Ο Schumacher μόλις είχε πάρει στην Ιαπωνία το πρώτο του πρωτάθλημα με τη Ferrari και είχε νοικιάσει ένα νησί όπου έμενε τις μέρες που μεσολάβησαν από τον έναν αγώνα στον άλλο.
Ο Verstappen είναι άξιος παγκόσμιος πρωταθλητής. Ναι στον τελευταίο αγώνα δεν άξιζε τη νίκη, ναι οι αποφάσεις του Michael Masi αλλοίωσαν το αποτέλεσμα στον τελευταίο αγώνα, αλλά αυτό δεν αφαιρεί σε τίποτα από την αξία του πρωταθλητή. Ο Verstappen οδήγησε εκπληκτικά όλη τη χρονιά, πήρε 10 νίκες, έχασε άλλη μια από ένα λάθος φρενάρισμα στο Μπακού, πήρε 10 pole positions κατάφερε να κερδίσει τον επτάκις πρωταθλητή Lewis Hamilton.
Καταγράφω στα σχόλια των φιλάθλων αυτές τις μέρες μια οπαδική ποδοσφαιρική προσέγγιση που δεν ταιριάζει στο motorsport. Αν ήταν νόμιμη η Mercedes, αν έκανε αβάντα ο Μasι (δε το πιστεύω, εκτιμώ πως υπάρχει πίεση από την πλευρά της Liberty Media για περισσότερο show και λιγότερο sport) αν αν αν…
Η ιστορία δε γράφεται με αν αλλά με πράξεις. Ο Vertappen ρίσκαρε και του βγήκε, ο Hamilton ορθώς μιλά για χειραγώγηση, ο νέος πρόεδρος της FIA που θα εκλεγεί αυτή τη βδομάδα πρέπει να βρει τον αντικαταστάτη του Masi αλλά και να ισορροπήσει τις απαιτήσει της Liberty Media για show. Θα έχουμε πολλά να πούμε το 2022. Με αφορμή όσα διάβασα στα social media αναφέρω: Λένε πολλοί ότι στη Mercedes έκαναν λάθος που δεν έβαλαν φρέσκα λάστιχα στον Hamilton. Η στρατηγική της Red Bull ήταν: «Κάνουμε το αντίθετο από το Ηamilton». Καθότι ο Vertappen ήταν πίσω 10 δευτ. είχαν την άνεση χρόνου να το πράξουν. Αν έμπαινε ο Βρετανός δε θα έμπαινε ο Ολλανδός, οπότε θα βρίσκονταν πρώτος. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, όπως αναγνώρισε μετέπειτα στη συνέντευξη Τύπου και ο νέος πρωταθλητής, η Mercedes ήταν άπιαστη. Ο Ηamilton άνοιξε τη διαφορά στην αρχή, την άνοιξε εκ νέου μετά το σκληρό ροκ του Perez, την διατήρησε με μικρές απώλειες μετά το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (λόγω εγκατάλειψης του Giovinazzi σε ακατάλληλο σημείο)) παρότι ο Vertappen είχε φρέσκα λάστιχα.
Φτάσαμε λοιπόν τέσσερις γύρους πριν το τέλος όπου η έξοδος του Latifi δημιούργησε συνθήκες ανατροπής. Βγαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας, δε μπαίνει ο Hamilton, το αντίθετο ο Vertappen. Μαλακά ελαστικά, βγαίνει και ανάμεσά τους έχουν βρεθεί αρκετοί οδηγοί που βρίσκονται ένα γύρο πίσω. Πάει να τερματίσει ο αγώνας υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Τότε παρεμβαίνει ο Michael Masi ασκώντας το δικαίωμα που έχει ο αλυτάρχης, βάζει μέσα εσπευσμένα το αυτοκίνητο ασφαλείας αφού αφήσει να ξεντουμπλαριστούν μόνο τα πέντε μονοθέσια που βρίσκονται ανάμεσα στους δυο μονομάχους. Έχει μόλις υπαναχωρήσει από αρχική ανακοίνωσή του ότι δεν θα τα αφήσει. Είναι η ώρα του Vertappen, ορμάει, περνάει και παίρνει τη νίκη σ’ έναν αγώνα που δεν είχε την ταχύτητα για να κερδίσει.