Η Honda αποχαιρετά τη Formula 1 στο τέλος του 2021. Γιατί άραγε; Ο λόγος είναι ότι δεν μπορεί να «πιάσει» τις επιδόσεις της Mercedes που κερδίζουν το ένα Γκραν Πρι μετά το άλλο το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχει ελπίδα για να κατακτήσουν τον τίτλο (δύο οι τίτλοί στη Formula 1, οδηγών και κατασκευαστών)που ήταν ως βασικός στόχος ; Ή λόγω της βαθιάς αλλαγής που υφίσταται η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με όλο και πιο αυστηρούς κανονισμούς για τον περιορισμό των ρυπογόνων εκπομπών. Κάτι που αποτελεί αναπόφευκτη ώθηση των εταιριών προς την ηλεκτροκίνηση, χωρίς οι αγορές όμως να έχουν αντιδράσει όπως «περίμεναν» οι εταιρίες.
Η αλήθεια είναι οτι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να κάνουν μεγάλες τεχνολογικές επενδύσεις σε υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα εφαρμόζοντας νέες πρωτοποριακές εφαρμογές που έχουν να κάνουν και με τα στοιχεία καυσίμου, σε μια εποχή μάλιστα όπου η πανδημία δεν αποτελεί παρελθόν.
Στην περίπτωση της Honda το ερώτημα ήταν; Χρήματα για Formula 1 ή παραγωγή αυτοκινήτων κάτω από το πρίσμα νέων τεχνολογιών;
Στο Τόκιο, εξετάζοντας την οικονομική δέσμευση που απαιτείται από τη Formula 1 η οποία δεν έχει ακόμη ορίσει περιορισμό κόστους για την ανάπτυξη μονάδων ισχύος (συζητήσεις επι συζητήσεων χωρίς ακόμα αποτέλεσμα)έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις στα εσωτερικά της ιαπωνικής εταιρίας.
Από την άλλη, αναλύοντας και τα αποτελέσματα με την εμπλοκή τους στο κορυφαίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού με την Aston Martin R.B. καθώς και με την Alpha Tauri, όπου δεν είναι αποκλειστικά στο πλαίσιο αναπτυξιακής δέσμευσης μονάδων, αλλά υπάρχει και χορηγία προς τη Red Bull Racing, με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, οι 5 μόνο νίκες από το 2019 που ξεκίνησε η συνεργασία μέχρι σήμερα δείχνει ότι δεν είναι ισότιμος υποψήφιος για παγκόσμιους τίτλους σε σχέση με τη γερμανική ομάδα με σήμα το αστέρι.
Όπως και με τα μέχρι τώρα αποτελέσματα στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 όπου όλα δείχνουν οτι η Mercedes οδεύει ολοταχώς προς την κατάκτηση ενός ακόμα νταμπλ. Το 2020 έτσι όπως εξελίσσεται η χρονιά με τη Ferrari εντελώς απούσα στην χειρότερη ίσως χρονιά της, η ευκαιρία για ανακατέψει την τράπουλα η Aston Martin R.B. ήταν μοναδική έχοντας στις τάξεις ένα διψασμένο για διακρίσεις ικανότατο Φερστάπεν. Που όμως αντί να διακρίνεται, σε κάθε Γκραν Πρι δείχνει και πιο νευριασμένος καθώς το «αστέρι» βρίσκεται σε άλλη κλάση και δεν μπορεί να διεκδικήσει. Eδω να συμπληρώσουμε ότι η ομάδα (η Aston Martin R.B.) έχει τον καλύτερο αεροδυναμιστή στη Formula 1, τον Άντριαν Νιούι.
Η Formula 1 είναι ένα τεράστιο πεδίο εφαρμογών που έχει να κάνει με την λεπτομέρεια. Όμως το αποτέλεσμα είναι αυτό που επιβεβαιώνει ή απορρίπτει…
Και δεδομένου ότι το 2021 τα μονοθέσια θα είναι συνέχεια του 2020 ώστε να διατηρηθούν όσο πιο χαμηλά γίνονται τα κόστη λόγω των μεγάλων αλλαγών στους κανονισμούς από το 2022, τα αυτοκόλλητα της Honda θα τα δούμε για τελευταία χρονιά το 2021 στις επιφάνειές της R.B. Aston Martin και Alpha Tauri. Όμως η ιαπωνική εταιρία ετοιμάζει μια καινούργια μονάδα δίνοντας έτσι μια ακόμα ευκαιρία στο να μειώσει την απόσταση από τη Mercedes, γιατί στη Formula 1 όλα γίνονται, ενώ δεν πρέπει ποτέ να υποτιμάμε τη Ferrari. Μπορεί να βρίσκεται σε βαθιά κρίση, αλλά Ferrari είναι αυτή…
Από την άλλη οι αγώνες είναι αυτοί που επιβεβαιώνουν την τεχνολογική τους υπεροχή ως αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι αγώνες είναι το πεδίο δοκιμών και εξέλιξης για τα καθημερινά μας αυτοκίνητα, και ένα διαφορετικό κανάλι προώθησης των προϊόντων που επηρεάζουν τις πωλήσεις.
Η Honda ως αυτοκινητοβιομηχανία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους αγώνες. Έχει στιγματίσει την πορεία της στο χρόνο με μεγάλες επιτυχίες τόσο στη Formula 1 όσο και σε άλλες μορφές αγώνων σε πίστα και θεωρούμε ότι μπορεί να αποχαιρετά τη Formula 1 στο τέλος του 2021, αλλά εκεί στο Τόκυο «σχεδιάζουν» ήδη την επιστροφή της.
Και μιλώντας για αγώνες θα σας θυμίσουμε κάτι που έλεγαν τα στελέχη της Lancia επι παντοδυναμίας της Integrale στον παγκόσμιο στίβο των ράλι.
«Την Κυριακή κερδίζουμε και τη Δευτέρα οι εκθέσεις μας είναι γεμάτες από νέους πελάτες» Για θυμηθείτε το τι γινόταν με τις Lancia Delta στις 10ετίες ‘80/’90.
Μετά η Lancia αποχώρησε από τους αγώνες, η δημοτικότητά της «έπεσε» και ο Σέτζιο Μαρκιόνε την έστειλε στις μνήμες…
Κάτι αντίστοιχο δεν έγινε και με τη Subaru επι εποχής Κόλιν ΜακΡέι;
Και για να ολοκληρώσουμε με τη Honda να σημειωθεί ότι από τον Απρίλιο δημιουργήθηκε το τμήμα Innovative Research Excellence, Power Unit & Energy έχοντας ως στόχο την ανάπτυξη κινητήρων του μέλλοντος, από ηλεκτροκινητήρες ως κυψελών καυσίμου (μια τεχνολογία στην οποία η Honda εργάζεται ήδη εδώ και πολλά χρόνια) δίνοντας έτσι ένα(;) από τα μηνύματα για το αντίο από τη Formula 1.