Τα ελαστικά είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στους αγώνες της Formula 1. Ανέκαθεν ήταν όμως όσο περνάνε τα χρόνια αποκτούν ακόμα περισσότερη βαρύτητα.
Όλα ήταν σταθερά. Τώρα όμως;
Στην εποχή της Pirelli το πλαίσιο σχετικά με το πόσα ελαστικά και τι γόμες θα έχουν οι ομάδες σε κάθε αγώνα έχει μείνει σε γενικές γραμμές ίδιο, με τις αλλαγές από τη μία χρονιά στην άλλη να είναι μικρές. Ωστόσο, η απόφαση για την δοκιμαστική διεξαγωγή αγώνων sprint σε τρία Γκραν Πρι φέτος δημιουργεί απορίες.
Πάμε να δούμε τι θα γίνει, λοιπόν, με τα ελαστικά σε αυτά τα τρία Γκραν Πρι.
Sprint αγώνες. Όλοι γι’ αυτό μιλάνε, όμως τι είναι τελικά;
Οι βασικές αλλαγές
Το πρώτο που αλλάζει είναι ότι ο κάθε οδηγός δε θα έχει πλέον 13 σετ στη διάθεσή του για όλο το τριήμερο, αλλά 12. Το πόσα σετ θα είναι διαθέσιμα από την κάθε γόμα έχει καθοριστεί εκ των προτέρων και θα είναι το ίδιο σε όλα τα Γκραν Πρι που θα γίνουν αγώνες sprint.
Έτσι, ο κάθε οδηγός θα έχει διαθέσιμα 6 σετ μαλακής γόμας, δηλαδή αυτής με το κόκκινο σιρίτι. Από τη μεσαία γόμα, δηλαδή εκείνη με το κίτρινο σιρίτι θα έχει 4 σετ διαθέσιμα. Τέλος, από τη σκληρή γόμα, δηλαδή εκείνη με το λευκό σιρίτι θα έχει δύο σετ διαθέσιμα.
Όσον αφορά τα βρόχινα θα υπάρχουν 4 σετ ενδιάμεσων και 3 για έντονη βροχή. Αν ο αγώνας sprint γίνει σε βρόχινες συνθήκες θα δίνεται ένα ακόμα σετ ενδιάμεσων.
Τα επί μέρους sessions
Στο FP1 ο κάθε οδηγός θα πρέπει να χρησιμοποιήσει δύο τετράδες, αλλά θα επιλέγει ελεύθερα από ποιες γόμες. Στο τέλος των 60 λεπτών το ένα σετ θα επιστρέφεται.
Στο FP2 ο οδηγός θα μπορεί να χρησιμοποιήσει όσα σετ θέλει και από με ελεύθερη επιλογή γόμας.
Στις κατατακτήριες (οι οποίες υπενθυμίζουμε ότι θα γίνονται την Παρασκευή) θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο η μαλακή γόμα και με μέγιστο όριο τις πέντε τετράδες. Ο κανόνας που έλεγε ότι οι 10 πρώτοι εκκινούν με τα ελαστικά που έκαναν τον ταχύτερο γύρο τους στο Q2 καταργείται.
Στον αγώνα sprint η επιλογή ελαστικών είναι ελεύθερη και δεν υπάρχει υποχρεωτικό pit stop. Στο τέλος το σετ που έχει κάνει τους περισσότερους γύρους επιστρέφεται στην Pirelli. Αν έχουν χρησιμοποιηθεί βρόχινα ελαστικά θα πρέπει να επιστραφεί ένα σετ (ενδιάμεσων ή για πολλή βροχή, δεν έχει σημασία) και η Pirelli θα το αντικαταστήσει με ένα σετ ενδιάμεσων.
Στον κανονικό αγώνα της Κυριακής ο κάθε οδηγός μπορεί να εκκινήσει με όποια γόμα θέλει με τη μόνη υποχρέωση να χρησιμοποιήσει τουλάχιστον δύο διαφορετικές μέσα στον αγώνα (άρα να κάνει τουλάχιστον ένα pit stop).